Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Accepterar vi benämningen (försvenskningen) omsluten ryggsäck för knytningen wiggleproof?

JA! Självklart! leve försvenskningen och svenska språket!
12
63%
Nej, naturligtvis inte! vi ska vara strikt korrekta, knytningen skall benämnas vid dess rätta namn, wiggleproof, och inget annat!
3
16%
Nja...kan vi inte kalla den trana istället? elelr ko? eller får?....tiger e fina djur också....
4
21%
Denna knytning, wiggleproof. Jättebra knytning, som jag med flera använder mycket men somingen kan rekomendera vidare för man minns inte vad den heter och vet inte hur det stavas, och definitvit inte hur det ska uttalas....Kan vi inte döpa om den, nu när vi ändå är i tagena med detta att byta namn....(syftar på gåssjalen....)
så, mitt förslag är att kalla det för omsluten ryggsäck, för det är ju det det är?!
man gör först en ryggsäck, som man sedan omsluter med ett kryss nerifrån...
Va säger ni, ska vi rationalisera? De som vill kalla den för wiggleproof får naturligtvis fortsätta göra det...men det är ju inte många som gör det...
Användarens profilbild
Av diddeldi
fast jag tror man blandar ihop det med det vanliga omslutet på ryggen då :roll:

tigern eller tranan låter finfint :tumsup: :wink:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag röstar på kossan... enbart för att dottern har dille på kossor nu ;) :)
Användarens profilbild
Av melon
Ger mig på en översättning och kastar in förslaget:

Sprattelsäker! :wink: :lol: :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av Aurian
Omsluten ryggsäck skulle jag tolka som vanligt omslutet rygg-X

Sprattelsäker eller wiggleproof tycker jag låter bäst!
Användarens profilbild
Av Aurian
Eller Anaconda kanske? :wink:
Användarens profilbild
Av Anna
jag röstar för anacondan eller möjligtvis sprattelsäker. omsluten ryggsäck tänkter jag med när man gör en vanlig ryggsvän och gör den omsluten "uppifrån" och wiggelproof med som en uppochner vänd omsluten ryggsäck.
Användarens profilbild
Av Imse
Omsluten ryggsäck låter bra. För det är ju en ryggsäck som är omsluten!
Användarens profilbild
Av Måsen
Jag som inte riktigt vet vad det är för knytning undrar förstås om det finns instruktioner någonstans? :roll:
Tycker annars att omsluten ryggsäck låter bra, man blandar väl inte ihop ryggknytningarna mer än magknytningarna trots snarlika namn (jfr dubbeltX, omslutetX, dubbeltomslutetX). :)
Av LL
Jamen _visa_ oss knytningen är ni snälla!!! Blir ju sååå nyfiken på vad ni menar. :?: :?: :?:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Det finns en bildserie någonstans. Antagligen under Knytinstruktioner eller möjligen Fotografier och bilder.

Någon som är mera sams med Sök-funktionen än jag kan säkert leta fram tråden =).
Användarens profilbild
Av Alven
Sprattelsäker låter bra, jag gillar direktöversättningar! :D
Användarens profilbild
Av Sara P. H.
:D omsluten ryggsäck till vardags... sprattelsäker är ju på pricken - Anaconda- :lol: den var bra...(eller för att vara pinsam och larvig (igen) :floet2: : Mamba)
Av ansve9
Sprattelsäker gillade jag. Bra med "innehållsdeklaration" i själva ordet :D

Känner mig trög, men jag förstod inte knytningen :oops: Kan någon vänlig själ förklara?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?