Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Sälja en sjal för slakt?

Nej jag vill veta att det finns chans att få köpa tillbaka sjalen/sjalarna
Inga röster
0%
Nej jag vill inte att mina sjalar går till slakt även om jag inte vill ha tillbaka den/dem
1
2%
Nja det känns väl inte bra men hellre att den blir använd
2
5%
Nja beror på vilken sjal det är (motivera vilka som är okej att slakta/inte slakta)
5
12%
Nja beror på priset
Inga röster
0%
Ja den som köper har rätt att göra vad de vill med sjalen
30
73%
Ja om jag svarar på en köpes annons där det framgår att den kommer slaktas
2
5%
Ja om sjalen är defekt (hål, trasiga trådar, missfärgad)
1
2%
Annat nämligen
Inga röster
0%
Av sjaltokan
Jag är ju på jakt efter en sjal att göra MT av och eftersom jag fick tag i en raritet så vet jag inte om jag vågar klippa i den. Och efter att ha pratat med andra här på forumet så började jag fundera: Om jag lägger ut en sjal på säljes finns ju chansen att köparen väljer att "slakta" den till MT eller sjalbollar eller något annat.

Hur känner du inför det?
Om jag säljer en sjal så vill jag veta om den som köper den av mig har för avsikt att slakta den. I fler led bort har jag inte med saken att göra, då skulle jag inte sålt den om det är så viktigt.

I det här fallet så antar jag att det är den gamla hoppen du tänker på? Man kan ju inte ha sjalar liggande bara för att de är gamla och finns få av, men om den är värd mer för någon annan i helt skick än den är för den som tänker slakta den så är det väl schyst att erbjuda möjligheten att köpa den i helt skick? Jag ser dock inget personligt ansvar för att bevara nån pool av rariteter.
Av sjaltokan
esarina skrev:I det här fallet så antar jag att det är den gamla hoppen du tänker på? Man kan ju inte ha sjalar liggande bara för att de är gamla och finns få av, men om den är värd mer för någon annan i helt skick än den är för den som tänker slakta den så är det väl schyst att erbjuda möjligheten att köpa den i helt skick? Jag ser dock inget personligt ansvar för att bevara nån pool av rariteter.
Nja delvis den,men delvis så var jag ute efter en gammal Hoppe Nairobi och av två andra sjalbarnare fick jag till svar att jag har svårt att tänka mig att du kan få slakta min/någon av mina sjalar.. Därför undrar jag hur ni andra känner..

Jag tycker nog personligen att har jag sålt en sjal så är den borta och nya ägaren (ägarna) får göra vad de vill med den, men det verkar finnas flera med mer emotionella band till sjalarna än jag..
thowida skrev:
esarina skrev:I det här fallet så antar jag att det är den gamla hoppen du tänker på? Man kan ju inte ha sjalar liggande bara för att de är gamla och finns få av, men om den är värd mer för någon annan i helt skick än den är för den som tänker slakta den så är det väl schyst att erbjuda möjligheten att köpa den i helt skick? Jag ser dock inget personligt ansvar för att bevara nån pool av rariteter.
Nja delvis den,men delvis så var jag ute efter en gammal Hoppe Nairobi och av två andra sjalbarnare fick jag till svar att jag har svårt att tänka mig att du kan få slakta min/någon av mina sjalar.. Därför undrar jag hur ni andra känner..

Jag tycker nog personligen att har jag sålt en sjal så är den borta och nya ägaren (ägarna) får göra vad de vill med den, men det verkar finnas flera med mer emotionella band till sjalarna än jag..
OK. Kairon jag är på väg att slakta var ju nästan ny och jag och maken pratade om det där, att det kanske är lättare att få tag på en sån till slakt än att komma över någons monetärt billigare men högt älskade bärdon. Kan också tänka mig att det är lättare med en sjal som blivit liggande hos någon en längre tid, så att den/de som hade den innan kanske inte bryr sig så mycket längre, och senaste ägaren inte känner så mycket för den.

Hoppas du får tag på en Nairobi utan emotionella band till sig!
Alltså, jag är en sentimental människa och vill väl helst att sjalar jag säljer används för att bära med för i annat fall hade jag likagärna kunnat slakta dem själv och gjort något.
Dock svarade jag ju i din köpestråd men då har jag ju en Havanna som har legat här hemma i tanken på slakt ung. sen den köptes. Så den har jag inget problem med att sälja för slakt.

Å andra sidan det man inte vet har man inget ont av.....

Lite kluven är jag. Märks det. Jag vill nog gärna veta iaf vilket öde de går till mötes ett litet tag framöver. Säljs de vidare en gång till har man ju exakt noll möjlighet att påverka iaf.
Om en sjal bara ligger tycker jag att det är bättre att den omvandlas till något mer användbart.
Sjalbollar o meitais är ju bra saker att göra av en sjal som annars skulle samla damm :D
Säljer jag en sjal bryr jag mig inte om vad köparen gör med den - det är nya ägarens privilegium att bestämma över sin sjal.
Men så är jag inte särskilt sentimental heller 8)
Svårt tycker jag. En sjal som fortfarande säljes eller är vanlig så är det upp till köparen men samtidigt hade jag om jag haft möjlighet helst valt en som skulle behålla den som sjal om jag haft två köpare att välja mellan.

Ovanliga sjalar hade jag inte velat att skulle förstöras och hade nog om inte intresse funnits här sålt på the babywearer. Med ovanliga sjalar menar jag de som gjort i en mycket begränsad upplaga och har ett speciellt utseende. Visst det finns kanske inte så många krokus men det finns så många liknande indio att jag inte ser de rosa/vita som ovanliga.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?