Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mari_tres
Man behöver int eknyta en knut, jag gör det inte dels för att det tar längre tid och dels för att det är obekvämt.
Användarens profilbild
Av millla
mari_tres skrev:Man behöver int eknyta en knut, jag gör det inte dels för att det tar längre tid och dels för att det är obekvämt.
Men utan att knyta knuten klara jag inte denna knytning utan att tappa lilltjejen i golvet... :(
Användarens profilbild
Av diddeldi
millla skrev:
mari_tres skrev:Man behöver int eknyta en knut, jag gör det inte dels för att det tar längre tid och dels för att det är obekvämt.
Men utan att knyta knuten klara jag inte denna knytning utan att tappa lilltjejen i golvet... :(
har du kikat på knytinstruktionerna på vår sida? jag tycker att det är lättare att göra utan knut, bara man håller fast den andra änden ordentligt mellan knäna.
Användarens profilbild
Av millla
Apelsin skrev:Man måste kunna knepen, man ska vrida armarna på ett speiciellt vis fö att det ska bl i bra
sdan vning ger frdighet
Jotack, det har jag förstått! Det där med att vrida armarna "på ett speciellt vis" betyder egentligen vrida armarna "så att ledbanden slits av".... :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av naimiez
millla skrev:
Apelsin skrev:Man måste kunna knepen, man ska vrida armarna på ett speiciellt vis fö att det ska bl i bra
sdan vning ger frdighet
Jotack, det har jag förstått! Det där med att vrida armarna "på ett speciellt vis" betyder egentligen vrida armarna "så att ledbanden slits av".... :roll: :wink:
Kontaktar dig nästa gång vi är i Södertälje ;-) Blir nog i slutet av sept ;-)
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
millla skrev:
Mary_Cherry skrev: Visst ligger väl Enhörna i närheten av Södertälje? Eller är jag helt ute och cyklar nu?
Stämmer bra.
Det finns ju flera sjalare där i närheten. Skriv under sjalträffsrubriken att du behöver hjälp.
Användarens profilbild
Av millla
naimiez skrev:
millla skrev:
sdan vning ger frdighet
Kontaktar dig nästa gång vi är i Södertälje ;-) Blir nog i slutet av sept ;-)
Ja, gör det! Vad gulligt av dig.
Av suramin
millla skrev:

Jag gör knut och tycker att det är bekvämt, men jag justerar till den i efterhand, alltså drar den högre upp eller längre ner så att den sitter bekvämt över nyckelbenen på mig.
Användarens profilbild
Av Bello
suramin skrev:
annelie skrev:det går... faktiskt ;-)

jag tror det finns nåt youtube som visar bra
http://s3.photobucket.com/albums/y73/ju ... I_5342.flv

Den här tycker jag är bra :)
Håller med om att det är en jättebra instruktionsvideo. Det var denna som fick mig att komma på knepet. Men jag har nog fortfarande lyckats bäst med tunnare sjal (gauze).

Lycka till med tränandet.
Användarens profilbild
Av aktuelle
jag har helt gett upp, provat med båda barnen, men de har inte tålamod med att jag övar utan viftar , sliter mig i håret, sliter i sjalen :S huu.. nu blir det att öva mei tai istället :)
Av corona
Jag är inte elitgymnast och klarar heller aldrig av det där förb***ade ryggknytet. Neos överkropp blir inte ordentligt fastknutet och han kan röra sig långt ifrån min kropp. Så, han hänger sig längre och längre och längre ut.
Dessutom har han inte tålamod nog att vänta på att jag ska fippla klart med allt tyg, så innan jag har hunnit dra åt och knyta färdigt har han i princip gett upp, klättrat ner och satt sig vid dörren... :roll:

Jag använder oftast min sele :lol:
Användarens profilbild
Av dagdrömmare
Mitt bästa rådär att ÖVA ÖVA ÖVA med nått annat än barnet tex en natte,kudde eller ett paket ris. Då kan man i lugn och ro "Få till det" När man sen är van kan man snabbt få till det med barnet.

Det viktigaste är att man spänner hela tiden så att barnet hamnar tätt intill ryggen. Ett knep kan vara att vika sjaländarna dubbla i början av knytningen så här :http://www.youtube.com/watch?v=UltU9nCo ... re=related hon knyter inte omslutet men man ser hur hon viker tyget dubbelt över axlarna och då är det lättare att få tyget spänt om ryggen på barnet sen.
Användarens profilbild
Av Monnis
dagdrömmare skrev:Mitt bästa rådär att ÖVA ÖVA ÖVA med nått annat än barnet tex en natte,kudde eller ett paket ris. Då kan man i lugn och ro "Få till det" När man sen är van kan man snabbt få till det med barnet.

Det viktigaste är att man spänner hela tiden så att barnet hamnar tätt intill ryggen. Ett knep kan vara att vika sjaländarna dubbla i början av knytningen så här http://www.youtube.com/watch?v=UltU9nCo ... re=related hon knyter inte omslutet men man ser hur hon viker tyget dubbelt över axlarna och då är det lättare att få tyget spänt om ryggen på barnet sen.
Det var en ny knytning för mig, den får jag prova. Har också övat mycket ryggknyt i sängen och framför spegeln och omslutet har jag ok kläm på, men får sällan till bra ryggsäckar. Om man totalmisslyckas med alla försök att lära sig ryggknyt får man väl ta till selen :mrgreen: fast det kräver sin teknik det också att lyckas med sele på ryggen :roll:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Monnis skrev:
dagdrömmare skrev:Mitt bästa rådär att ÖVA ÖVA ÖVA med nått annat än barnet tex en natte,kudde eller ett paket ris. Då kan man i lugn och ro "Få till det" När man sen är van kan man snabbt få till det med barnet.

Det viktigaste är att man spänner hela tiden så att barnet hamnar tätt intill ryggen. Ett knep kan vara att vika sjaländarna dubbla i början av knytningen så här http://www.youtube.com/watch?v=UltU9nCo ... re=related hon knyter inte omslutet men man ser hur hon viker tyget dubbelt över axlarna och då är det lättare att få tyget spänt om ryggen på barnet sen.
Det var en ny knytning för mig, den får jag prova. Har också övat mycket ryggknyt i sängen och framför spegeln och omslutet har jag ok kläm på, men får sällan till bra ryggsäckar. Om man totalmisslyckas med alla försök att lära sig ryggknyt får man väl ta till selen :mrgreen: fast det kräver sin teknik det också att lyckas med sele på ryggen :roll:
Den knytningen heter Vrikkesikker på norska och är en av mina egna favoriter. Just tekniken att vika dubbelt över axlarna tycker jag fungerar jättebra. Gör så även då jag knyter vanlig ryggsäck (istället för att bara samla ihop tyget över axeln). Upplever det som nedre kanten på tyget hamnar mer rätt då, dvs den som barnet har i knävecken. Så jag rekommenderar varmt både Vrikkesikker och att vika dubbelt över axlarna oavsett vilken typ av ryggknytning du gör 8) En annan fördel med Vrikkesikker är att du kan bära barnet relativt högt upp på ryggen, precis som när man knyter ryggsäck. Men Vrikkesikker är mer stadig och avlastande än vanlig ryggsäck.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Apelsin skrev:wiggelproof tror jag även att den heter :wink:
Ja men precis - man kan you-tuba wiggle proof 8) Funderar på om vi kommit fram till nått svenskt namn också :hmm: Sprattelsäker? :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?