Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här samlar vi artiklar om "att bära" och om www.sjalbarn.se

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mica
Nu har jag läst.
...och jag gillar artiklarna! :shock: :P
Visst saknas det mycket om långsjal och selar, visst borde verkligen det varit med knytinstruktioner för långsjal och hur man kan få reda på mer. Men det som står är positivt, inte så galet och ger en bra start att läsa för att få en liten aning om sjalar.

Problemet med artikeln (tidningen) är väl att det bara är på nybörjarnivå. Det finns aldrig med info för den som redan kan något.

Och sjalbarn står först på listan med URLer!
Användarens profilbild
Av sus
mica skrev:Nu har jag läst.
Visst saknas det mycket om långsjal och selar, visst borde verkligen det varit med knytinstruktioner för långsjal och hur man kan få reda på mer. Men det som står är positivt, inte så galet och ger en bra start att läsa för att få en liten aning om sjalar.

Problemet med artikeln (tidningen) är väl att det bara är på nybörjarnivå. Det finns aldrig med info för den som redan kan något.

Jag håller faktiskt med. Att instruktionerna på hur man bär i ringsjal och kortsjal kommer från bära barn står ju inte ens. Bära barn näms bara i förbigående. Tror ni inte att vi är lite för insatta när vi ser bilderna och genast ser det som gratisreklam för bära barn.... Och artikeln om Ina tyckte jag sa mycket possitivt om långsjalar. Att det inte blev några fler artiklar om långsjalsanvändare med mer erfarenhet kanske berodde på att dom inte tyckte att det fanns mycket att tillägga och det tycker inte jag heller, Ina verkar ju vara värsta proffset... :wink:
Det enda jag störde mig på var den där sjukgymnadten och att de verkar tro att sele alltid = babybjörn eller liknande och att det därför inte går att använda när barnen är större än 1 år.
Användarens profilbild
Av zandrama
nennie81 skrev:Tråden är mailad och jag har fått svar från chefredaktören som tyckte det var postivt att få ta del av all denna feedback!
Kanon Nennie! :tumsup:

Nu ska jag äta frukost och läsa artiklarna, för det har jag inte gjort än. 8) :oops:
Användarens profilbild
Av Helena
Lin skrev: Håller med dig fullkomligt!! Jag är också så trött på att BB-sjalen alltid är den som får uppmärksamhet och alltid ska framställas som det enkla alternativet. I själva verket är det ju nästan ingen som lyckas med den!! (TIll att börja med i alla fall...) Jag har också träffat så många föräldrar som köpt BB-sjal och sedan inte vågar prova annan sjal eftersom sjal inte var något för dem, pga att de inte fick till BBn. BB.sjalarna ger bärsjalar dåligt rykte!
(Nu vill jag förtydliga att jag inte har något som helst emot BäraBarnsjalarna som sådana, det är reklamen, marknadsföringen som framställer sjalen som det enkla alternativet coh långsjalarna som så komplicerade - det är det jag vänder mig mot!)
Men vanliga sjalbärare gör ju inte direkt så mycket positiv reklam för Bärabarn-sjalarna, inte så många här på Sjalbarn iallafall och inte träffar man ju så många i verkliga livet som går omkring med Bärabarn-sjalar.

Sen så står det på Bärabarns hemsida något i stil med att en del tycker att långsjalar är till för för långa promenader, medan korta sjalar har ett annat användningsområde. Så det är ju inte helt så att de dömer ut långsjalar. Mer att de har hittat sitt koncept och kör på det och är bra på att marknadsföra sin produkt. Men jag tror ju att min rygg skulle gått sönder ifall jag bara haft en bärabarn och velat bära på heltid. Men det är kanske inte det de är ute efter, heltidsbärandet.
Användarens profilbild
Av Anso
Ursäkta, helt OT, men Lin din nya avatar för ju för go:
Så söt hon är och så stor hon har blivit! :D :heart:
Användarens profilbild
Av Key
sus skrev:
mica skrev:Nu har jag läst.

Jag håller faktiskt med. Att instruktionerna på hur man bär i ringsjal och kortsjal kommer från bära barn står ju inte ens. Bära barn näms bara i förbigående. Tror ni inte att vi är lite för insatta när vi ser bilderna och genast ser det som gratisreklam för bära barn.... Och artikeln om Ina tyckte jag sa mycket possitivt om långsjalar. Att det inte blev några fler artiklar om långsjalsanvändare med mer erfarenhet kanske berodde på att dom inte tyckte att det fanns mycket att tillägga och det tycker inte jag heller, Ina verkar ju vara värsta proffset... :wink:
Det enda jag störde mig på var den där sjukgymnadten och att de verkar tro att sele alltid = babybjörn eller liknande och att det därför inte går att använda när barnen är större än 1 år.
:iagree:
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag blev helt paff över sjukgymnastens kommentar. När man säger att sjal eller sele är ergonomiskt för barnet handlar det inte om nacken, det uppstår inga nackskador för att man inte stödjer huvudet på en nyfödd, man har till och med gjort studier kring det och funnit - nada!

Det som avgör om en sele (eller sjalposition) är ergonomisk eller ej för barnet är höftvinklarna och stödet för bäckenet. Det finns också åtskilligt skrivet runt. S k "bunting boards" tex är inte särskilt ergonomiska för spädbarn, trots att det är ett traditionellt bärhjälpmedel.

Jag blev hel-irriterad. Fakta-research säger jag bara!
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
tinaw skrev:
S k "bunting boards" tex är inte särskilt ergonomiska för spädbarn, trots att det är ett traditionellt bärhjälpmedel.
Förlåt en ovetande...men vad ÄR bunting boards? :oops:
Användarens profilbild
Av Malla
Jag är ju lite sömnig, upptäckte denna tråd nyss. :siishah:
I alla fall är min man (Per J.) med i ett av föräldrapraten (4 föräldrar om bärsjalar). Så nu vet ni det! :wink:

Håller för övrigt med om att det var lite dassig research -och som vanligt BB sjalen på bild. Lite trist eftersom de som provat BB som förstasjal ofta verkar bli avskräckta. Å andra sidan var det åsynen av en mamma med BBsjal som fick mig att börja med sjal...
Användarens profilbild
Av tinaw
fantasiflicka skrev:
tinaw skrev:
S k "bunting boards" tex är inte särskilt ergonomiska för spädbarn, trots att det är ett traditionellt bärhjälpmedel.
Förlåt en ovetande...men vad ÄR bunting boards? :oops:
Förlåt att jag inte svarat, jag såg inte frågan förrän nu! Det är en sorts plattor som man liksom surrar fast bebin vid :? jättedålig förklaring jag vet :roll: Tänk att man lindar barnet som förr i tiden, med benen ihop och rakt neråt, och i så lindar man fast helabebispaketet på en platta som man bär. Ungefär. (Jag är inte jätte-insatt jag heller, ärligt talat :oops:)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?