Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Isanna
Easyn har raka ändar, både Hoppen och Didyn har sneda ändar. Easysar brukar bli grymmemjuka och sköna, kanske något svajiga när barnet blir äldre. Didysarna kan vara lite olika sinsemellan, beroende på vilken vävsätt de har, tex de randiga, wellen och andra jaquardvävda. Men de är tunna och fina allt som oftast. De är staiga och blir mjuka och fina. Hopparna är stadiga de med, lite ojämna i tjockleken och strävheten kan de vara. Iallafall förr. Jag har haft mjuka fina hoppar men även hoppar som blitt mjuka.

Jag föredrar Easy och Didy. :tumup:
Av sjaltokan
Håller med Isanna, och tillägger att det viktigaste om man bara ska ha en sjal är att det är en sjal som man verkligen tycker om färgerna.

Jag har ju fler än en sjal men är jag mest förtjust i Didymos men har easy och hoppe sjalar också. :rodna:
Användarens profilbild
Av sanna73
Kan instämma, förutom att jag föredrar hoppar. De nya är mycket jämnare och tunnare i kvalitén och det är ovanligt att få en sträv. Jag gillar att hoppe har olikfärgade långsidor, det underlättar knytningen.
Nackdelen med didy för mig är att jag tycker kanterna är vassa, sjalen i sig är dock himla mysig. Easy är en härligt mjuk och skön sjal till det lilla barnet (håller med Isanna att den är svajig till lite större barn) dock stör det mig med de raka ändarna samt att den inte har mittmarkering.
Användarens profilbild
Av Myrten
För mig fungerade inte Easyn alls, den var väldigt mjuk och skön men avlastade inte särskilt bra. Jag fick ont i ryggen helt enkelt. Däremot gillade jag de raka ändarna, men saknade mittmarkering.

Sedan har jag ägt en ny Wellen, men den var alldeles för sträv och jag hade inte tålamod nog att "gå in" den, så den fick flytta. Jag kan nog hålla med tidigare skribent att jag ogillade kanterna som jag tyckte skar in lite här och där.

Den bästa sjalen jag har är Hoppen, en av den nya sorten som är tunn (inte den supertunna) och mjuk. Jag har hittills inte provat någon sjal som slår den avlastningsmässigt.

Det enda jag kan rekommendera är att prova flera olika sjalar eftersom alla sjalare har olika erfarenheter, knyter på sitt sätt och har olika kroppar. Köp och sälj helt enkelt!
Användarens profilbild
Av mari_tres
thowida skrev:Håller med Isanna, och tillägger att det viktigaste om man bara ska ha en sjal är att det är en sjal som man verkligen tycker om färgerna.

Jag har ju fler än en sjal men är jag mest förtjust i Didymos men har easy och hoppe sjalar också. :rodna:
Håller med Isanna och thowida :lol:

Har själv "bara" två hoppar, varav ena är på väg att säljas. Resten är didy och easy.
Jag har också fler än en sjal :floet2:

Hoppen är något bredare än easy och didy, så jag tycker att det känns som det är mer tyg att knyta med.
Av Maroschka
Boadicea skrev:Jag har haft en del olika sjalar av de tre märkena du undrar över och jag föredrar Hoppen. De nya är jämna i kvaliteten, som någon skrev ovan, och de brukar vara jättemjuka. Jag tycker Hoppar avlastar överlägset, och så gillar jag bredden. Easy är den jag gillar minst. Tycker den är lite för hal, och avlastar minst bra av de tre. Har inte provat så mänga randiga Didys, men några. Föredrar Indio eller Wellen av Didysarna. Det vilktigaste är att du gillar färgen, tycker jag. Kanske därför jag inte riktigt fallit för Easy, jag har ingen storfavorit bland deras färger... :lol:

Ja ska jag gå efter färgen så är det ju hoppe. Jösses så många vackra färger det finns :whut:
Av Maroschka
Apelsin skrev:
Maroschka skrev:
Boadicea skrev:Jag har haft en del olika sjalar av de tre märkena du undrar över och jag föredrar Hoppen. De nya är jämna i kvaliteten, som någon skrev ovan, och de brukar vara jättemjuka. Jag tycker Hoppar avlastar överlägset, och så gillar jag bredden. Easy är den jag gillar minst. Tycker den är lite för hal, och avlastar minst bra av de tre. Har inte provat så mänga randiga Didys, men några. Föredrar Indio eller Wellen av Didysarna. Det vilktigaste är att du gillar färgen, tycker jag. Kanske därför jag inte riktigt fallit för Easy, jag har ingen storfavorit bland deras färger... :lol:

Ja ska jag gå efter färgen så är det ju hoppe. Jösses så många vackra färger det finns :whut:
Men var inte Lavan den du sucktad mest efter?
Jo lavan är underbar men så dyr. FÖR dyr just nu.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?