Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anna
Jag skulle vilja sy en sele som är ergonomisk för barnet och som går att använda från start. Det är inte så viktigt att den har lång användningstid eller så men den skall liksom passa fram till att man kan ha ergo eller annan liknande sele för sjalvägrande pappa.

Tänker att det borde väll inte vara så svårt? Bara göra en smalare ergo variant kankse. MT går väll att använda för nyfödd mer eller mindre om de inte är för breda i sittytan så då borde det ju funka lika bra bara med att sätta dit spännen också? Vad skall man tänka på? Jag har ju både ergo och babybjörn hemma så man kankse kan titta och mäta lite på båda och se hur det blir.

Hur brett är det knäveck till knäveck på nyfödda?
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag tor det funkar. Skulle inte själv göra en sele smalare än ca 35 cm, för då blir användningstiden kort, men man skulle kunna göra en hopdragbar nederdel som www.meitaibaby.com har. Kan inte vara så svårt.
Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
Om jag drar lite extra i benen :lol: så får jag det till c:a 19 cm från knäveck till knäveck på min son 6½ veckor gammal (5130g för 1½ vecka se'n, 56 cm för 2½vecka se'n)
Men då ligger han på rygg så jag vet inte om jag fått till rätt vinkel. Kan mäta i sjalen sedan när han vaknat så blir det kanske bättre mätt..?
Användarens profilbild
Av annikar
Det har jag också funderat på. Skulle vilja sy en sele typ som patapum till min gravida syster.
Har också funderat lite på en ihopdragbar nederdel...

Du får gärna visa upp resultatet sedan och berätta hur du gjorde! :D
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Men en nyföding kan ju ha fötterna i selen och liksom sitta groda. Jag skulle nog göra en minisele helt enkelt. :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?