Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elin G
Det brukar stå i beskrivningen. Annars är det viktiga att välja ett gran med samma masktäthet som i beskrivningen.
Användarens profilbild
Av marlene
Elin G skrev:Det brukar stå i beskrivningen. Annars är det viktiga att välja ett gran med samma masktäthet som i beskrivningen.
Fortfarande lika förvirrad :wink: Det står att det är masktäthet 8fm och 8v =5*5 cm med virknål nr 4 med dubbelt garn :hmm: :mitvit: :siishah:

Nämde jag att jag aldrig i hela mitt liv har virkat förr :roll: och är allmänt korkad när det gäller teoretiska beskrivningar. Som tur är har min mamma lovar hjälpa mig tyda beskrivningen, men det är ju bra om man har ett garn att börja med först :D
Användarens profilbild
Av Scilla
marlene skrev:det ska bli tossor, helst skulle jag vilja ha mjukt och mysigt eklologiskt ullgarn. Nån som har ett tips om vart man kan få tag på det?
Minimundus!
Användarens profilbild
Av marlene
Scilla skrev:
marlene skrev:det ska bli tossor, helst skulle jag vilja ha mjukt och mysigt eklologiskt ullgarn. Nån som har ett tips om vart man kan få tag på det?
Minimundus!
minimundus i like 8) Synd att jag inte visste det förra veckan, fick paket därifrån idag :wink:
Användarens profilbild
Av marlene
Scilla skrev:
Minimundus!
Jag hittar inte :hmm:

edit: nu har jag hittat
Användarens profilbild
Av Elin G
marlene skrev:Det på minimundus står att det ska vara till stickor 3 och 3,5, i min beskrivningen ska det vara 4, spelar det nån roll?
I beskrivningen stod det ju dubbelt garn, så då måste du ha tjockare nål. Det blir säkert bra. Men du får provvirka masktätheten för att se om du behöver räkna om mönstret.
Användarens profilbild
Av marlene
Elin G skrev:
marlene skrev:Det på minimundus står att det ska vara till stickor 3 och 3,5, i min beskrivningen ska det vara 4, spelar det nån roll?
I beskrivningen stod det ju dubbelt garn, så då måste du ha tjockare nål. Det blir säkert bra. Men du får provvirka masktätheten för att se om du behöver räkna om mönstret.
Det här http://www.garnaffaren.se/default.aspx? ... RN&id=1216 står det att man ska ha 5,5. Blir det alldeles galet eller?

Hur mycket garn behöver man? i mönstret står det ca 150 (150) 150 (200)g :roll:
Användarens profilbild
Av tweed
Det där är ju jättekrångligt för en nybörjare. Kolla in gratismönstren på www.garnstudio.com där finns säkert ett mönster på tossor och då är det angett vilket garn det ska vara och sen kan du kolla om du har någon dropsförsäljare nära dig och få vad du behöver, finns det ingen i närheten kan du beställa. Annars är mitt tips att gå till en garnaffär med ditt mönster och be om hjälp att få ett garn som passar.
Lycka till
Användarens profilbild
Av Elin G
marlene skrev:
Elin G skrev:
Det här http://www.garnaffaren.se/default.aspx? ... RN&id=1216 står det att man ska ha 5,5. Blir det alldeles galet eller?

Hur mycket garn behöver man? i mönstret står det ca 150 (150) 150 (200)g :roll:
Tar du det där garnet ska du nog inte ha dubbelt gran, men annars kan det gå. Det är jättesvårt att säga hur mycket som går åt.
Användarens profilbild
Av marlene
kvarnvik skrev:Det där är ju jättekrångligt för en nybörjare. Kolla in gratismönstren på www.garnstudio.com där finns säkert ett mönster på tossor och då är det angett vilket garn det ska vara och sen kan du kolla om du har någon dropsförsäljare nära dig och få vad du behöver, finns det ingen i närheten kan du beställa. Annars är mitt tips att gå till en garnaffär med ditt mönster och be om hjälp att få ett garn som passar.
Lycka till
Jag vill gärna ha ett ekologiskt ullgarn, efter en snabb koll verkar dom inte ha det :?
Användarens profilbild
Av tweed
testa en garnaffär då, vet att marks&kattens har ett garn som heter eco nånting :)
Användarens profilbild
Av marlene
kvarnvik skrev:testa en garnaffär då, vet att marks&kattens har ett garn som heter eco nånting :)
Det var väl det jag länkade till ovan, som skulle ha 5,5 stickor

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?