Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Veronica
Jag gillar at bära i ryggsäck, så enkelt att knyta själv jämfört med omslut. Men våran stork är väl en 5,4 m och då får jag vira 3 varv runt midjan och jag är ganska tjock! :?

Så jag vill gärna skaffa en kortare sjal till ryggknyt, men vilken?

Easy care är ju så otroligt snygga, men kanske inte så stadiga på ryggen? Det vore kanske bättre med en didymos.

Egentligen hade det varit bättre om min stork varit kortare och jag fick köpa en lång Easy care att bära på magen med när Nora växer ur trikåsjalen... Men jag har inte hjärta att sätta saxen i min Inka, och jag har ingen lust att köpa en stork till, tycker inte att det finns nån riktigt fin (inte lika fin som Easy care med andra ord ;-) ).

Vilken sjal bär ni helst på ryggen med?
Isak väger ca 12 kg.
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Jag älskar Easycare men just ryggsäck är den enda knytning jag inte tycker den passar bra till.. Till ryggsäck använder jag helst min stork faktiskt.. ;)

Kapa storken och köp en lång easy! :vågen:
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Lin skrev:Och jag älskar min easycare just till ryggknyten! Jag tycker den är helt suverän till det! :mrgreen:
Didysarna däremot kan jag tycka är för smala. Ja, jag vet att det bara är 5cms skillnad, men jag tycker de är lite irriterande smala ibland... :wink: Storkarna tycker jag är lite väl glansiga, de funkar men... Ingen sjal är som EASYN! :loving: :wink:
Jag tycker att easyn är just för glansig och tinn så den skjutsar iväg för lätt när jag bär i ryggsäck... :hmm:
Men till omsluten är den underbar! :vågen:
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Annars är nog Leo (Stork) bland det bästa du kan ha till ryggknyt :wink: Sade hon som har 2.....

Du är välkommen att prova mina vid lämplig sjalträff eller om du vill komma hit någon annan gång :wink:
Användarens profilbild
Av Veronica
Hmmm... på nästa sjalträff ska jag faktiskt försöka prova några sjalar med storskrutten på ryggen, istället för att bara ha bebban i trikåsjalen och springa efter honom... För det verkar ju vara himla individuellt vad man gillar bäst.

Är alla didysar lika breda? Storken är ju bred tycker jag, är didysarna smalare?
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
*springer och mäter*

Ingen större skillnad i bredd, har en Didy Nino Jeans som är 67,5 cm mot min Leo Rouge som är 70.

Funderar på att sälja min Didy Nino Jeans förresten, om det kan vara något. Det är en stl 6, dvs 4,7m.
Användarens profilbild
Av Eld77
Prova ryggknyt med en hoppiz också! Jag tycker att min Lille är bekvämare till ryggsäck än didy Lisa, fast den är lite väl lång förstås. :)
Användarens profilbild
Av Helena
Det gör inget att Didymos är något smalare ifall man som jag mest knyter x-omslut rygg. Men ska man knyta ryggsäck är det ju bra om sjalen är så bred som möjligt.

Man får ju in en känsla för olika sjalar, hur hårt man ska dra åt och så vidare, rätt intressant faktiskt. Med min Easycare fick jag knyta lite högre upp, för Miles sjönk ner rätt mycket. Med en Didymos behöver jag inte göra det, där hamnar han mer rätt på en gång.

Tycker att Easycare är rätt gosig på ryggen, den omsluter barnet så perfekt, men jag tycker det är lite svårare att just knyta, eftersom den är lite tunnare, är det lite svårare att hålla reda på sjalen.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag har provat många o jag ÄLSKAR min Lars o Lena Didymos ...5,2m

Jag är rätt stor o klarar mig med en Hoppe 4.6m men tyvärr inte med min indio om jag ska knuta min ryggsäck med knut underbröstet o kors under benen .....

Jag tycker den är ABSOLUT mest avlastande o lättast/ snabbast att knyta

Axel är ju 87 cm o väger 13 kg ... eller han gjorde det för 2-3 månader se'n :P
Användarens profilbild
Av aneeha
Eld77 skrev:Prova ryggknyt med en hoppiz också! Jag tycker att min Lille är bekvämare till ryggsäck än didy Lisa, fast den är lite väl lång förstås. :)
Och jag som skulle säga att didy Lisa är bättre till åtminstone tibetan än vad easy Lava är, enligt min smak... Och absolut inte längre än 4,2m säger en tjockis...
Användarens profilbild
Av Karion
JAg har gillat min bebina 4,2a till ryggsäckar bäst för den är stadig men inte klumpig alls. Till omslutet är den liiite för kort så knuten blir inte bra. .Jag får inte in det kortaste i ändarna i knuten och då släpper den lite där efter ett tag så där kan jag inte ge nått rättvist betyg egentligen.

Har en Indio Rubin som jag nog också tycker är liite smal nu när Lydia blivit större, men gillade den skarpt på ryggen när hon var mindre.. Den avlastar också bra.

Osakan är också bra men ger efter mer, den är också en av dom tunnare och "slappare" hoppedizarna... Den trivs bättre omslutet..

Gåsen anser jag inte lämpar sig för ryggsäck alls :lol: !

Ja, det var utifrån mina referenser!

Bebinan helst till ryggsäck alltså!
Användarens profilbild
Av annalys
Och här är en som knyter ryggsäck med Hoppediz, men det beror mest på att det är den sjalen som är mest lagom i längd. Men iallafall funkar min Hoppediz Dublin 3.6 m bra till ryggsäck. Dock var det lite trixigt i början när man ville låsa en sjalända mellan benen, då får man stå nästan dubbelvikt för att nå att göra det.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?