Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Är det någon som har en bra länk till knytinstruktion på secured high back carry? Bildserie eller film
Användarens profilbild
Av millla
Men..... hur blir det där?! Omslutet bara från ett håll? Hamnar inte barnet snett efter ett tag då? Om det lutar sig åt det håll där det inte finns något omslut liksom...? Förstår någon hur jag menar?
Användarens profilbild
Av glis
Jag tycker det, men har bara provat någon enstaka gång. Många gillar den skarpt. Malinka tex använder bara den säger hon.
Av avon
Det är min favoritknytning till ryggen. Den är som ryggsäck på ena sidan och omslut på den andra. Jag har aldrig haft problem med att det blir snett.
Användarens profilbild
Av MilanE
millla skrev:Men..... hur blir det där?! Omslutet bara från ett håll? Hamnar inte barnet snett efter ett tag då? Om det lutar sig åt det håll där det inte finns något omslut liksom...? Förstår någon hur jag menar?
Jag fick lite lutning på den från början, men bara man ser till att bre ut tyget ordentligt ut i knävecket så blir det jättebra! Enda knytningen vi använder vid ryggbärande numera. Avlastar bättre än ryggsäck men är mkt enklare o snabbare att knyta än omslutet (tycker jag!).
Användarens profilbild
Av millla
Testade för en stund sedan och det blev ganska bra. Men svårt att få själva ryggsäcken bra, den blir liksom för lös och när sedan omslutet smiter åt så blir det pösigt på ryggsäckssidan. Jag kommer inte ifrån känslan av att det blir osymmetriskt på något sätt, det känns som att hon kan hänga sig ut längre på ena sidan. Kanske för att jag knyter dåligt... Men det gick snabbt och smidigt att knyta!
Användarens profilbild
Av millla
vrikkesikker verkar jättebra men jag har svårt att få mina sjalar att räcka till. den knytningen verkar kräva extra lång sjal?
Av malinka
Mina trick:
- Spänn sjalen noga när man gjort knuten på bröstet. Dra i fållarna så att det blir tight i kanterna och kolla en extra gång att sjalen ligger rätt i knävecken på barnet.

- Sprid ut sjalen även i ryggsäcksdelen. Jag tycker det ger en mycket stabilare knytning.

- Ge inte upp! Den här knytningen kräver en del övning, men är väl värd besväret.
Användarens profilbild
Av Annika E
Scharlott skrev:Ett alternativ till SHBC om du vill ha en mer symmetrisk knytning är Vrikkesikker.
Barnet hamnar högt upp på ryggen vid vrikkesikker, precis som vid SHBC 8)
Här finns en bra video »
Jag testade Vrikkesicker idag och det blev en favorit direkt! Lillgumman hamnade högre upp och det var lättare att få den tillräckligt tajt! Och dessutom är jag inte insvept i tyg själv! (svettas lätt) :vågen: Annars har jag bara testat omslutet kryss på ryggen och då blir det oftast så att lillgumman hänger lite utåt från ryggen, och det är svårt att rätta till det i efterhand tycker jag...
Användarens profilbild
Av Scharlott
Annika E skrev:
Scharlott skrev:Ett alternativ till SHBC om du vill ha en mer symmetrisk knytning är Vrikkesikker.
Här finns en bra video »
Jag testade Vrikkesicker idag och det blev en favorit direkt! Lillgumman hamnade högre upp och det var lättare att få den tillräckligt tajt! Och dessutom är jag inte insvept i tyg själv! (svettas lätt) :vågen: Annars har jag bara testat omslutet kryss på ryggen och då blir det oftast så att lillgumman hänger lite utåt från ryggen, och det är svårt att rätta till det i efterhand tycker jag...
Härligt att det fungerade så bra 8)
Användarens profilbild
Av glis
Här finns en bra video »
Jag har inte brytt mig om att kolla tidigare, men den ser ju klart intresant ut. Och gudars skymning vilken snygg sjal!
Användarens profilbild
Av glis
Puh, nu har vi provat vrikkesikker, jag är alldeles matt. Dåligt råd, att öva framför spegeln, men ser ju hur röd man blir i ansiktet. Men knytningen är nog skön om man övar lite mer.
Användarens profilbild
Av Scharlott
glis skrev:
Här finns en bra video »
Jag har inte brytt mig om att kolla tidigare, men den ser ju klart intresant ut. Och gudars skymning vilken snygg sjal!
Vrikkesikker visas på videon med en lila Ellevill Zara - håller med om att det är en jättesnygg sjal och härlig färg. Jag har själv en Ellevill Zara Original (svart/vit) som jag är himla nöjd med. Fast jag anses väl partisk då förstås :wink:
glis skrev:Puh, nu har vi provat vrikkesikker, jag är alldeles matt. Dåligt råd, att öva framför spegeln, men ser ju hur röd man blir i ansiktet. Men knytningen är nog skön om man övar lite mer.
Övning ger färdighet :wink: Nej, men allvarligt så, efter det att du gjort samma knytning några gånger går det mycket bättre :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?