Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av elija
OM jag skulle vilja ha beco butterfly på ryggen och sedan sätta i dottern i den, á la gamla beco och ergo, skulle det gå? Eller måste jag ta av mig butterflyn, putta i dottern och svinga upp henne på ryggen i selen? Tänker tex om man är ute i skog och mark vill man ju inte gärna lägga ner selen på en blöt och geggig mossa för att stoppa i ungen utan köra på det gamla vanliga viset. Är det möjligt? Eller kan man liksom ta på henne selen när hon står upp, som ett par byxor ungefär, och sen svinga upp på ryggen och att det blir säkert, eller bör hon ligga/sitta på ett bord/sten i selen innan man tar upp henne? Alltså kan man ha henne stående framför sig i selen och sen svinga upp henne på ryggen i selen utan att hon ramlar ur?

Testade en butterfly lite snabbt idag och den var skönare på mig än ergon, men glömde ju testa dessa grejer ovan (hade henne på ett bord bakom mig i selen när jag satte på den och hur ofta har man ett rent bord till hand utomhus... :duh: ). och jag har inte möjlighet att testa butterflyn igen förrän om några månader och jag vill nog ha en NU! Om det ovan funkar vill säga...
Användarens profilbild
Av hcvc
Du måste ta av dig Butterfly för att kunna sätta i barnet. Om du inte är mycket vig, har lååånga armar och talang för att göra saker utan att kunna ha hjälp av ögonen. Däremot funkar det utmärkt att "klä på" barnet selen först. Lättast är nog om barnet sitter i famnen. Kan kanske bli svårt med barnet stående eftersom de måste böja benen i höft- och knäled i selen? Men i och med att barnet sedan sitter fast i selen kan man svinga upp, dra på sig axelremmarna så att paketet stannar kvar på ryggen, sedan snäppa fast avbärarbältet för att till sist justera axelbanden. Om du hänger med :hellu: ? Sugen på en Isabella? Jag har en på säljes. På mig sitter Ergo bättre än Butterfly...
Användarens profilbild
Av Kate
1. Ta på selen på magen och knäpp upp spännena och stoppa i barnet.
2. Skuffa runt barn och sele till ryggen ELLER knäpp upp midjebältet och svinga upp barn + sele på ryggen.
Användarens profilbild
Av Kate
Eller ta på barnet selen som ett par byxor och svinga sedan eller skuffa runt från mage till rygg, beroende på vilket du känner dig mest säker med.

Jag svingar alltid och då ställer jag sonen framför mig med ryggen mot mig och så håller jag i axelbanden inifrån samtidigt som jag håller händerna runt hans armhålor på precis samma sätt som med en sjal. Jag håller alltså inte enbart i axelbanden.
Användarens profilbild
Av elija
Okej tack för svar! men på kate låter det ju som att man kan ha barnet stående i selen och sen svinga. Låter rätt bra. Jag vill inte buffa runt från magen, då blir alla kläder helt sneda på kroppen och så. Tror det får bli en butterfly trots allt, den var mycket bekvämare på mig än ergon som jag har nu. Har försökt bortse från detta faktum typ ett år nu, att becon sitter bättre, men nu går det inte längre... men jag vill nog satsa på en version II med det bättre huvudstödet, men det verkar ju som om din isabella, hcvc, är såld ändå!
Användarens profilbild
Av hcvc
elija skrev:...men det verkar ju som om din isabella, hcvc, är såld ändå!
Japp, den är såld nu. Jag tycker att det var en bra sele, jag hoppas att köparen ska bli nöjd! Men du visste redan att den passade dig va? Så då vet du att du blir nöjd. Vilken "färg" blir det?
Kate skrev:1. Ta på selen på magen och ... stoppa i barnet.
2. ...knäpp upp midjebältet och svinga upp barn + sele på ryggen.
Ja kan man ju göra ju (vid behov, t ex om man är på geggig plats)!!! Tänkte jag inte ens på!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?