- tor mar 23, 2006 22:01
(Bild 1 tror jag att lejon och fåglar är en madrass från Jysk som liggar på golvet och kossor och månar ett fleecetyg så det blir nog tyvärr en varm pyamas)
Jag skall tänka lite jag också så jag kankse kan få köpa lite tyg från kamerun.
Mifflan skrev:Jag vill inte kjöpa något! Har på tok för mycket tyg självTur att någon har ideer, jag fick helt blankt. Jag bara "samlar" på tyg för att jag gillar det. Vad man kan göra med det har jag ingen aning om.![]()
Här kommer mina tips:
tyg 1 bild 1 (lejon och fåglar) En skötväska till dig eller någon kompis.
tyg 2 Pyjamas, förstås!
tyg 3 lapp täcke eller dockkläder (Finns en bok som heter Tildas Jul. I den finns en underbar "tröttängel". Tyg tre skulle bli en fin klänning till ängeln.)
tyg 4 Är bara sååå fint hade tänkt att köpa det från Stoff och stil i julas. Hur mycket är det? Gardinvepa till jul eller klippa ut och ha som julbonad.
Tehuva till jul eller en fin julkudde att ha i soffan.
tyg 4 flickklännigar i Jackie Kennedy- modell (helt rätt i sommar!) Dockkläder eller dekorativa kantband till andra kläder. Limegröna byxor med blomkant nedtill! Ur snyggt!
tyg 5 Rak kjol till dig? Duk?
tyg 6 & 7 Kvalité? Till prinsessklänningar? Barbiekläder?
bild 2
tyg 1 grodor Har du väl redan sålt? Jag skulle använda det som dekortyg till byxor/skjortor.
tyg 2 rödrand, Duk.
tyg 3 Kangaliknande. Knyt runt midjan som strandkjol! Jättefint!
tyg 4-5 ränder. Kvalité? Om det är flanell skulle jag bara ha det som barnfilt.
bild 3 Afrikanska tyger
Åh, så fina!
Jag har ett gäng Afrikanska tyger. De har jag använt till att bära barn i!
Sedan är de toppenfina att ha som gardiner. Fålla och häng upp!
Annars kan man ha dem som draperier eller sätta upp på väggen.
bild 4
Byxor och skjortor. (Det gröna ihop med grodorna?)
Fleecen blir en barnjacka. Kanske fleecen som foder? Eller som bärsjal à la påse.
Fleecen är jättefin ihop med det ljusblåa tyget intill. Fleecejacka med blåa byxor?
bild 5
Organzan är jätterolig till utklädningskläder. Min dotter jublar!
Blomtyget blir en fin klänning till dig!
Av den vita duchessen skulle jag sy något prinsessigt till dottern.
Du har ingen kompis som vill ha en dopklänning?
blid 6
Söta klänningar!
(Bild 1 tror jag att lejon och fåglar är en madrass från Jysk som liggar på golvet och kossor och månar ett fleecetyg så det blir nog tyvärr en varm pyamas)
Jag skall tänka lite jag också så jag kankse kan få köpa lite tyg från kamerun.
H 0304 L 0509 E 1111