Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jag71
Sitter och funderar och tänker, fast det gör ingen nytta känns det som... :lol: Har funderat på sjalar sen innan skrutten föddes. Jag har provat babybjörn selen och kommit fram till att det funkar inte (funkade inte med tösen heller så förvånad vart jag ju inte). Jo problemet är att ekonomin är i botten och jag är jättestor, är inte som de flesta som kvider över 5 kilo för mycket - hos mig är problemet upp i 35-40 kilo för mycket och allt sitter på magen så det borde ju inte bli bra med sjal (skrutten är snart 4 månader och väger runt 5,5 kilo.)
Funderar på om jag ska sy en ringsjal då jag har tyg i olika tjocklek, längd osv men ger det någon verklig ide om hur det funkar med andra sjalar senare?

Känner mig smått förvirrad över det enormt stora sjal utbudet och det känns som om det mest bara är ett hinder. :( Om nu skrutten trivs att bli buren isjal så är det inga problem att hosta upp 1 000 kronor men om det bara blir något som man lägger på hyllan så är även 250 kronor för mycket.

Virrig? Vem ? JAG?! Nej...

Är det värt att sy en ringsjal för att kolla eller???
Användarens profilbild
Av marlene
Absolut, även om ringsjalen inte skulle funka nu så kan det mycket väl funka om ett tag man kan ju använda den så länge man orkar bära. Hittar man billigt tyg så blir det ju inte alls dyrt (finns på ikea tex för 19kr metern)
Användarens profilbild
Av Pyron
Det verkar som att vi är rätt lika....till utseende. Jag har en övervikt på 35 kilo ungefär. (som jag har börjat beta av nu). det mesta sitter på magen och brösten.

Jag har en liten tjej som är 3 månader och har använt en elastisk sjal till henne. KOmmer använda den ett bra tag till (tror jag).
Har även införskaffat en hoppediz. (den längsta sorten).Det är en vävd sjal. Den verkar funka kanon.

Jag har syt mig en ringsajl men den tycker jag är lite för ostadig att ha lilltjejjen i. Men den funkar bra till min 1 åring.

Ett förslag är att komma på en av alla träffar som ordnas och där prova en sjal eller två. För att se om ni trivs i det.

Detta var "lite" svammel från mig.
Användarens profilbild
Av Ia
Det är stående tid för sjalträff i Lund varje onsdag kl 10.30. Nu minns jag inte när det skulle bli sommaruppehåll på Petersgården men än så länge är det där det är.

Jag tror absolut att du kan använda sjal utan problem. Testa du att sy en ringsjal om du har ett tyg som du tycker är skönt och känns som om det kan vara smidigt mot kroppen. Det behöver inte vara elastiskt men ska gärna kännas lite smidigt. Jag sydde min första ringsjal av ett gammalt utslitet satinunderlakan. Det blev en väldigt skön och sval sjal!

Den stora skillnaden mellan en ringsjal och en lång är ju att du inte avlastar på alls samma vis, och du ger inte barnet alls samma stöttning med den. Ett litet barn kan du dock ha liggande ner i den (om barnet i fråga inte avskyr det som min son gjorde i början) och det är rätt mysigt.

Så testa du att sy! Du förlorar ju inte mer än vad ringarna kostar (och lite tid) om du nu redan har tyg hemma.
Användarens profilbild
Av Tiz
Du kan ju prova att sy en långsjal själv också, bara för att testa om det funkar och att du trivs med det. Jag gjorde det. Jag använde en gammal duk som var något stretchig på diagonalen men jag vet flera som använt ett vanligt lakan. Dela ett lakan på längden och sy ihop det med dubbla sömmar sedan kan du testa att knyta.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?