- mån mar 20, 2006 21:52
Är det därför de andra mammorna på öf ibland tittar så konstigt på mig? För att min sjal förmedlar detta? Jag tycker bara synd om deras barn när de har fleecedress, overall, mössa, huva, vantar, halsduk, täcke, åkpåse OCH vagnöverdrag när det är nollgradigt..
Annars tycker jag det formulerades jättebra:
)
Jag tycker iaf att det är skönt att få nörda fritt på detta forum! Och att läsa andras inlägg hjälper mig att fundera och ta ställning i mitt föräldraskap. Mycket OT men fördomar om sjalbärande är intressant och triggar många tankar (och blir lång tråd
)
ska uppfatta mig som en just besserwissrig AP-förälder som i hemlighet tycker synd om deras barn i vagnen.

Annars tycker jag det formulerades jättebra:
Känner ni att ni vill ta upp ett ämne så gör det. Med tanke på hur många vi är här inne nu så är det rätt osannolikt att någon annan inte skulle känna igen sig. Vi är ju ändå bara männiksor med vanliga människobarn allihopa.Finns nog plats för alla, och trivs man inte behöver man inte, det är väl bra. Och hoppas det fortsätter vara olika människor här, som vill säga sin åsikt, och prata om våra sjalar! (säger jag som mest tjattrar på de andra trådarna

Jag tycker iaf att det är skönt att få nörda fritt på detta forum! Och att läsa andras inlägg hjälper mig att fundera och ta ställning i mitt föräldraskap. Mycket OT men fördomar om sjalbärande är intressant och triggar många tankar (och blir lång tråd

frida med M juli-05 och A juni-07