Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Alven
Jag köpte ju just en Hoppediz Osaka, och jag älskar verkligen färgen. Men jag är lite besviken på tyget, det är tjokt och lite "fluffigt" och glider inte alls. Man får verkligen kämpa för att bre ut tyget i en omsluten ryggknytning. Det är också svårt att knyta själva knuten, man får dra hårt för att dra åt den, och den blir mycket större än med en stork.

Jag fick just Davids docksjal i brevlådan, en Kairo. Den är inte alls likadan! Den är tunn och glatt, tunnare än storken nästan. Är det för att jag tumlade Osakan som den blev så? Jag testade att stryka den men det blev inte mycket bättre. Blir det bättre om jag tvättar den igen tror ni? Och kanske manglar den? kan ju alltid låna svärmors mangel...
Användarens profilbild
Av Ia
Jag känner inte alls igen det du beskriver! Jag har inte torktumlat min utan bara hängtorkat, så kanske är det så enkelt att tyget har dragit ihop sig. Prova att hängtorka nästa gång och sträck den gärna lite i vått tillstånd då. Den borde hänga till sig lite då. Och så inget sköljmedel förstås!

Hoppas du får den att bli lite bättre. Jag är själv verkligen nöjd med min hoppiz.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag tycker min långa (längsta) montreal (hmm...var det den jag hade?) är tråktrist, nillas korta men samma färg var urmysig och "sladdrig" kanske bara att man måste använda o tvätta den mer?
Användarens profilbild
Av Helena
Alven skrev:Jag köpte ju just en Hoppediz Osaka, och jag älskar verkligen färgen. Men jag är lite besviken på tyget, det är tjokt och lite "fluffigt" och glider inte alls. Man får verkligen kämpa för att bre ut tyget i en omsluten ryggknytning. Det är också svårt att knyta själva knuten, man får dra hårt för att dra åt den, och den blir mycket större än med en stork.

Jag fick just Davids docksjal i brevlådan, en Kairo. Den är inte alls likadan! Den är tunn och glatt, tunnare än storken nästan. Är det för att jag tumlade Osakan som den blev så? Jag testade att stryka den men det blev inte mycket bättre. Blir det bättre om jag tvättar den igen tror ni? Och kanske manglar den? kan ju alltid låna svärmors mangel...
Docksjalen som jag fick blev lite styvare efter tvätt. Men den är nog lite tunnare ändå, än min Luzern. Man måste använda Hoppedizen ett bra tag efter tvätt innan den blir smidig tycker jag. Men glider som Storken gör den ju aldrig. Men ibland tyckte jag faktiskt att Storken gled för mycket, det var lätt att smokingbältet kasade ner.
Men jag håller med, jag gillar Storkarna bättre, fast Hoppediz har roligare färger.
Av Katrin
Hoppsan hejsan! Det här hade jag ingen aning om, den enda Hoppizen jag kännt på är min egna Luzern, som jag ännu inte tvättat. JAg tycker den funkar jättebra, men jag har inget att jämföra med för det är min första och enda sjal. Det enda är att det ju lite tid att justera så den ligger skönt runt om oss båda och sen håller jag på å småjusterar allt som oftast när jag bär. Och så blir det ursvettigt efter ett litet tag.

Är alla sjalar så eller? Menar ni att de olika hoppizarna är olika tjocka/mjuka alltså? Och är det bra eller dåligt att det glider? :? :)
Användarens profilbild
Av Helena
Katrin skrev:Hoppsan hejsan! Det här hade jag ingen aning om, den enda Hoppizen jag kännt på är min egna Luzern, som jag ännu inte tvättat. JAg tycker den funkar jättebra, men jag har inget att jämföra med för det är min första och enda sjal. Det enda är att det ju lite tid att justera så den ligger skönt runt om oss båda och sen håller jag på å småjusterar allt som oftast när jag bär. Och så blir det ursvettigt efter ett litet tag.

Är alla sjalar så eller? Menar ni att de olika hoppizarna är olika tjocka/mjuka alltså? Och är det bra eller dåligt att det glider? :? :)
När en sjal är glatt är det lite lättare att knyta, speciellt ryggknytningar. Det går liksom snabbare att bre ut sjalen och det är lättare att knyta knuten.
Tyget liksom glider genom händerna och det är en skön känsla.
Användarens profilbild
Av Helen
när jag fick hit min första Hoppe så tyckte jag det var en fördel att den inte är så hal som Storken.
med Storken tyckte jag att det gled mer. Med Hoppen skickade jag upp henne på ryggen och sedan satt hon där. Den behövde inte efterjusteras medan Storken behövde det.

Nu ärjag van vid båda och använder dem efter humör. Tycker om båda sjalarna men gillar att Hoppen inte glider.

Jag har inte jämfört de olika färgernas skillnader i tjocklek på Hoppen.
Frågan är om det märks innan sjalen är tvättad och den dragit i hop sig.

/Helen
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Helen skrev:när jag fick hit min första Hoppe så tyckte jag det var en fördel att den inte är så hal som Storken.
med Storken tyckte jag att det gled mer. Med Hoppen skickade jag upp henne på ryggen och sedan satt hon där. Den behövde inte efterjusteras medan Storken behövde det.
Helena - Du (eller någon annan med för den delen :wink: ) som har både Hoppediz, Storkis och Easy, var ligger Easyn hal-hets mässigt?
Användarens profilbild
Av Helena
Helen skrev:när jag fick hit min första Hoppe så tyckte jag det var en fördel att den inte är så hal som Storken.

Nu ärjag van vid båda och använder dem efter humör. Tycker om båda sjalarna men gillar att Hoppen inte glider.

/Helen
Där kan jag hålla med, Storkens smokingbälte gled alltid ned när jag gjorde ryggknytningar (x-omslut) och där håller Hoppedizen sig uppe bättre. Men det går snabbare att knyta med Storken tycker jag.
Användarens profilbild
Av Helen
[quote="CrazyMagpie]Helena - Du (eller någon annan med för den delen :wink: ) som har både Hoppediz, Storkis och Easy, var ligger Easyn hal-hets mässigt?[/quote]

Jag tror vi får be LIN svara på den frågan. Hon äger dem alla.
Nu är det väl lite skillnad mellan olika vävteknink på Storkisen också. Vet att Lin har en Leo och de är nog inte så hala som de randiga.

/Helen
Användarens profilbild
Av Helena
Lin skrev: Nej, min Stork Leo är inte särskillt hal faktiskt... Jag tror nog att easyn är halast. Om någon av mina sjalar är hala, jag har faktiskt inte funderat så mycket på det. Men easyn tycker jag är väldigt lättknuten, den just rinner genom händerna. :D Hoppizen är inte särskillt hal i alla fall, men eftersom jag bara har en kort så spelar det mindre roll hur den egentligen är i ytan... :wink:
Tycker du att Easyn sitter uppe bra ändå i t ex omsluten knytningar, fastän den är hal? Idealet vore ju en sjal som det är bra glid i när man knyter, men som sedan häftar i kläderna och inte glider ett dugg när man knytit klart.
Jag undrar om inte Didymos har fått till det rätt bra med sina sjalar. Jag tycker att den jag har är smidig att knyta, men samtidigt smiter den åt bra när man har den på sig och häftar fast i kläderna.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?