Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har provat Ergo, Manduca, Angelpack och Beco butterfly.
Ergon - gillade jag, men den var lite väl låg i ryggen så dottern lutade sig bakåt tyckte jag.
Manducan - har jag bara provat som hastigast, men jag tyckte den kändes lite klumpig på nåt sätt.
Angelpack - smidig men för hög i ryggen tyckte jag, och inte jättebekväm att bära i på magen.
Becon - är min absoluta favorit! Tösan sitter helt perfekt och det är klart den sele hon varit mest nöjd med. Lagom hög i ryggen och superbra avlastning. Sen att det är jätteenkelt att svinga upp både sele o dotter samtidigt är ju bara bonus!
thowida skrev:
diddeldi skrev:jag skulle välja angelpacken, den är min favorit. jag gillar att den inte är så tjockt vadderad och så är den hög i ryggen. plus snygg.

för mig är det inte så viktigt att selen går att använda från nyfödd för jag bär helst i trikåsjal då.

vad är det du gillar/ogillar med de olika du har provat?
Just nu testar jag Beco butterfly men jag tyckte det var knöligt att jag måste sätta på barnet i selen innan jag svingar på ryggen. Till sonen är det toppen men till dottern blev det bara skitbökigt.. Trodde den skulle gå att använda både ock liksom. Det jag gillade var midjebältet som gick att spänna från två håll, samt att den var bekvämare att bära med än Ergon. Samt att det gick att justera hur tight barnet satt mot kroppen.

Ergon är okej men jag tycker axelbanden klämmer lite under armarna, det är svårt att få ner barnet ordentligt i selen och när man "studsar" ner barnet åker midjebältet upp från höften. Samt att ryggstödet är i kortaste laget och dottern lätt hamnar långt ut från mig i och med det.

Manducan blev jag inte heller klok på tyckte babyinsatsen satt i vägen inne i selen, och den gick inte att använda till sonen när han var typ 4 månader för då var han för stor för den. Sen var det lite för många spännen vid axelbanden, tyckte den var svår att dra åt.

Patapumen minns jag inte riktigt (den fick flytta för typ 2 år sedan) men tror det var att den kändes för liten för dottern i ryggen.
ok men på din beskrivning så tror jag att du skulle kunna trivas med beco 4th eller angelpack lx.
Av sjaltokan
Nu har jag lånat och provat en Beco 4th.. nja nej inte den heller

Så nu tänkte jag prova Angelpack annars får det bli att be mina snälla sykompisar här på SB om hjälp att sy en egen.. :rodna:
Jag är ingen selemänniska alls. Och min kropp är inte byggd för selar.
Den sele som funkar bäst för mig av de jag har testat, är Bondolino.
Alla andra är för stora för mig. Antingen höftbältet (t ex manduca) eller så sitter inte axelbanden rätt/är för långa (t ex ergo, beco bwd) Beco butterfly tycker jag bara är för mycket spännen och grejer :?
Jag har haft ergo, manduca, beco 4th, beco buttefly, angelpack och connecta och på mig sitter ergon allra bäst. Utan tvekan. Ingen annan är så skön. Fast jag skulle önska att det även gick att korsa axelbanden med den.
MANDUCA!!!!

Har iofs bara provat babybjörn, manduca och beco hittills.
Babybjörnen provade jag för 6 år sedan och den är säkert bättre nu men jag får ont i axlarna bara av att tänka på den.
Becon fick jag klaustrofobi av, den kändes så tät och instängd. Synd att den har så himla fina mönster bara!
Manducan var enkel att få på och ffa kändes den nästan som att ha en sjal. :loving: Inte lika fina utförande som beco men ändå rätt snygg.
jag har en ergo, becon fungerade inte för mig :( annars tycker jag den e så fin.

har tänkt köpa en manduca men det blir aldrig av, annars gillar jag det jag provat av den, men eftersom jag inte mer än provat den en liten stund vet jag ju inte..

så för mig vinner ergon.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?