Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ester
hur är mamaponchos mamajacket undrar jag - den är jag sugen på
Användarens profilbild
Av Sarai
Elin skrev:hur är mamaponchos mamajacket undrar jag - den är jag sugen på
+
snygg, även utan bärpanel! (enligt mig)
funkar bra som gravidjacka med gravidpanelen
mycket stretchig panel som rymmer både nyfödd och tvååring
lagom varm höst-vinter med fleece under-vår
går att bära både på mage och rygg

-
ull, inte vindtät
inte vattentät
Användarens profilbild
Av annachen
Jag vet inte vem som säljer - men jag vet vem som har en Äiska... och som också ska ha bebis i vinter och ev kommer på någon av våra träffar i Västerortstråden snart :wink: Sen har jag en hemsydd poncho som du kan få spana på om du kommer nån gång. (För visst har jag rätt i att du varit inne och nosat i tråden :hello: )
Användarens profilbild
Av Cecilia
annachen skrev:Jag vet inte vem som säljer - men jag vet vem som har en Äiska... och som också ska ha bebis i vinter och ev kommer på någon av våra träffar i Västerortstråden snart :wink: Sen har jag en hemsydd poncho som du kan få spana på om du kommer nån gång. (För visst har jag rätt i att du varit inne och nosat i tråden :hello: )
Javisst! :hello: Tack så mycket!

Jag är fortfarande i valet och kvalet!

Jag är mest sugen på en poncho, men jacka verkar mer praktiskt på vissa sätt, att kunna knäppa upp i affärer etc. :hmm:

Jag gillar den dyra snyggjackan för 1800:-spänn, men den är dels så dyr, och dels låter storlekarna rätt små?

Andra jackor som är sportigare som Suses och MaM verkar praktiska, men kanske inte lika mysigt fina som ponchon. Och de är ju också rätt dyra, och jag vet inte riktigt hur snygga jag tycker att de är.

Kan inte välja! :whut:
Av Enid
Cecilia skrev:
annachen skrev:Jag vet inte vem som säljer - men jag vet vem som har en Äiska... och som också ska ha bebis i vinter och ev kommer på någon av våra träffar i Västerortstråden snart :wink: Sen har jag en hemsydd poncho som du kan få spana på om du kommer nån gång. (För visst har jag rätt i att du varit inne och nosat i tråden :hello: )
Javisst! :hello: Tack så mycket!

Jag är fortfarande i valet och kvalet!

Jag är mest sugen på en poncho, men jacka verkar mer praktiskt på vissa sätt, att kunna knäppa upp i affärer etc. :hmm:

Jag gillar den dyra snyggjackan för 1800:-spänn, men den är dels så dyr, och dels låter storlekarna rätt små?

Andra jackor som är sportigare som Suses och MaM verkar praktiska, men kanske inte lika mysigt fina som ponchon. Och de är ju också rätt dyra, och jag vet inte riktigt hur snygga jag tycker att de är.

Kan inte välja! :whut:
Precis så känner jag, det hade lika gärna kunnat vara jag som skrev inlägget! Jag skulle också vilja prova en Mamajacket för att veta hur den är i storlek och hur mycket rörelsevidd det är i den, funkar det att jaga och leka med 1½-2-åring i den eller är det just en finjacka?

Jag som hade bestämt mig för en MaM Upgrade vet varken ut eller in efter att ha surfat runt lite mer..

Äiska'n är ju så mysig också men inte alls min stil.. och inte helt praktisk i lekparken tycker jag.
Användarens profilbild
Av Cecilia
Snyft :( och fasen också :x !

När jag ÄNTLIGEN bestämt mig för en Mamajacket trots att jag tyckte att 1890:- var ganska mycket pengar, så upptäcker jag att de höjt priset sedan förra gången jag kollade häromveckan, till 2250:-! :shock:

Varför köpte jag den inte för någon veckan sedan??? :duh: :duh: :duh:

Nu vet jag inte längre hur jag ska göra, kanske ska jag ta en annan jacka trots allt ... :hmm:
Av Enid
Cecilia skrev:Snyft :( och fasen också :x !

När jag ÄNTLIGEN bestämt mig för en Mamajacket trots att jag tyckte att 1890:- var ganska mycket pengar, så upptäcker jag att de höjt priset sedan förra gången jag kollade häromveckan, till 2250:-! :shock:

Nu vet jag inte längre hur jag ska göra, kanske ska jag ta en annan jacka trots allt ... :hmm:
Fy vad tråkigt! Jag hade också tänkt beställa nu i veckan men det var ju en rejält saftig prishöjning!! :shock:

Jag var inne på tillverkarens hemsida och funderar på att beställa direkt därifrån istället, då blir priset 1800-1900kr +ev frakt för jackan med båda panelerna. Ska vi sambeställa isf?
Användarens profilbild
Av Ester
Liten vus skrev:

Fy vad tråkigt! Jag hade också tänkt beställa nu i veckan men det var ju en rejält saftig prishöjning!! :shock:

Jag var inne på tillverkarens hemsida och funderar på att beställa direkt därifrån istället, då blir priset 1800-1900kr +ev frakt för jackan med båda panelerna. Ska vi sambeställa isf?
jag är på om ni beställer - kanske blir det ännu billigare med 3 stycken som delar frakt

men varifrån beställer du? kom ihåg att schweiz inte är EU och då blir det väl tull och moms påslaget?
Av Enid
Elin skrev:
Liten vus skrev:

jag är på om ni beställer - kanske blir det ännu billigare med 3 stycken som delar frakt

men varifrån beställer du? kom ihåg att schweiz inte är EU och då blir det väl tull och moms påslaget?
Isf beställer jag genom släktingar som bor där nere, de kommer "hem" till sverige igen i slutet av oktober. Jag måste självklart fråga dom om de kan ta med sig så mycket extrabagage om fler vill ha..
Användarens profilbild
Av Cecilia
Liten vus skrev:
Elin skrev:
Liten vus skrev:

Isf beställer jag genom släktingar som bor där nere, de kommer "hem" till sverige igen i slutet av oktober. Jag måste självklart fråga dom om de kan ta med sig så mycket extrabagage om fler vill ha..
Det låter som en bra idé. :D fast då gälelr det ju att jackan är lagom, det blir svårt att byta om den skulle vara för liten. :hmm:

Men vi bor i Stockholmsområdet alla 3, så det blir ingen extra frakt i alla fall då.
Användarens profilbild
Av Cecilia
SQ skrev:Jag älskar Suses! Så bra med en jacka man kan ha året om. Gillar att man får både en fleecefodrad vinterjacka, en tunn vindtät sommarjacka och en ful men gosig fleece att mysa i.

Grattis till Bebisen! :D

Ni som gillar Suses, hur varm tycker ni att den är?

Jag köpte till slut en MaM, men jag tycker att den är för tunn!
Användarens profilbild
Av Sintra
Cecilia skrev:
SQ skrev:Jag älskar Suses! Så bra med en jacka man kan ha året om. Gillar att man får både en fleecefodrad vinterjacka, en tunn vindtät sommarjacka och en ful men gosig fleece att mysa i.

Nämen hej!
Grattis till den kommande bebisen!

Jag läste hela tråden innan jag fattade vem du var! Själv är jag "mija med underbarungen" (numera Sintra) från aff:s augustibarn :)

Kram!
M
Användarens profilbild
Av Cecilia
Sintra skrev:
Cecilia skrev:

Nämen hej!
Grattis till den kommande bebisen!

Jag läste hela tråden innan jag fattade vem du var! Själv är jag "mija med underbarungen" (numera Sintra) från aff:s augustibarn :)

Kram!
M
Nämen HEEJ! :hello: Är det du som är Sintra?! :lol: Det hade jag inte fattat!

Hur är det med er då? Det var länge sedan! Har du fått fler barn? Allt är bra med oss (nåja, inte helt nöjd med jackan bara :wink:) , vi har flyttat till radhus och en trea på väg snart. Och efter att ha varit arbetslös i flera år har jag nu fått en fast tjänst på ett bibliotek. Det känns jättebra. :vågen: (Nåja, nu tar jag ju solskensvarianten och hoppar över foglossning och att jag har kräkts till vecka 28 och pendlar nästan 2,5 timme varje dag :tumup: Så nu ser jag framemot att snart vara mammaledig igen och "vila upp mig". :lol: )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?