Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av millla
Finns det ingen beskrivning på nätet någonstans om det nu är så svårt att få tag på de där böckerna?
Hur lång tid tar det på ett ungefär att få ihop en docka?
Av Ponyo
millla skrev:Finns det ingen beskrivning på nätet någonstans om det nu är så svårt att få tag på de där böckerna?
Jag vet att jag köpte en docksats när jag var liten, och till den ingick en beskrivning.
Av Ponyo
millla skrev:Finns det ingen beskrivning på nätet någonstans om det nu är så svårt att få tag på de där böckerna?
Här har du en bra länk:
http://homepage.mac.com/siwdockor/prislista.html
Användarens profilbild
Av eedar
på waldorfbutiken.se samt midgard.se kan man köpa material, och även ett häfte med beskrivning!! det ingår tror jag på nåt ställe.
Annars kan man som sagt låna boken på biblioteket.
Min första docka jag sydde tog en vecka. Och då var det en kurs på skolan, så jag menar sy på heltid.. :roll:
Men sen när man lärt sej går det lite fortare. Läste om en proffssömmerska, hon sydde en docka på 10 timmar..
:D
Måste också säga att även om det är väldigt mycket jobb, så är det också väldigt roligt!!! :D
Användarens profilbild
Av Asereht
Materialkit kan man köpa hos Slöjd-detaljer med. Det har jag gjort tidigare (har sytt ett par st).

http://www.slojddetaljer.se/PSLWeb/dept ... stedPage=2

Om inte länken tar er direkt till sidan så väljer man Möbeltapetsering & textil, Mjuka djur & dockor och sen sid 2. Det finns både färdigt materialkit (beskrivning ingår) och lösa "delar".
Användarens profilbild
Av äpplebus
Vad heter den bra boken ni pratar om? *nyfiken*
Användarens profilbild
Av millla
Asereht skrev:Materialkit kan man köpa hos Slöjd-detaljer med. Det har jag gjort tidigare (har sytt ett par st).

http://www.slojddetaljer.se/PSLWeb/dept ... stedPage=2

Om inte länken tar er direkt till sidan så väljer man Möbeltapetsering & textil, Mjuka djur & dockor och sen sid 2. Det finns både färdigt materialkit (beskrivning ingår) och lösa "delar".
Ahh, vad bra. Katalogen från Slöjddetaljer dök upp i lådan igår... :D
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
äpplebus skrev:Vad heter den bra boken ni pratar om? *nyfiken*
Den boken jag pratar om iaf heter "Lek med mjuka dockor" av Karin Neuschütz :-D
Av Ponyo
CrazyMagpie skrev:
äpplebus skrev:Vad heter den bra boken ni pratar om? *nyfiken*
Den boken jag pratar om iaf heter "Lek med mjuka dockor" av Karin Neuschütz :-D
Och jag har köpt "Waldorfdockor" av samma författare.
När jag letade runt hittade jag fler av "Lek med mjuka dockor" (och de var billigare än den jag köpte)
Användarens profilbild
Av Stark
Nu har även jag köpt material för att göra en docka, men en lite fråga har jag... Det står att det är mycket viktigt att jag använder en "ballpointneedel" i beskrivningen för att det inte ska gå hål. Jag vet att det här i USA går att köpa både ballpoint och stretch/jersey nålar. Det spelar väl ingen roll vilken nål jag tar av dessa? Eller? Jerseynålar har jag nämligen en hel hög av, men inga ballpoint.
Användarens profilbild
Av korell
Wow, vilka coola polare!

Nu blev jag åter sugen på att sy lite dockor. Julklapp till kidsen får det bli, då har jag gott om tid :)
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Lånade boken waldorfdockor på biblioteket idag. Tänkte ändå göra en beställning från slöjddetaljer så då får det nog bli till ett par dockor också.
Användarens profilbild
Av 4ungar
måste oxå köpa material är sååå sugen att sy en till 8)
Användarens profilbild
Av eedar
Cilia skrev:Nu har även jag köpt material för att göra en docka, men en lite fråga har jag... Det står att det är mycket viktigt att jag använder en "ballpointneedel" i beskrivningen för att det inte ska gå hål. Jag vet att det här i USA går att köpa både ballpoint och stretch/jersey nålar. Det spelar väl ingen roll vilken nål jag tar av dessa? Eller? Jerseynålar har jag nämligen en hel hög av, men inga ballpoint.
Jag har sytt med en vanlig nål, fast nr 70, så det inte ska gå hål.. så det går alldeles säkert!!! :D

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?