- sön aug 10, 2008 13:08
Ingrid skrev:Jag får lägga till alla såna här saker som text över själva filmen. Jag tror inte jag gör om den här filmen nu, utan går vidare till andra knytningar.Det är inte säkert att det är bäst att göra något åt det alls. Att lägga på text är ju också störande. Det kan vara så att det bästa är att bara lära sig inför kommande filmer. Och det är säkert olika från fall till fall, men jag menar att bara för att man påpekar en sak så är det inte automatiskt säkert att det rätta är att göra nåt åt den.
Ingrid skrev:Kan vara en ide att köpa en extern mikrofon, om det går att koppla in en sån till din kamera.Christer Romson Lande skrev:Sen håller jag med om ljudet. Jag tror att det finns program som kan minska bruset och dra upp volymen. Det hade varit bra med tal till den inledande texten också, i stället för helt tyst som det är nu.Ska kolla upp det där med program sen. Just nu använder jag bara de redigeringsprogram för film som jag har med i datorn. Men det var ett bra tips. Det där med tal till inledande texten, tänkte du att jag ska berätta vad filmen går ut på, eller ska jag bara läsa upp den text som visas?
Ingrid skrev:Det finns en del trådar om manlig amning på sjalbarn. Män har de körtalr/vävnader/mjölgångar et.c. som behövs för amning och pojkar producerar häxmjölk i samma utsträckning som flickor. Och det finns hormonella rubbningar hos män som sätter igång mjölkproduktionen. Och kvinnor kan få igång mjölkproduktionen utan att föda barn. Så det är en del förutom dylika anekdoter som talar för att manlig amning kan fungera. (Men det har inte så mycket med den här trådens ämne att göra).Christer Romson Lande skrev:Just amningsvideon kommer väl inte ge mig så mycket personligenJaså, du tänkte inte slå dig på att börja amma... Annars vet jag att min man hade läst någonstans om en afrikansk man som hade börjat amma sina barn när frun dog, och att det visst hade fungerat – fast jag vet inte riktigt vad man ska tro om det!
Pappa t. Tomas (1990), Isidor (2005) och Caspian (2007)