- tor mar 23, 2006 18:55
Hjälp mig komma på vad jag ska göra av alla stuvbitar jag samlat på mig. Vi har ett stort hus men inte mycket förvaringsutrymme därför har jag ingen lust att ödsla det lilla utrymme som finns på tyg...
Så, nu är det antingen bli man något användbart eller så kastas man! Vad ska jag göra
:
Dessa "kriterier" (vet inte vad jag ska kalla dem annars
) finns:
*jag har en ganska dålig symaskin (äldre)
*jag är inte särskilt bra på att sy (inte alls duktig
)
*det finns inte mycket av nåt tyg
*jag samlar på/älskar väskor
*jag har en släkting/vän som är duktig på att sy och jag kan kanske i "värsta" fall be henne sy
Jag lägger in foton på tygerna...

De ljusa tygerna med ränder har jag exakt 2 meter av varje av, de andra tygerna är mest stuvbitar (inga riktiga längder)

De första tygerna här är min afrikanska tyger, köpta i Kamerun. Tyget som är beige med "gubbar" på är fleece.

Av dessa två tyger hade jag tänkt mig någon slags ringsjal för lite festligare tillfällen, men jag vet inte hur jag ska sätta ihop dem eller hur jag ska sy. Det vita är låtsas-siden och det blå är bomull.
Sist drar jag in en bild med vad som redan skapats av en del av tygerna:

Flickornas matchande klänningar till farfars 50-årsfest, ett litet lapptäcke av afrikanska tyger och vårt bajen-täcke som Lovisa (vår groda i magen) fick av mig när hon föddes.
Så vad ska jag göra av det?

Så, nu är det antingen bli man något användbart eller så kastas man! Vad ska jag göra

Dessa "kriterier" (vet inte vad jag ska kalla dem annars

*jag har en ganska dålig symaskin (äldre)
*jag är inte särskilt bra på att sy (inte alls duktig

*det finns inte mycket av nåt tyg
*jag samlar på/älskar väskor
*jag har en släkting/vän som är duktig på att sy och jag kan kanske i "värsta" fall be henne sy
Jag lägger in foton på tygerna...

De ljusa tygerna med ränder har jag exakt 2 meter av varje av, de andra tygerna är mest stuvbitar (inga riktiga längder)

De första tygerna här är min afrikanska tyger, köpta i Kamerun. Tyget som är beige med "gubbar" på är fleece.

Av dessa två tyger hade jag tänkt mig någon slags ringsjal för lite festligare tillfällen, men jag vet inte hur jag ska sätta ihop dem eller hur jag ska sy. Det vita är låtsas-siden och det blå är bomull.
Sist drar jag in en bild med vad som redan skapats av en del av tygerna:

Flickornas matchande klänningar till farfars 50-årsfest, ett litet lapptäcke av afrikanska tyger och vårt bajen-täcke som Lovisa (vår groda i magen) fick av mig när hon föddes.
Så vad ska jag göra av det?