Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur introducerades du till sjalarnas värld?

Genom en kompis
50
26%
Genom en sjalträff
3
2%
Genom sjalbarn.se
11
6%
Genom annan internetsida
80
42%
Genom litteratur / media
18
9%
Har varit bekant med sjalen sedan barnsben
1
1%
Annat sätt, nämligen...
29
15%
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag bler nyfiken på vem det är som varit bekant med sjalarna sen barnsben? och en historia kring detta, tack!
Användarens profilbild
Av amöba
En kollega nämnde att han och hans fru skaffat en bärsjal. Sen tänkte jag inte mer på det förrän jag själv blev gravid och då började jag läsa runt på bla sjalbarn.se. Slutliga knuffen fick jag av Jag71 på ett annat forum.

Svarade genom en kompis, men det var lika mycket Sjalbarn.se och jag71 som bidrog.
Användarens profilbild
Av Alven
"Alla" i min ankomstgrupp på aff när jag väntade David sjalade, eller hade iaf testat. Jag var nyfiken, men fick inte till det med min Bära Barn. Jag bar i babybjörn eftersom David vägrade vagnen från två månaders ålder. Så ordnades det stor träff i Stockholm, inbjudna var både Louise från Stellaris och Anna (Skorpan) från Famna. Louise visade mig en moby och sen var jag fast.
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Jag surfade runt och letade efter det mest avlastande sättet att bära barn på medan jag var gravid. Jag har ryggproblem och ville vara förberedd så att jag skulle kunna bära henne när hon kom, visste inte hur mycket min rygg skulle klara...

Det var på familjeliv jag började ställa lite försiktiga frågor för att reda ut det här med trikå/vävd osv. Jag hade hittat hit också, med ni var så avancerade :wink: så jag var lite rädd för er! På fl var det mer sjala-light! En bra introduktion.
Men snart morskade jag upp mig och blev medlem här och gick på en sjalträff med min stora mage för att lära mig knyta. Där fick jag hjälp av Lin och Trollmamma, Tack så mycket! och de var så trevliga och välkomnande att jag kände att detta är verkligen för mig! Sedan dess har jag varit fast! :mrgreen: Och sjal- :twisted: har satt sina klor i mig!

Nu kan jag inte förstå hur jag skulle ha klarat mig utan mina sjalar med min dumma rygg. Det är verkligen ett oumbärligt redskap! Jag älskar mina sjalar! :loving:
Av punk
Jag minns att jag såg ett par sjalmammor vid domkyrkan in somras när Aske var ny..Sen skaffade jag en huggababy billigt på blocket-stod mellan den och BB-sele. Att det blev HBn berodde på ett papper om bärsjalar som låg på stadsbibblan när det var nån barnutställning. Där hade även varit en bärsjalsvisning men det var tyvärr dagen innan jag kom dit.Annars hade det säkert blivit långsjal direkt! :D
Användarens profilbild
Av Linda
För flera år sen hade en kompis på hundklubben som sjalade och jag tyckte att det såg praktiskt och mysigt ut så jag bestämde mig för att en sån ska jag ha när jag får barn :lol:
Användarens profilbild
Av Empy
Jag svarade "genom annan internetsida". Det var nog på Allt för föräldrars snack om Attachment Parenting som jag först hörde om bärsjalar.
Då, 2003, var första sonen ca 4 månader gammal och för tung för BabyBjörnen som vi fått. Den var dessutom obekväm.

Då köpte jag en kort knytsjal för att det verkade enklast, men vet idag att jag borde haft en trikåsjal. Knytsjalen gjordes o till ringsjal men vi trivdes aldrig riktigt med den.
När son nr 2 kom blev det en trikåsjal från början! :D

Sjalbarn hittade jag redan 2003 men det blev aldrig av att bli medlem förrän nu.
Användarens profilbild
Av Matildamamma
Jag kommer inte riktigt ihåg, men det måste ha varit via internet. Jo, just det på MVC gruppen nämnde någon något om bärsjal och gav tips på en hemsida. Jag tittade på den, men beslutet att själv skaffa en mognade sakta fram under några månader.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Trooooor att det är EmmaY här som var starten egentligen. Vi skriver på samma maillista o har träffats några gånger.
O sen var det väl lite surfande runt på nätet som gav en extra skjuts o jag tror att jag reggade mig här ungefär samtidigt som jag från Leffes o Mias (babyboden) beställde min BaBu o dessutom slog till på en Äiskä på en gång :)
Användarens profilbild
Av Buscilla
Sockertopp skrev:Trooooor att det är EmmaY här som var starten egentligen. Vi skriver på samma maillista o har träffats några gånger.
O sen var det väl lite surfande runt på nätet som gav en extra skjuts o jag tror att jag reggade mig här ungefär samtidigt som jag från Leffes o Mias (babyboden) beställde min BaBu o dessutom slog till på en Äiskä på en gång :)
EmmaY och jag hänger ju på samma ankomst grupp på AFF :-)
Världen är bra liten ibland ;-)

/Cecilia
Av belinda
Läste artikel i metro för en massa år sedan, insåg att det där ska jag ha när jag väl får barn!

skulle vara väldigt kul om det kunde luskas reda på vem/vilka det var som var med i den där artikeln... :mitvit: :wink:
Användarens profilbild
Av ÅsaM
Han skrek och skrek och skrek :cry: Jag var helt slut :cry: och desperat.
Kollade runt på internet för att hitta någon hjälp. Hittade då sjalbarns framsida. :roll: . Och tänkte jag testar en sjal. Vad har jag att förlora.
Ett par dagar senare kom min första och enda ringsjal. Jag la ner sonen i sjal och han somnade :lol: Resten är historia! :D :D
Användarens profilbild
Av mica
Alltså såhär var det:
1. Först så åkte jag på bröllopsresa till södra Kina. (Inte min egen resa utan som gäst .) Och där såg jag barn bäras i fyrkantsjal och tänkte att det gillade jag!
2. Något år senare såg jag Key bära i sjal (hemmafärgat lakan tror jag det var) och tänkte aha! igen. Kändes ännu mer rätt.
3. Blev gravid och tänkte att nu jäklar ska jag bära i sjal. Eftersom allt finns på internet så sökte jag runt och hittade Sjalbarn. Fick ångest (som så många andra) första gångerna jag läste här, men gav inte upp. Det blev en Babybundler och så var det igång.

Enda tråkiga är att jag som köpte sjalen några månader innan D kom inte vågade bära förrän han var nästan två månader. *snyft*
Användarens profilbild
Av puppan
Kaffemoster skrev:För egen del är jag väldigt nyfiken på var jag hörde talas om sjalar först.... Jag bara vet att jag under graviditeten när vi pratade om vad vi skulle köpa till bäbben och sambon föreslog "en bärsele?" så hade jag den klara uppfattningen om att jag ville prova hur det var att bära i sjal. Men jag har inte en susning om varifrån jag fått iden... :?: :roll:
Så är det för mig också! :lol: Jag vet inte riktigt var eller hur jag fick nys ang sjalar men hade bestämt rätt tidigt under graviditeten att jag ville bära i sjal.
Jag snubblade över en sajt med beskrivning på ett snugglenest där det även fanns beskrivning på att sy en egen långsjal. Men om det var den första kontakten med sjalar är jag inte säker på. :wink:

Och vad roligt att det är många som bara har sett någon annan bära och blivit inspirerade! Vi sprider oss... :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?