toshiko skrev:har du mått på bärpåsen och vad är det för sort tyg? jag är sugen på att sy en också 
Mönstret är ursprungligen från bäranära-sidan, men jag har modifierat det lite för att passa mig och maken bättre, hoppas det är OK med dig Tina?

(om du inte tycker det får du skicka pm så ändrar jag!)
Jag mäter iaf axel-höftmåttet och lägger till 8 cm. Klipper till fleece med stretch på bredden i 55*x cm och rundar kortsidorna. Syr ihop aviga mot aviga. Sedan lägger jag in remsor till taggarna på räta mot räta, mäter så att måttet blir 2 cm mindre än mitt axel-höftmått och syr igen, det ska bli en vändsöm. Och sen är det bara att sy på kantband! Klipp ev taggar efter man sytt och provat in påsen. Om man vill fålla påsen istället är det bättre att göra det först.
Den här beskrivningen passar iaf mig och maken, och den fleece jag använder, men man får nästan prova sig fram. Just den här påsen har fått flytta vidare och bor nu hos en liten, liten pyttebebis

eftersom jag sydde den innan jag kom på det där med "2-cm-mindre-än" måttet. Både jag, maken och framförallt; Martina vill nämligen ha henne högt upp när vi bär, så vi har helst en riktigt tight påse!

Kom förresten på det där med "2-cm..." för att jag satt och sydde när Martina sov och jag hade inte ro att vänta på att hon skulle vakna

Mamma till

Martina 050512 och Alma 081231
Jag har börjat blogga!!! solängel på fri hand