Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här samlar vi artiklar om "att bära" och om www.sjalbarn.se

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Katharina skrev:Bära barn sjalar är fina och har man ett par sjalringar så kan man få en riktigt bra sjal ;-) Härligt för dom att de får så mycket bra reklam i Vi föräldrar men lite tråkigt för alla föräldrar som skulle behöva se långsjalar för att förstå hur de ska kunna byta ut babybjörn.

Fast å andra sidan är ju babybjörn STOR annonsör i Vi fröäldrar så de kanske inte vågar ;-)
:iagree:
Fast utan blinket på slutet, jag tror det ÄR så. Men jag ser ju konspirationsteorier i allt enligt min goda mor! :lol:
Användarens profilbild
Av miriel
Katharina skrev:Bära barn sjalar är fina och har man ett par sjalringar så kan man få en riktigt bra sjal ;-) Härligt för dom att de får så mycket bra reklam i Vi föräldrar men lite tråkigt för alla föräldrar som skulle behöva se långsjalar för att förstå hur de ska kunna byta ut babybjörn.
Det är ju det som är problemet, folk som köper en Bärabarnsjal försöker och ger upp; till ringar kommer de aldrig...
Jag tycker det är trist att de får så mycket gratis reklam, det leder ju bara till att massor av folk köper en kortsjal (med tron att det är det som ÄR en bärsjal, sen får de den aldrig att fungera och låter den ligga å samla damm, med tron att det inte är smidigt och enkelt att bära bebisen....

Tråkigt! :(

Men den lilla artikeln om Jenny L och familj var bra! Kunde de inte surfat vidare där och förklarat lite mer om trikåsjal!? Gjort lite EGET Journalistiskt arbete och inte använt material från ETT företag.... :hmm:

Jag är nog på extremt dåligt humör idag...
Användarens profilbild
Av Lydia
nennie81 skrev:Funderar på att maila dem denna tråd :o
Ja, det kanske är det som behövs
Användarens profilbild
Av miriel
Ina skrev:Jag hade nöjet att ha Jenny L och dotter på fika idag och vi pratade lite om artikeln, och när jenny hade gått så ringde jag Anna-Maria efternamnet minns jag inte....

...

Men jag blev väldigt besviken i stort på det här inslaget men jag tycker att jag har haft tidningen i ett år nu och dom tuggar mycket om och om igen tror jag har tre tidningar som handlar om dop nu så nu är min prenumeration också uppsagd hoppas jag hittar en bättre tidning och kunna vila ögonen i
:app:
Vad bra att du ringde, handling är bra!
Det verkar ju tyvärr inte vara så att hon direkt tar åt sig av kritiken, men lite kanske går in.
Jag tänker också avsluta min prenumeration, jag vill läsa artiklar och inte reklam från enstaka företag... :roll: Håller också med dig om att de "tuggar" samma grejer om och om igen.

nennie81 skrev:Funderar på att maila dem denna tråd Surprised
Det är en jättebra idé, ju fler påminnelser om att det finns missnöje, desto bättre. :D
Av Jenny L
Komigen nu posten :!: :roll: Jag vill också läsa!

Jag tjuvkikade visserligen lite i tidningen igår hos Ina men mest för att se att de inte valt allt för mysko bilder på oss o "laggårdssjalen".
När de var uto o gjorde intervjun kan jag säga att det lät som om en stor del av tidningen skulle handla om sjalar, "ett specialnummer om sjalar" sa dom, vari vi som sagt skulle symbolisera nybörjarna. Utifrån detta uttalande måste jag säga att sjalinslaget var mycket troftigt. Som ni sagt tidigare var är alla långsjalar!? Jag frågade under intervjun om de ville ha med hur man knyter (var ju lite ängslig eftersom det var typ en av de första gångerna med vävd sjal :oops: ) men det skulle inte behövas för det skulle finnas med i någon av de andra artiklarna :evil: . Hade nog förväntat mig åtminstone två tre ytterligare inslag utöver de två (?) som var.
Posten brukar komma runt 11 snåret så nu återstår bara att vänta. Maken är lite orolig för att han är med på bild :lol: men svärmor lär ju bli glad :wink:

/ Jenny
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag måste säga att jag inte tycker att Vi föräldrar är spec bra över huvud taget som tidning betraktat (baserat på att jag läst de tre senaste numren visserligen, men i alla fall). Artiklarna flyter ihop med reklamen och det känns generellt sett lite "hafsigt".

"Sjalspecial" var torftigt och helt uppenbart skrivet av någon som inte har någon insikt i det här med sjalar, och därför inte vetat vad de skulle skriva om (och utifrån det, så har de ju säkert gjort så bra de har kunnat!). Jag hade tex gärna sett en "sjalguide" som var mer inriktad på "vilken sjal ska jag välja", vad är för och nackdelarna med de olika sjalarna etc. Elastiska sjalar fanns över huvud taget inte med som alternativ (mer än i art om Jenny & co).

Jag har legat hela morgonen och funderat på hur artikeln hade kunnat bli bättre och hur man skulle kunnat göra istället... är man skadad då?

Men se det så här - en eller annan blir säkert intresserad ändå, så helt fel är det ju inte!

(Och glöm inte att kolla in nummer 6 av Vi föräldrar......)
Användarens profilbild
Av Josefin
Mycket trist artikel, mycket "efter". Och ÅTERIGEN denna sjukgymnast från Sachska. Hon har ju redan fått sprida förvirring i DN (eller var det svenskan), och hennes uttalande korrigerades ju då faktiskt ett par dagar senare. Stön. Vadå inget stöd för huvudet? Barnen ligger ju i sjalen när de är nyfödda och har stöd från alla håll o kanter. Mer stöd än om man bär dom, tex. Snart kommer det väl rekommendationer från Sachska om att man ska sluta bära nyfödda också. Sova med dom får man ju inte... Vi var på Sachska i flera timmar i ett rum med EN liten stol med trånga armstöd så att man inte kunde amma i den, samt en supersmal brits som var så hög att man knappt kom upp på den UTAN bebis. Och sjuk bebis med mycket feber, som ville sova hos mamma... Mitt i natten... Kanske något för denna klyftiga sjukgymnast att koncentrera sin krafter på.
Har det inte dessutom redan visats knytinstruktioner för kortsjalar i någon mammatidning? Tycker att jag känner igen bilderna väldigt väl... Om man ska visa något som är "lätt" och inte skrämmer iväg folk så finns det ju bärpåsar, tex. Har inget emot kortsjalar, men jag har liksom andra träffat FLERA mammor som lagt ner sjalandet efter misslyckade försök med bära barn-sjal.
Ja, jag tycker också man kan maila denna tråd. Eller är det odiplomatiskt kanske? Någon som tycker det är en dum idé?
Av FiaLisa
Josefin skrev:Ja, jag tycker också man kan maila denna tråd. Eller är det odiplomatiskt kanske?
Vem bryr sig om diplomati? Vi har betalat för tidningen och om vi inte tycker om det som står i den så kan det gott få veta det. :this:
Vi kan sluta att köpa den (prenumerera) men det blir inte lika tydligt som om man faktiskt talar om vad det är man inte tycker om.
Användarens profilbild
Av mica
Nu har jag läst.
...och jag gillar artiklarna! :shock: :P
Visst saknas det mycket om långsjal och selar, visst borde verkligen det varit med knytinstruktioner för långsjal och hur man kan få reda på mer. Men det som står är positivt, inte så galet och ger en bra start att läsa för att få en liten aning om sjalar.

Problemet med artikeln (tidningen) är väl att det bara är på nybörjarnivå. Det finns aldrig med info för den som redan kan något.

Och sjalbarn står först på listan med URLer!
Användarens profilbild
Av sus
mica skrev:Nu har jag läst.
...och jag gillar artiklarna! :shock: :P
Visst saknas det mycket om långsjal och selar, visst borde verkligen det varit med knytinstruktioner för långsjal och hur man kan få reda på mer. Men det som står är positivt, inte så galet och ger en bra start att läsa för att få en liten aning om sjalar.

Problemet med artikeln (tidningen) är väl att det bara är på nybörjarnivå. Det finns aldrig med info för den som redan kan något.

Och sjalbarn står först på listan med URLer!
Jag håller faktiskt med. Att instruktionerna på hur man bär i ringsjal och kortsjal kommer från bära barn står ju inte ens. Bära barn näms bara i förbigående. Tror ni inte att vi är lite för insatta när vi ser bilderna och genast ser det som gratisreklam för bära barn.... Och artikeln om Ina tyckte jag sa mycket possitivt om långsjalar. Att det inte blev några fler artiklar om långsjalsanvändare med mer erfarenhet kanske berodde på att dom inte tyckte att det fanns mycket att tillägga och det tycker inte jag heller, Ina verkar ju vara värsta proffset... :wink:
Det enda jag störde mig på var den där sjukgymnadten och att de verkar tro att sele alltid = babybjörn eller liknande och att det därför inte går att använda när barnen är större än 1 år.
Användarens profilbild
Av zandrama
nennie81 skrev:Tråden är mailad och jag har fått svar från chefredaktören som tyckte det var postivt att få ta del av all denna feedback!
Kanon Nennie! :tumsup:

Nu ska jag äta frukost och läsa artiklarna, för det har jag inte gjort än. 8) :oops:
Användarens profilbild
Av Helena
Lin skrev: Håller med dig fullkomligt!! Jag är också så trött på att BB-sjalen alltid är den som får uppmärksamhet och alltid ska framställas som det enkla alternativet. I själva verket är det ju nästan ingen som lyckas med den!! (TIll att börja med i alla fall...) Jag har också träffat så många föräldrar som köpt BB-sjal och sedan inte vågar prova annan sjal eftersom sjal inte var något för dem, pga att de inte fick till BBn. BB.sjalarna ger bärsjalar dåligt rykte!
(Nu vill jag förtydliga att jag inte har något som helst emot BäraBarnsjalarna som sådana, det är reklamen, marknadsföringen som framställer sjalen som det enkla alternativet coh långsjalarna som så komplicerade - det är det jag vänder mig mot!)
Men vanliga sjalbärare gör ju inte direkt så mycket positiv reklam för Bärabarn-sjalarna, inte så många här på Sjalbarn iallafall och inte träffar man ju så många i verkliga livet som går omkring med Bärabarn-sjalar.

Sen så står det på Bärabarns hemsida något i stil med att en del tycker att långsjalar är till för för långa promenader, medan korta sjalar har ett annat användningsområde. Så det är ju inte helt så att de dömer ut långsjalar. Mer att de har hittat sitt koncept och kör på det och är bra på att marknadsföra sin produkt. Men jag tror ju att min rygg skulle gått sönder ifall jag bara haft en bärabarn och velat bära på heltid. Men det är kanske inte det de är ute efter, heltidsbärandet.
Användarens profilbild
Av Anso
Ursäkta, helt OT, men Lin din nya avatar för ju för go:
Så söt hon är och så stor hon har blivit! :D :heart:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?