Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

BabyBundler eller Sino till augustibebis

Sino
11
61%
BabyBundler
5
28%
Annan sjal (motivera gärna)
2
11%
Användarens profilbild
Av Blixa
Jag har lovat att hjälpa en kompis som får sin tvåa i augusti att välja första sjal. Hon har burit ettan lite i patapum och en hel del i en hemsydd ABC så hon är bärvan men inte sjalvan. Själv hade jag en BabyBundler som var toppen men Sinon verkar inte gå av för hackor den heller.

Nu har en del av er hunnit ha sino-sjalarna ett tag och några av er kanske till och med vågar sig på en jämförelse. Det jag funderar mest över är hur länge ni tror att man faktiskt kan använda de olika sjalarna. BB:n är t ex mycket bredare än Sinon, spelar det någon roll? Eftersom hon framförallt kommer att bära på hösten så är inte så viktigt vilken som är svalast.

Alla synpunkter är varmt välkomna :D
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Finns den breda babybundlern kvar? I så fall röstar jag på den!
Användarens profilbild
Av Blixa
Se där, jag visste inte ens att det fanns en smalare BabyBundler :lol: Valet står mellan en bred bb och en sino och frågan är väl om det är viktigt med den extra bredden eller om det kan vara ivägen till och med.
Användarens profilbild
Av Anso
Blixa skrev:Se där, jag visste inte ens att det fanns en smalare BabyBundler :lol: Valet står mellan en bred bb och en sino och frågan är väl om det är viktigt med den extra bredden eller om det kan vara ivägen till och med.
En bred Baby Bundler är MYCKET tyg! Men den är skön att bära i.
Sino är nästan löjligt liten om man lägger dem ihopvikta bredvid varandra.
Senast redigerad av Anso den tis maj 16, 2006 11:41, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag röstar på Sinon, för det brukar ju vara stekhett i augusti nuförtiden.
Användarens profilbild
Av Athena
Jag hade en bred BabyBundler i början till Ingrid som är född i januari. Den är supergosig och stadig (omslutet på ryggen gick bra), men visst är den varm och det är mycket tyg och stor knut. Dessutom blir det mycket tyg om man har sjalen knuten utan bebis. En smalare sjal är nog lite lättare att knyta. Just nu är den utlånad och vi använder en Hug-a-bub, men jag tror att BaBu:n kommer att användas som myssjal hemma sedan.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Sinon är tunn och sval och mjuk och säkert jättehärlig till en liten plutt.
Däremot har nog BaBun längre användningstid.
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Jag har (med risk för att få pyssel-skäll) smalnat av ändarna på min babu och dessutom klippt av en bit då den var väldigt lång. Jag håller nämligen med om att knuten blir stor och tung.
Användarens profilbild
Av Athena
Sannasmamma skrev:Jag har smalnat av ändarna på min babu och dessutom klippt av en bit då den var väldigt lång.
Smart! :D Smalnade du av vid knuten bara? Måste nog sno din idé när jag får tillbaks sjalen!
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Athena skrev:
Sannasmamma skrev:Jag har smalnat av ändarna på min babu och dessutom klippt av en bit då den var väldigt lång.
Smart! :D Smalnade du av vid knuten bara? Måste nog sno din idé när jag får tillbaks sjalen!
Jag gjorde den avsmalnande kanske 40 centimeter i varje ände.
Användarens profilbild
Av KATARINA
SQ skrev:Men det fattas ett alternativ i din omröstning! :wink: Alternativet båda fattas ju.
Enl mitt tycke har du valt marknadens 2 överlägset bästa trikåsjalar.
Oj, har du hunnit testa alla? Det finns väl ganska många på den svenska marknaden nu?
Användarens profilbild
Av Blixa
Tack för era synpunkter. Har pratat med min kompis som naturligvis helst skulle vilja ha två sjalar men tyvärr sätter ekonomin stopp för det. Det bästa vore om hon hittade en begagnad BaBu i svart för ganska lite pengar. Isåfall blir det lättare att köpa båda och ha kompletterande sjalar (och en liten backup för kräkolyckor).
Användarens profilbild
Av Scharlott
SQ skrev:Tror att det bara går att få tag på smala BaBu men att de breda kommer tillbaks i höst.
Man kan få tag på både nya smala Babu "slim" och den breda BabyBundler original (70 cm bred). Just nu finns det dock lite fler färger att välja på för de som önskar BabyBundler "slim" :wink: .
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?