Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lenaskeå
Jag har börjat få ont i ena axeln då jag bär sonen i butterfly. Med manducan känner jag ingenting ens om jag bär i långa stunder. Är det fler som får ont av att bära i butterfly & klarar andra selar bättre? :mums:
Användarens profilbild
Av tweed
Bär du på magen eller ryggen? Jag har ju precis fått hem min beco, och jag tror inte att jag kommer att kunna bära fram med den, det gör ont. På ryggen har jag bara testat väldigt lite så det kan jag inte uttala mig om än, men jag tror att det blir bättre, inte lika känsligt. Men becofrälst är jag inte än, min hemsydda är ff tio ggr skönare iaf på magen
Användarens profilbild
Av Diesel
Jag kommer inte heller överens med min Butterfly :x , medan Connectan :D känns helt OK kortare stunder. Ska jag bära länge är det Knyttet & K MT :loving: eller sjal :loving: som gäller.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Varken jag eller maken tyckte att beco butterfly var lika bekväm som manducan. Och kunde/kan bära betydligt längre i manducan än i beco B utan att känna av det.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Mannen tyckte det blev tungt på båda axlarna med becon, det upplever han inte med manducan
Användarens profilbild
Av Python
Både jag och min man upplevde exakt samma sak första gången vi provade Butterflyn, men efter lite tips här och av säljaren så har jag fått till det så att jag kan bära ett par timmar i sträck i alla fall. Mannen tycker inte att det är lika bekvämt (men bättre nu), men tycker att det uppvägs av att det är enkelt att lyfta upp på ryggen.

Tipsen jag har tagit till mig:
Först och främst: jag bär bara på ryggen så alla tipsen gäller för det.

Bär barnet så högt som möjligt på ryggen. Detta innebär också att avbärarbältet (heter det så?) kommer ganska högt upp på höften, nästan i midjan och det är det som funkar dåligt på min man. Han upplever att det trycker på hans lilla mage (som alltid är mätt!!!). Jag kan ha det hårt runt magen utan problem (att det inte ser så snyggt ut när valkarna trycks upp är en helt annan sak :roll:

När barnet sitter i selen på ryggen och bältet är knäppt, knuffa upp barnets ben, så att rumpan sjunker ner, samt se till att rumpan (barnets) verkligen sitter utanför avbärarbältet och inte vilar på det. Först då tycker jag att tyngden verkligen hamnar på höften och inte på axlarna.

Om någon förstår någonting av mina grumliga beskrivningar så kanske det kan vara till någon nytta.

Lycka till!
Av Emanuela
Har de senaste dagarna funderat på att köpa en Beco butterfly (för att använda till att bära en nyfödd på magen) t om beställt, men ändrat mig eftersom jag är tveksam. Efter era inlägg överväger jag nu åter Manducan igen. Bär sonen sedan 5 månaders ålder i en Beco som jag är supernöjd med men inte vill använda till en nyfödd. Undrar även om en baby hawk vara något för mig? Har ni erfaranhet?
Av Lenaskeå
Emanuela skrev:Har de senaste dagarna funderat på att köpa en Beco butterfly (för att använda till att bära en nyfödd på magen) t om beställt, men ändrat mig eftersom jag är tveksam. Efter era inlägg överväger jag nu åter Manducan igen. Bär sonen sedan 5 månaders ålder i en Beco som jag är supernöjd med men inte vill använda till en nyfödd. Undrar även om en baby hawk vara något för mig? Har ni erfaranhet?
Jag har Beco 4th, Butterfly & manducan. Av dom är manducan den som jag tycker mest om att bära i. Utseendemässigt är den lite tråkig, men den är skönast. Det som är positivt med butterfly är att man inte behöver ta av sig jackan då man ska ta i & ur barnen då man är ute.
Av Emanuela
Tack Lenaskeå! Är det stor skillnad på beco modellerna?
Av Lenaskeå
Emanuela skrev:Tack Lenaskeå! Är det stor skillnad på beco modellerna?
Jo det är ganska stor skillnad. I butterfly har du en "insats" som du sätter barnet i först & sen spänner du fast ryggdelen, spänner på axelbanden. Har någon bild på det i mitt album, ska kolla om jag hittar det, om d är kvar.. KOlla här http://www.pixbox.se/pic_show_id22961872.html
Av Emanuela
Tack igen! Hur gör man med nyfödda i de andra modellerna?
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Lenaskeå skrev:Jag har börjat få ont i ena axeln då jag bär sonen i butterfly. Med manducan känner jag ingenting ens om jag bär i långa stunder. Är det fler som får ont av att bära i butterfly & klarar andra selar bättre? :mums:
Gillade inte heller Butterflyen... :hide:
Fick skavsår i armhålorna och tyckte den var för bökig..
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?