Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Buscilla
Vill bara dela med mig av mitt lilla genombrott....

När jag äntligen tog det naturliga steget från elastisk till vävd och tyckte att sjalandet bara var jobbigt med en massa otympligt och stumt tyg, så sökte jag mig hit för att få tröst och råd (vilket jag också fick :D). Råden var ju bland annat att öva, öva, öva. Men just då när hopplösheten var som störst trodde jag inte för en sekund att det faktiskt skulle fungera för mig.

Visst har jag knytit en hel del sedan Sturebrorsan föddes i juni och vill inte alls kalla mig för nybörjare, men är ändå inget proffs (om ni förstår vad jag menar :wink:). Så igår, när jag var på Sjalträff, fick jag liksom som en uppenbarelse (tack Marika). När föregående visade när hon vek sjalen innan hon knöt upp den så trillade polleten ner. Jag visste ju att man kunde vika (hade fått rådet här), men har liksom inte kommit mig för att testa. Det är så myckt lättare att ta till sig råden när man får dem demonstrerade :-) och av ett proffs dessutom ;-). Fasiken, det är ju rena rama barnleken att knyta sjal nu. Hur enkel som helst att manövrera :tumsup:.

Vet egentligen inte vad jag vill med den här lilla utsvävningen, kanske bara berätta för andra (som känner av hopplösheten just nu) att inte ge upp :-)

/Cecilia
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Ursäkta en dum fråga... vika hur? :oops: :hmm:
Användarens profilbild
Av Kotten
Hur menar du att du viker? Till vilken knytning? Rygg eller?
Berätta, berätta!
Användarens profilbild
Av miriel
Det är ju det som är så bra med att träffas, att få en möjlighet att få hjälp på riktigt, irl. Hoppas att du ska få det att fungera nu, annars får det bli fler fikor (och det är ju inte helt fel det heller :wink: )
Användarens profilbild
Av Kotten
Sagogrynet - vilken söt avatar!

Ok, tillbaka till ämnet, hur menar du Buscilla?
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Kotten skrev:Sagogrynet - vilken söt avatar!
:loving: Tack!
Användarens profilbild
Av Buscilla
*skrattar* :Hahaa:... ibland tror man att man knappt behöver skriva något, för "folk" förstår väl ändå! Kan ni verkligen inte läsa mina tankar??? :wink:

:this: Alltså, jag trodde att jag klart och tydligt :Hahaa: :roll: :lol: :wink: förklarade hur Marika vek hela sjalen dubbelt och sedan knöt sjalen i x-omslut och att jag sedan i detalj redogjorde för hur hon "delade" på smokingbältet för att kunna stoppa ner bebis.

Det blir så mycket lättare att manövrera hela sjalkolossen när man har vikt tyget dubbelt. Vika sjalen dubbelt kan man göra till de flesta magknytningar så som dubbelt kryss, baskryss osv... tyckte mig även höra att hon även gör detta till ryggknytning (men jag är dock osäker på tillförlitligheten av mitt minne just nu)

/Cecilia - som är expert på att förklara
Av sjaltokan
:rock: sjalträffar är toppen :rock:
Av Aelia
Viker oxå på samma sätt, mycket enklare och finare knytning tycker jag. :lol:
Användarens profilbild
Av Toyya
Bissa skrev:Bild/er snääällaaa *blink blink* :rodna:
Jag lägger in ett par bilder på Karl o mig med dubbelvikt Stork. Hade sjalen alltid så när Karl var liten... och nu vägrar han att sitta i den :(

Åh, vilken gullig lite flintskalle han hade! Nu är han långhårig som ett hårdrocksfan med hockeyfrilla, bara för att jag inte näns sätta saxen i lockarna.
Bild

Bild
Av Marika
Buscilla skrev:... tyckte mig även höra att hon även gör detta till ryggknytning (men jag är dock osäker på tillförlitligheten av mitt minne just nu)

/Cecilia - som är expert på att förklara
Nej jag viker inte dubbelt till ryggknyt. Tränar för fullt hemma på att få upp Astrid på ryggen. Det går ganska bra faktiskt.
Jag är en ovan ryggbärare vad det gäller långsjal. Jag har mest burit med ringsjal på ryggen, och då med 2årig och samarbetsvillig Svea.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Lite nyfiken, när ni viker dubbelt åt vilket håll har ni vikningen då (på smokingbältet)? Uppåt eller neråt?
Användarens profilbild
Av nennie81
EmilsMamma skrev:Lite nyfiken, när ni viker dubbelt åt vilket håll har ni vikningen då (på smokingbältet)? Uppåt eller neråt?
Smokingbältet viker jag ut (efter att jag satt Tilde innanför) men jag har kanterna uppåt och sen viker jag alltså ner den ena delen...
hmm luddigt... förstod du?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?