Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hjälp mig komma på vad jag ska göra av alla stuvbitar jag samlat på mig. Vi har ett stort hus men inte mycket förvaringsutrymme därför har jag ingen lust att ödsla det lilla utrymme som finns på tyg... :roll:
Så, nu är det antingen bli man något användbart eller så kastas man! Vad ska jag göra :?:

Dessa "kriterier" (vet inte vad jag ska kalla dem annars :hellu: ) finns:
*jag har en ganska dålig symaskin (äldre)
*jag är inte särskilt bra på att sy (inte alls duktig :? )
*det finns inte mycket av nåt tyg
*jag samlar på/älskar väskor
*jag har en släkting/vän som är duktig på att sy och jag kan kanske i "värsta" fall be henne sy

Jag lägger in foton på tygerna...

BildBild
De ljusa tygerna med ränder har jag exakt 2 meter av varje av, de andra tygerna är mest stuvbitar (inga riktiga längder)

BildBild
De första tygerna här är min afrikanska tyger, köpta i Kamerun. Tyget som är beige med "gubbar" på är fleece.

Bild
Av dessa två tyger hade jag tänkt mig någon slags ringsjal för lite festligare tillfällen, men jag vet inte hur jag ska sätta ihop dem eller hur jag ska sy. Det vita är låtsas-siden och det blå är bomull.

Sist drar jag in en bild med vad som redan skapats av en del av tygerna:
Bild
Flickornas matchande klänningar till farfars 50-årsfest, ett litet lapptäcke av afrikanska tyger och vårt bajen-täcke som Lovisa (vår groda i magen) fick av mig när hon föddes.

vad ska jag göra av det?
Användarens profilbild
Av Anna
De afrikanska tygerna kan du sälja till mig :P
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Mimmi S har redan varit på mig om det första tyget... :D
Det finns ju inte så mycket av varje. Det känns lite svårt att skiljas från just dem eftersom jag aldrig kan få tillbaka dem... :wink: Alla vill jag inte sälja men alla utom ett! :D
Användarens profilbild
Av Anna
ja jag är intresserad, ska du sälja så mät gärna lite ungefär hur stora de är. Förstår att du inte vill skiljas från alla. Ser jag ett vinrött ibland dem? Hur ser det ut?
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Anna skrev:ja jag är intresserad, ska du sälja så mät gärna lite ungefär hur stora de är. Förstår att du inte vill skiljas från alla. Ser jag ett vinrött ibland dem? Hur ser det ut?
Jag tog ett foto lite fort:
Bild

Det är alltså inte så mycket kvar av det här tyget! :roll: Dumma mig som visade det överhuvudtaget!:duh:
Men ja, jag skulle säga tt det är vinrött, inte brunt iaf som jag tycker bilden visar. Tygbiten är kanske 50 cm bred, 1 meter lång (från början var tyget tvärtom)
Ursäkta att jag har klippt så förbaskat illa i det, annars kanske du kunde haft det till nånting... :oops: :oops:
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Bissa skrev:Snälla, kan inte jag få köpa det gröna med grodor *ber snällt* :wink: :wink:
Nu får det vara nog! :this: :hopmad: Nu gör vi såhär: Alla som vill köpa något får lov att komma med ett förslag på vad jag ska göra med något av de andra tygen...OKEJ?! :wink: :wink:

Det med grodor är en väldigt liten bit, kanske 1,0 m *0,6 m...knappt! Men ojj, vad fint det är. Det kanske inte syns men på bajen-täcket är det detaljer av grod-tyget. Som sagt kallade vi Lovisa för grodan i magen! :heart:
Användarens profilbild
Av Nova
De ljusa tygerna med ränder hade du ju 2 meter av.
Det låter som en perfekt längd att göra ringsjalar av.
Är det lämpligt material, så kan det kanske vara en idé? :roll:
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Nova skrev:De ljusa tygerna med ränder hade du ju 2 meter av.
Det låter som en perfekt längd att göra ringsjalar av.
Är det lämpligt material, så kan det kanske vara en idé? :roll:
Har tänkt på det många gånger men får ju inte tummen ur så att säga...Men ja, iaf av ett av dem. De är ju så lika att det vore larvigt att ha två stycken!
Någon som vill ha ett av de randiga tygen till ringsjal? :roll:
Användarens profilbild
Av frida
Jag tycker du ska sy packpåsar av de fina afrikanska tygerna. Så att de används och du får njuta av dem. Så: en påse till nyblöjor, en påse till klädombytet, en "mat"påse (med allt det man ska ha med till öf etc, haklapp. mugg, kniv, äpple Uname it) Matpåsen kan fodras med pul el mjuk vaxduk, bra mot banankrasch :) Och sen en påse som precis rymmer en sjal så när man packar ner den (om man inte har den på vill säga) tar den inte mer plats än nödvändigt.
Ett annat förslag är pösbyxor! Jag tänker alltid (har inte gjort än :oops: ) att jag av fintyger ska sy byxor till Martin i "arabstajl" pösiga med muddar vid ben o mage.
Om du gillar väskor så är det flera tyger som skulle bli jättebra till vanlig rak väska med axelband, somrigt och enkelt!
(det vinröda om man viker på tvärs, använder det "avklippta" till botten+hittar annat tyg till axelbandet?) :blahblah:
Användarens profilbild
Av frida
Å räcker det afrikanska fleecetyget är en bärpåse given! ( :blahblah: igen)
Av Mifflan
Jag vill inte kjöpa något! Har på tok för mycket tyg själv :D

Här kommer mina tips:
tyg 1 bild 1 (lejon och fåglar) En skötväska till dig eller någon kompis.
tyg 2 Pyjamas, förstås!
tyg 3 lapp täcke eller dockkläder (Finns en bok som heter Tildas Jul. I den finns en underbar "tröttängel". Tyg tre skulle bli en fin klänning till ängeln.)
tyg 4 Är bara sååå fint hade tänkt att köpa det från Stoff och stil i julas. Hur mycket är det? Gardinvepa till jul eller klippa ut och ha som julbonad.
Tehuva till jul eller en fin julkudde att ha i soffan.
tyg 4 flickklännigar i Jackie Kennedy- modell (helt rätt i sommar!) Dockkläder eller dekorativa kantband till andra kläder. Limegröna byxor med blomkant nedtill! Ur snyggt!
tyg 5 Rak kjol till dig? Duk?
tyg 6 & 7 Kvalité? Till prinsessklänningar? Barbiekläder?

bild 2
tyg 1 grodor Har du väl redan sålt? Jag skulle använda det som dekortyg till byxor/skjortor.
tyg 2 rödrand, Duk.
tyg 3 Kangaliknande. Knyt runt midjan som strandkjol! Jättefint!
tyg 4-5 ränder. Kvalité? Om det är flanell skulle jag bara ha det som barnfilt.

bild 3 Afrikanska tyger
Åh, så fina!
Jag har ett gäng Afrikanska tyger. De har jag använt till att bära barn i!
Sedan är de toppenfina att ha som gardiner. Fålla och häng upp!
Annars kan man ha dem som draperier eller sätta upp på väggen.

bild 4
Byxor och skjortor. (Det gröna ihop med grodorna?)
Fleecen blir en barnjacka. Kanske fleecen som foder? Eller som bärsjal à la påse.
Fleecen är jättefin ihop med det ljusblåa tyget intill. Fleecejacka med blåa byxor?

bild 5
Organzan är jätterolig till utklädningskläder. Min dotter jublar!

Blomtyget blir en fin klänning till dig!

Av den vita duchessen skulle jag sy något prinsessigt till dottern.
Du har ingen kompis som vill ha en dopklänning?

blid 6
Söta klänningar!
Användarens profilbild
Av Lydia
fantasiflicka skrev: Bild
De första tygerna här är min afrikanska tyger, köpta i Kamerun. Tyget som är beige med "gubbar" på är fleece.
Åhh så snygga!
Röstar på bärpåse i fleecetyget :heart:
Användarens profilbild
Av Anna
Mifflan skrev:Jag vill inte kjöpa något! Har på tok för mycket tyg själv :D

Här kommer mina tips:
tyg 1 bild 1 (lejon och fåglar) En skötväska till dig eller någon kompis.
tyg 2 Pyjamas, förstås!
tyg 3 lapp täcke eller dockkläder (Finns en bok som heter Tildas Jul. I den finns en underbar "tröttängel". Tyg tre skulle bli en fin klänning till ängeln.)
tyg 4 Är bara sååå fint hade tänkt att köpa det från Stoff och stil i julas. Hur mycket är det? Gardinvepa till jul eller klippa ut och ha som julbonad.
Tehuva till jul eller en fin julkudde att ha i soffan.
tyg 4 flickklännigar i Jackie Kennedy- modell (helt rätt i sommar!) Dockkläder eller dekorativa kantband till andra kläder. Limegröna byxor med blomkant nedtill! Ur snyggt!
tyg 5 Rak kjol till dig? Duk?
tyg 6 & 7 Kvalité? Till prinsessklänningar? Barbiekläder?

bild 2
tyg 1 grodor Har du väl redan sålt? Jag skulle använda det som dekortyg till byxor/skjortor.
tyg 2 rödrand, Duk.
tyg 3 Kangaliknande. Knyt runt midjan som strandkjol! Jättefint!
tyg 4-5 ränder. Kvalité? Om det är flanell skulle jag bara ha det som barnfilt.

bild 3 Afrikanska tyger
Åh, så fina!
Jag har ett gäng Afrikanska tyger. De har jag använt till att bära barn i!
Sedan är de toppenfina att ha som gardiner. Fålla och häng upp!
Annars kan man ha dem som draperier eller sätta upp på väggen.

bild 4
Byxor och skjortor. (Det gröna ihop med grodorna?)
Fleecen blir en barnjacka. Kanske fleecen som foder? Eller som bärsjal à la påse.
Fleecen är jättefin ihop med det ljusblåa tyget intill. Fleecejacka med blåa byxor?

bild 5
Organzan är jätterolig till utklädningskläder. Min dotter jublar!

Blomtyget blir en fin klänning till dig!

Av den vita duchessen skulle jag sy något prinsessigt till dottern.
Du har ingen kompis som vill ha en dopklänning?

blid 6
Söta klänningar!
Tur att någon har ideer, jag fick helt blankt. Jag bara "samlar" på tyg för att jag gillar det. Vad man kan göra med det har jag ingen aning om.

(Bild 1 tror jag att lejon och fåglar är en madrass från Jysk som liggar på golvet och kossor och månar ett fleecetyg så det blir nog tyvärr en varm pyamas)

Jag skall tänka lite jag också så jag kankse kan få köpa lite tyg från kamerun.
Användarens profilbild
Av Kotten
Kan du inte sy en fin filt av kossorna och ge till ngn kompis som fått/ska få barn? Broderar du intitialer (eller märker på annat sätt) så framstår du som en riktigt god fé. Jag hade iallafall blivit glad!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?