Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av solängel
Lånar bilden från Snusibulingens galleri...
Bild

Nu har maken fått en ny, fin bärpåse, som är bara hans! :D Färgen är inte så blå som det ser ut, utan ljust petrolgrön, mörk petrol på kanter och stora taggar och turkos på de små taggarna. Tänk att det kan vara så mycket roligare att göra sånt här än att sitta med näsan i ett mossigt rättsfall :roll: :oops:
Av Petra
Kul med alla drakar. :lol:
Användarens profilbild
Av solängel
Hmmm, så ni kan alltså se den, men inte jag. Kommer inte ens in på min egen FL-sida... :hmm:

Ja, ja. Tack! Kul att ni gillar den! Det var lite pill med kanterna, men det var värt det. Blev så mycket stadigare och skönare! :D
Användarens profilbild
Av solängel
Nämen! Nu kan jag se den själv också! :D :D

Ska sy en ny åt mig själv med, äppelgrön/paprika/ev lime. Men det blir nog inga taggar på den, utan ficka...
Användarens profilbild
Av April
Jättefin! :-)

Kram
Användarens profilbild
Av solängel
Tack!

Ja, kanten är väl egentligen Snusibulingens idé :oops: men det blev mycket bra, ger lite extra stadga, både vid ryggen och under knäna!
Användarens profilbild
Av toshiko
har du mått på bärpåsen och vad är det för sort tyg? jag är sugen på att sy en också :D
Användarens profilbild
Av Blixa
Ååååååh så fin! Jag blir alldeles draksjuk :love:
Användarens profilbild
Av puppan
Jättefin! :tumsup: *me like*
Användarens profilbild
Av SoFaD
jättefin verkligen!!
Användarens profilbild
Av solängel
toshiko skrev:har du mått på bärpåsen och vad är det för sort tyg? jag är sugen på att sy en också :D
Mönstret är ursprungligen från bäranära-sidan, men jag har modifierat det lite för att passa mig och maken bättre, hoppas det är OK med dig Tina? :D (om du inte tycker det får du skicka pm så ändrar jag!)

Jag mäter iaf axel-höftmåttet och lägger till 8 cm. Klipper till fleece med stretch på bredden i 55*x cm och rundar kortsidorna. Syr ihop aviga mot aviga. Sedan lägger jag in remsor till taggarna på räta mot räta, mäter så att måttet blir 2 cm mindre än mitt axel-höftmått och syr igen, det ska bli en vändsöm. Och sen är det bara att sy på kantband! Klipp ev taggar efter man sytt och provat in påsen. Om man vill fålla påsen istället är det bättre att göra det först.

Den här beskrivningen passar iaf mig och maken, och den fleece jag använder, men man får nästan prova sig fram. Just den här påsen har fått flytta vidare och bor nu hos en liten, liten pyttebebis :loving: eftersom jag sydde den innan jag kom på det där med "2-cm-mindre-än" måttet. Både jag, maken och framförallt; Martina vill nämligen ha henne högt upp när vi bär, så vi har helst en riktigt tight påse! 8) :lol: Kom förresten på det där med "2-cm..." för att jag satt och sydde när Martina sov och jag hade inte ro att vänta på att hon skulle vakna :mrgreen:
Av Jenny
Jättefin! Vill också våga mig på att sy nåt häftigare!!
Användarens profilbild
Av tinaw
hoppas det är OK med dig Tina?
Helt OK! :D Det beror som du säger på hur man vill ha barnet och vilken fleece man använder.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?