Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Jag hatar min skötväska. För att den är så stor och klumpig och för att den hela tiden kasar ner från axeln. När jag bär vill jag ju ha händerna fria, det är ju liksom en del av hela grejen med bärandet tycker jag. Så nu har jag funderat på hur jag ska göra. Jag tänkte sy en dyna av vaxduk och fixa till den så att det går att vika ihop den till ett fack som det får plats ett par blöjor och några tvättlappar i. Sen har jag tänkt att göra en liten remanordning till Manducan så att jag kan fästa hela paketet på midjebältet och voila! Jag har händerna fria och slipper snedbelastning av hemska skötväskan.
Hur stor behöver skötbädden vara, tror ni? H är ju ett halvår nu och jag vill kunna använda anordningen ett bra tag. Om det fanns offentliga skötbord överallt och de hade stoppad dyna hade det ju räckt att ha en handduk eller likn att lägga under henne, men det är ju bara hårda bordet nästan överallt nuförtiden.
Användarens profilbild
Av emelianna
jag har också tänkt fixa någon grej att fästa i midjebandet :)

angående skötbordsproblemet - kan du inte byta i knäet? vi började med det när vi åkte till dublin när vidar var 3 månader, där fanns ju inte så många skötbord direkt :roll:
Användarens profilbild
Av tweed
emelianna skrev:jag har också tänkt fixa någon grej att fästa i midjebandet :)

angående skötbordsproblemet - kan du inte byta i knäet? vi började med det när vi åkte till dublin när vidar var 3 månader, där fanns ju inte så många skötbord direkt :roll:
Eeh, hur menar du? sitta ner med 68 cm lång, sprattlande bebis i knät på den 160cm korta mamman :hmm: Jag vet inte, men det brukar oftast lösa sig om man bara har något hyfsat mjukt att lägga henne på.
Av majo0322
Ett tips till dynan: vi använde hopvikbara sittunderlag från clas ohlson istoppade i lämplig påse/fodral. Jättesmidiga, eftersom de är gjorda för att vikas ihop smått, och bara att tvätta det man har utanpå vid behov.
Användarens profilbild
Av Anjapanja
Emma-med-hunden hara sytt ett sådant fodral, hon kanske kan tipsa om hur eller skicka bild!
Jag är hennes manager... :wink:
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
Lillblomma skrev:Inspiration:

http://www.ju-ju-be.com/bechanged.html
Lite stor, men måtten kan ju lät justeras.
//A
(Ju-ju-be adicted...)
Jag har kollat in ju-ju-bes skötväskor och tycker att de är jättefina men de är ju främst gjorda för att hänga på vagn, jag tänkte om du vet någon som är lämplig att använda när man bär?

Edit: Blev fel, tänkte fråga i ett pm istället för att kapa tråden och så råkade jag pricka fel knapp.
Senast redigerad av PrettyUgly den ons nov 12, 2008 10:17, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Här är den jag gjorde... min är väl ca 20x20 ihopvikt... längden utvikt är som barnet är nu ca 68 cm... men tänkte att det inte gör ngt om fötterna är lite utanför...

under ryggdelen är den tunnt stoppad med liggunderlagsliknande material fast mycket tunnare (isollering som vi hade i stugan sitter mellen timmerstockarna!! :D )
Bild
Bild
Bild
Bild

ja nu hamnade inte bilderna i pedagogisk ordning men ni förstår säkert ändå! :wink:
Den här används flitigt och funkar att tvätta, facken är lagom för 1-2 tygisar i stl (men om man lägger 2 i varje blir det tight att vika ihop den)
Tyget på utsidan är ett vattentätt typ vindpoplin som var gummerat, och de andra vanlig bomull.
den här har jag i min vanliga väska och sen tar jag den med då vi ska byta, ute,inne, i bilen. Smidigt, och blöjorna finns i. Bara komma ihåg att ladda den med nya varje dag! :D

Hoppsan... vad olika bilderna blev... jaja
Användarens profilbild
Av Panakeia

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?