Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anna
tack Diddeldi. Går den runt både mamma och barn i sjal?
Användarens profilbild
Av diddeldi
Anna skrev:tack Diddeldi. Går den runt både mamma och barn i sjal?
japp, funkar för oss.
Användarens profilbild
Av Blixa
Tack Diddeli! Jag som aldrig syr något missar lätt några (många) mått. Vilken bra ritning dessutom :tumsup:
I sommar kommer vi se en tydlig trend med antingen sino-sjalar (om pyttebarn) eller gås-sjalar med thaiväskor över och i thaiväskan ligger en fillipinskinspirerad skötmatta med fickor :lol:
Användarens profilbild
Av diddeldi
Frida med Mea skrev:Tack för måtten. (du tar vl inte bort dem med en gång va?)

Har det varit mått med tidigare i tråden? det måste jag ha missat :shock: , det frösta man blir blind på är ögonen :wink:
nä jag är inte en sån som tar bort bilderna med en gång, jag har gott om utrymme :wink:
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Åh, vad bra med alla bilderna och mönstret! Nu ska väl varenda sjalare kunna få till en sån...utom jag då som, om jag har tur förmår min svägerska att sy en... :oops:
Eller så försöker jag själv...

Blixa!!! Är din sydd i något slags elastiskt tyg, det ser lite så ut nämligen?
Användarens profilbild
Av mammahappy
diddeldi skrev: [skissen är inte skalenlig.

Bild
Hmm funderar.
Måttet 103cm stämmer det verkligen?tycker det känns väldigt konstigt...
Eller så kanske det bara är jag som tänker "knas" :roll:
Användarens profilbild
Av diddeldi
mammahappy skrev:
diddeldi skrev: [skissen är inte skalenlig.

Bild
Hmm funderar.
Måttet 103cm stämmer det verkligen?tycker det känns väldigt konstigt...
Eller så kanske det bara är jag som tänker "knas" :roll:
japp, det är för att det ska följa omkretsen på botten. jag har ju inte sytt min själv :wink: men jag tror att allt ska stämma. fast jag blev också förvånad över hur långt det var :wink:
Användarens profilbild
Av Anna
känner mig också lite tveksam där, Skall det kanske vara halva av 103? för annars blir den vääälfigt rynkig kring botten eller? Var är "påsen" bredast? Upptill eller nertill.
Användarens profilbild
Av Blixa
fantasiflicka skrev: Blixa!!! Är din sydd i något slags elastiskt tyg, det ser lite så ut nämligen?
Nej, det är inte det minsta elastiskt utan mer som vanligt grovt och lite glest bomullstyg. Fast nu när jag sned-drar i tyget så stretchar det lite på diagonalen i alla fall så det är inte lika stumt som vanlig lakansväv. Undrar hur det här tyget skulle vara som sjal
Användarens profilbild
Av diddeldi
Anna skrev:känner mig också lite tveksam där, Skall det kanske vara halva av 103? för annars blir den vääälfigt rynkig kring botten eller? Var är "påsen" bredast? Upptill eller nertill.
:oops: :oops: :oops: jag tror ni har rätt och jag har fel, hälften ska det vara :oops:

ska ändra i bilden :oops:
Användarens profilbild
Av diddeldi
nu har jag ändrat i bilden, hoppas ni inte hann börja klippa och sy :wink:
Användarens profilbild
Av sus
Blixa skrev:Vilka mått saknas? Axelremmen måste man nog bestämma längd på helt själv så att man får plats med barn innanför. Min väska sitter som en smäck om det bara är jag. Med Hektor går det inte alls.
Kan man inte göra en låååååång axelrem, kapa den och sy i ett par sjalringar så man kan variera längden beroende på hur många som ska få plats innanför axelremmen...
Användarens profilbild
Av Sockertopp
diddeldi skrev:
Anna skrev:känner mig också lite tveksam där, Skall det kanske vara halva av 103? för annars blir den vääälfigt rynkig kring botten eller? Var är "påsen" bredast? Upptill eller nertill.
:oops: :oops: :oops: jag tror ni har rätt och jag har fel, hälften ska det vara :oops:

ska ändra i bilden :oops:
Skall det vara hälften av 54 också eller?
Och jag håller också med om att det inte går ihop med att det är 103 cm = 206 cm runt om. Omkretsen på bottenplattan ligger nämligen nånstans mellan 85 o 119 cm (diametern*pi).
Användarens profilbild
Av Anso
sus skrev:
Blixa skrev:Vilka mått saknas? Axelremmen måste man nog bestämma längd på helt själv så att man får plats med barn innanför. Min väska sitter som en smäck om det bara är jag. Med Hektor går det inte alls.
Kan man inte göra en låååååång axelrem, kapa den och sy i ett par sjalringar så man kan variera längden beroende på hur många som ska få plats innanför axelremmen...
Snitsigt!! Sjalringar kan man göra mycket skoj med. :D
Användarens profilbild
Av Anna
Tackar, nu är jag också med på banan igen. Med stor entusiasm visade jag blider och skiss för sambon och sa att sådan ska jag sy i helgen, men han var mycket tveksam. Den såg så obekväm ut osv.... efter en stund kom jag fram till att har trodde det var Linus som skulle åka i väskan :shock: så jag fick visst förklara om :wink: Förstår plötsligt varför han var så negativ.

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?