Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anna
Mifflan skrev:Jag vill inte kjöpa något! Har på tok för mycket tyg själv :D

Här kommer mina tips:
tyg 1 bild 1 (lejon och fåglar) En skötväska till dig eller någon kompis.
tyg 2 Pyjamas, förstås!
tyg 3 lapp täcke eller dockkläder (Finns en bok som heter Tildas Jul. I den finns en underbar "tröttängel". Tyg tre skulle bli en fin klänning till ängeln.)
tyg 4 Är bara sååå fint hade tänkt att köpa det från Stoff och stil i julas. Hur mycket är det? Gardinvepa till jul eller klippa ut och ha som julbonad.
Tehuva till jul eller en fin julkudde att ha i soffan.
tyg 4 flickklännigar i Jackie Kennedy- modell (helt rätt i sommar!) Dockkläder eller dekorativa kantband till andra kläder. Limegröna byxor med blomkant nedtill! Ur snyggt!
tyg 5 Rak kjol till dig? Duk?
tyg 6 & 7 Kvalité? Till prinsessklänningar? Barbiekläder?

bild 2
tyg 1 grodor Har du väl redan sålt? Jag skulle använda det som dekortyg till byxor/skjortor.
tyg 2 rödrand, Duk.
tyg 3 Kangaliknande. Knyt runt midjan som strandkjol! Jättefint!
tyg 4-5 ränder. Kvalité? Om det är flanell skulle jag bara ha det som barnfilt.

bild 3 Afrikanska tyger
Åh, så fina!
Jag har ett gäng Afrikanska tyger. De har jag använt till att bära barn i!
Sedan är de toppenfina att ha som gardiner. Fålla och häng upp!
Annars kan man ha dem som draperier eller sätta upp på väggen.

bild 4
Byxor och skjortor. (Det gröna ihop med grodorna?)
Fleecen blir en barnjacka. Kanske fleecen som foder? Eller som bärsjal à la påse.
Fleecen är jättefin ihop med det ljusblåa tyget intill. Fleecejacka med blåa byxor?

bild 5
Organzan är jätterolig till utklädningskläder. Min dotter jublar!

Blomtyget blir en fin klänning till dig!

Av den vita duchessen skulle jag sy något prinsessigt till dottern.
Du har ingen kompis som vill ha en dopklänning?

blid 6
Söta klänningar!
Tur att någon har ideer, jag fick helt blankt. Jag bara "samlar" på tyg för att jag gillar det. Vad man kan göra med det har jag ingen aning om.

(Bild 1 tror jag att lejon och fåglar är en madrass från Jysk som liggar på golvet och kossor och månar ett fleecetyg så det blir nog tyvärr en varm pyamas)

Jag skall tänka lite jag också så jag kankse kan få köpa lite tyg från kamerun.
Användarens profilbild
Av Kotten
Kan du inte sy en fin filt av kossorna och ge till ngn kompis som fått/ska få barn? Broderar du intitialer (eller märker på annat sätt) så framstår du som en riktigt god fé. Jag hade iallafall blivit glad!
Användarens profilbild
Av sus
En del av tygerna skulle kunna bli jättesnygga "rutor" på en hemmasydd sele typ tinaW modell. Dom afrikanska skulle du kanske kunna använda till en hel sele.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Anna skrev: och kossor och månar ett fleecetyg så det blir nog tyvärr en varm pyamas)
Fast säg inte det...min 13-åring fick ett par pyjamasbyxor i fleece med renar (??) på och hon älskar dom, det är knappt jag får tvätta dom...
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag gillade den med gubbarna i fleece !!!!

så vill du bli av med dem så tänk på mig :wink:
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
trollmamma skrev:Jag gillade den med gubbarna i fleece !!!!

så vill du bli av med dem så tänk på mig :wink:
Jag var nog lite otydlig, alltså det i fleece med gubbar på är inte ett av de afrikanska utan det ljusa tyget på nästa bild.
fortfarande intresserad?
Användarens profilbild
Av Monia
Du kan kanske sy en skötväska som den Buscilla har (och som jag gjorde ett tappert försök att sy) på denna länken. :D
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... sc&start=0

Lycka till!!!
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Tack alla ni som svaret hittills! :D :D :D :tumsup:
Men jag känner mig inte helt nöjd än, fler idéer, fler, fler, fler! :eld:

Hur gör jag med det blå tyget med blommor på/det vita låtsas sidentyget som jag tänkte kombinera ihop till en festringsjal? Syr jag bara ihop dem så ena sidan är av det blå och den andra sidan av det vita?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Kotten skrev:Kan du inte sy en fin filt av kossorna och ge till ngn kompis som fått/ska få barn? Broderar du intitialer (eller märker på annat sätt) så framstår du som en riktigt god fé. Jag hade iallafall blivit glad!
K fick en filt då hon var liten i exakt samma tyg (dubbelt) av en kompis till mig, Den var sydd lite större än vanliga babyfiltar, kanske ca 75x100, och har varit och är KANON både i sängen, vagnen och bilen - så JA, sy en filt!!!
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
CrazyMagpie skrev:
Kotten skrev:Kan du inte sy en fin filt av kossorna och ge till ngn kompis som fått/ska få barn? Broderar du intitialer (eller märker på annat sätt) så framstår du som en riktigt god fé. Jag hade iallafall blivit glad!
K fick en filt då hon var liten i exakt samma tyg (dubbelt) av en kompis till mig, Den var sydd lite större än vanliga babyfiltar, kanske ca 75x100, och har varit och är KANON både i sängen, vagnen och bilen - så JA, sy en filt!!!
Har redan sytt en filt i kossatyget+matchande kudde! :D :D
Det blev jättebra, den är iofs lite utsliten nu, väldigt noppig eftersom det är fleece...Lovisa fick den när hon var några månader...det kanske är dags för en ny filt! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?