- ons mar 29, 2006 23:20
Vill bara dela med mig av mitt lilla genombrott....
När jag äntligen tog det naturliga steget från elastisk till vävd och tyckte att sjalandet bara var jobbigt med en massa otympligt och stumt tyg, så sökte jag mig hit för att få tröst och råd (vilket jag också fick
). Råden var ju bland annat att öva, öva, öva. Men just då när hopplösheten var som störst trodde jag inte för en sekund att det faktiskt skulle fungera för mig.
Visst har jag knytit en hel del sedan Sturebrorsan föddes i juni och vill inte alls kalla mig för nybörjare, men är ändå inget proffs (om ni förstår vad jag menar
). Så igår, när jag var på Sjalträff, fick jag liksom som en uppenbarelse (tack Marika). När föregående visade när hon vek sjalen innan hon knöt upp den så trillade polleten ner. Jag visste ju att man kunde vika (hade fått rådet här), men har liksom inte kommit mig för att testa. Det är så myckt lättare att ta till sig råden när man får dem demonstrerade
och av ett proffs dessutom
. Fasiken, det är ju rena rama barnleken att knyta sjal nu. Hur enkel som helst att manövrera
.
Vet egentligen inte vad jag vill med den här lilla utsvävningen, kanske bara berätta för andra (som känner av hopplösheten just nu) att inte ge upp
/Cecilia
När jag äntligen tog det naturliga steget från elastisk till vävd och tyckte att sjalandet bara var jobbigt med en massa otympligt och stumt tyg, så sökte jag mig hit för att få tröst och råd (vilket jag också fick

Visst har jag knytit en hel del sedan Sturebrorsan föddes i juni och vill inte alls kalla mig för nybörjare, men är ändå inget proffs (om ni förstår vad jag menar

Vet egentligen inte vad jag vill med den här lilla utsvävningen, kanske bara berätta för andra (som känner av hopplösheten just nu) att inte ge upp

/Cecilia
Mamma till sagolika Svea född -99, strålande Sture hemmafödd -05 och gudomliga Gösta -08