- ons sep 17, 2008 19:00
Som sagt?? Jag har en virkbeskrivning och virknålen, men hur vet jag vad man ska ha för garn?
Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Elin G skrev:Det brukar stå i beskrivningen. Annars är det viktiga att välja ett gran med samma masktäthet som i beskrivningen.Fortfarande lika förvirrad
Scilla skrev:minimundus i likemarlene skrev:det ska bli tossor, helst skulle jag vilja ha mjukt och mysigt eklologiskt ullgarn. Nån som har ett tips om vart man kan få tag på det?Minimundus!
Scilla skrev:Jag hittar intemarlene skrev:det ska bli tossor, helst skulle jag vilja ha mjukt och mysigt eklologiskt ullgarn. Nån som har ett tips om vart man kan få tag på det?Minimundus!
marlene skrev:Det på minimundus står att det ska vara till stickor 3 och 3,5, i min beskrivningen ska det vara 4, spelar det nån roll?I beskrivningen stod det ju dubbelt garn, så då måste du ha tjockare nål. Det blir säkert bra. Men du får provvirka masktätheten för att se om du behöver räkna om mönstret.
Elin G skrev:Det här http://www.garnaffaren.se/default.aspx? ... RN&id=1216 står det att man ska ha 5,5. Blir det alldeles galet eller?marlene skrev:Det på minimundus står att det ska vara till stickor 3 och 3,5, i min beskrivningen ska det vara 4, spelar det nån roll?I beskrivningen stod det ju dubbelt garn, så då måste du ha tjockare nål. Det blir säkert bra. Men du får provvirka masktätheten för att se om du behöver räkna om mönstret.
marlene skrev:Tar du det där garnet ska du nog inte ha dubbelt gran, men annars kan det gå. Det är jättesvårt att säga hur mycket som går åt.Elin G skrev:Det här http://www.garnaffaren.se/default.aspx? ... RN&id=1216 står det att man ska ha 5,5. Blir det alldeles galet eller?marlene skrev:Det på minimundus står att det ska vara till stickor 3 och 3,5, i min beskrivningen ska det vara 4, spelar det nån roll?I beskrivningen stod det ju dubbelt garn, så då måste du ha tjockare nål. Det blir säkert bra. Men du får provvirka masktätheten för att se om du behöver räkna om mönstret.
Hur mycket garn behöver man? i mönstret står det ca 150 (150) 150 (200)g
kvarnvik skrev:Det där är ju jättekrångligt för en nybörjare. Kolla in gratismönstren på www.garnstudio.com där finns säkert ett mönster på tossor och då är det angett vilket garn det ska vara och sen kan du kolla om du har någon dropsförsäljare nära dig och få vad du behöver, finns det ingen i närheten kan du beställa. Annars är mitt tips att gå till en garnaffär med ditt mönster och be om hjälp att få ett garn som passar.Jag vill gärna ha ett ekologiskt ullgarn, efter en snabb koll verkar dom inte ha det
Lycka till
kvarnvik skrev:testa en garnaffär då, vet att marks&kattens har ett garn som heter eco nåntingDet var väl det jag länkade till ovan, som skulle ha 5,5 stickor
Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?