Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ingetora
Sessan skrev:Kan tänka mig att det gäller att hitta rätt sajt att beställa ifrån. På http://store.attachedtobaby.com/ skriver de så här:
Please do not ask us to mark your product lower than what it is worth, both for your protection and ours. We also cannot label packages as "gift" - that is actually illegal and mail fraud and we would prefer to stay in business to continue to serve you. Be prepared to pay custom duties and perhaps a shipping delay at the border.
Så det är inte ens lönt att försöka be dem, men det finns ju uppenbarligen undantag på andra sajter..
Får man fråga var, ni som lyckats undvika tull, har handlat?
Jag har handlat endel från USA, och de har aldrig velat skriva ner värdet eller märka det som "gift", inte ens på Ebay (företag). Men paketen har inte fastnat i tullen heller.

Jag skulle köpt en Easy här i Sverige, sån enorm skillnad är det ju inte i pris och tänk vilket bök det blir om du skulle få en sjal med vävfel?
Användarens profilbild
Av diddeldi
Sessan skrev:Misstänkte att det måste finnas en hake.. :(

Var inne o läste på tullverket, o fattar det som att tullen gäller alla varor, men vi har beställt både böcker o filmer från amazon ett antal gånger utan något påslag.. :hmm: Kan det vara så att de paketen helt enkelt missats..?
böcker är tullfria, det är nog därför :wink:

tullen är väldigt bra på att fånga paket faktiskt, alla jag fått som varit över 200 kr i värde har hamnat i tullen, förutom böcker då. (påslaget är 12% tull och 25% moms ovanpå varuvärde+frakt, om man vill räkna på vad det hamnar på totalt).

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?