- tis nov 11, 2008 13:30
Jag hatar min skötväska. För att den är så stor och klumpig och för att den hela tiden kasar ner från axeln. När jag bär vill jag ju ha händerna fria, det är ju liksom en del av hela grejen med bärandet tycker jag. Så nu har jag funderat på hur jag ska göra. Jag tänkte sy en dyna av vaxduk och fixa till den så att det går att vika ihop den till ett fack som det får plats ett par blöjor och några tvättlappar i. Sen har jag tänkt att göra en liten remanordning till Manducan så att jag kan fästa hela paketet på midjebältet och voila! Jag har händerna fria och slipper snedbelastning av hemska skötväskan.
Hur stor behöver skötbädden vara, tror ni? H är ju ett halvår nu och jag vill kunna använda anordningen ett bra tag. Om det fanns offentliga skötbord överallt och de hade stoppad dyna hade det ju räckt att ha en handduk eller likn att lägga under henne, men det är ju bara hårda bordet nästan överallt nuförtiden.
Hur stor behöver skötbädden vara, tror ni? H är ju ett halvår nu och jag vill kunna använda anordningen ett bra tag. Om det fanns offentliga skötbord överallt och de hade stoppad dyna hade det ju räckt att ha en handduk eller likn att lägga under henne, men det är ju bara hårda bordet nästan överallt nuförtiden.