Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sapos
diddeldi skrev:huvudet hamnar lite långt ner, prova att ha hans rumpa vid din navel ungefär så att huvudet hamnar högre upp på sidan.
tack det ska jag prova :) se om jag lyckas också
Av Jinxan
sapos skrev:
diddeldi skrev:huvudet hamnar lite långt ner, prova att ha hans rumpa vid din navel ungefär så att huvudet hamnar högre upp på sidan.
tack det ska jag prova :) se om jag lyckas också
Håller tummarna för att det ska fungera.
Användarens profilbild
Av sapos
Bild
Se om jag lyckades få in bilden nu också..

Testa att ha lillen sittandes idag och tycker jag fick till det rätt.. Eller vad tycker ni med mer vana?
Men han är 5v imorrn men när han lyfter på huvudet får han ur det ur sjalen, hmm svårt att beskriva.. Har jag "stoppat" in det för lite då eller något annat fel? Hann bara låta honom provsitta idag då han blev huungrig precis när jag var klar...
Av Jinxan
sapos skrev:Bild

Testa att ha lillen sittandes idag och tycker jag fick till det rätt.. Eller vad tycker ni med mer vana?
Men han är 5v imorrn men när han lyfter på huvudet får han ur det ur sjalen, hmm svårt att beskriva.. Har jag "stoppat" in det för lite då eller något annat fel? Hann bara låta honom provsitta idag då han blev huungrig precis när jag var klar...
Jag har sett bilden i större format, och det behövs. Hans vänstra ben nu när jag tänker efter (skrev fel på bdb) ser ut att behöva mer stöd, dra ut tyget lite mera mot knävecket så blir det bättre. Du kan även försöka få in fötterna i sjalen.
Användarens profilbild
Av sapos
JinxLinda skrev:
sapos skrev:Bild

Jag har sett bilden i större format, och det behövs. Hans vänstra ben nu när jag tänker efter (skrev fel på bdb) ser ut att behöva mer stöd, dra ut tyget lite mera mot knävecket så blir det bättre. Du kan även försöka få in fötterna i sjalen.
ja märkte att bilden blev jätte liten här. tack för tipset iaf
Användarens profilbild
Av hcvc
sapos skrev:...när han lyfter på huvudet får han ur det ur sjalen...
Jag har aldrig provat just Tri-cotti, men innan busan var stadig i nacken och var vaken i trikåsjalen hade jag oftast en hand tillgänglig som stöd för huvudet, när jag gick omkring. Tyckte det behövdes. Vagga har jag aldrig testat, men däremot funderat över många gånger hur det går till. Fast nu har jag sett det live flera gånger. Men förstår ändå inte riktigt hur det går till :lol: .
Av Jinxan
hcvc skrev:
sapos skrev:...när han lyfter på huvudet får han ur det ur sjalen...
Jag har aldrig provat just Tri-cotti, men innan busan var stadig i nacken och var vaken i trikåsjalen hade jag oftast en hand tillgänglig som stöd för huvudet, när jag gick omkring. Tyckte det behövdes. Vagga har jag aldrig testat, men däremot funderat över många gånger hur det går till. Fast nu har jag sett det live flera gånger. Men förstår ändå inte riktigt hur det går till :lol: .
Glömde jag ju att svara på...
Precis som hcvc så hade jag en hand oftast som extrastöd :)
Användarens profilbild
Av Ebboba
Nu har jag aldrig använt en tricotti, men jag bar sonen mycket i vagga i trikåsjal när han var nyfödd, och det ser ju ut att vara ungefär samma princip.
Jag tycker att det ser ut som att hans ben hamnar lite för långt ner också, när man bär i vagga ska fötterna peka rakt upp mot axeln. Det känns som att man trycker ihop dem lite för mycket, men det funkar :) Huvudet ska vara mot en axel och fötterna mot den andra, och rumpan ska peka ner mot magen. Innan vi kom på att de ska vara så böjda hade vi samma problem som du.
Du kanske bara bär upprätt nu, men tänkte ändå ge lite tips på vagga :)
Användarens profilbild
Av mammahappy
Min första sjal som jag hade till Melwin var tricotti. Han var då c:a 1,5mån och jag hade honom alltid upprätt då jag inte heller fick till vaggan riktigt.
Å sen gillade han inte att ligga nerknölad i sjalen utan gillade bättre att sitta upp.
Så du måste ju inte bära i vagga utan testa att ha upprätt istället.
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?