Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av millla
:D Supercharmiga dockor!!! *Vill ha till dottern....hmm...undrar om jag skulle kunna göra såna...*
Beskrivning, tack!
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Åh vad roligt att få se bilder på dina dockor! Så fiiiina! :loving:

(själv har jag, efter en djupdykning i mina föräldrars källare nu fått tag på allt material - så snart blir det dockverkstad här hemma... ;-) )
Användarens profilbild
Av eedar
millla skrev::D Supercharmiga dockor!!! *Vill ha till dottern....hmm...undrar om jag skulle kunna göra såna...*
Beskrivning, tack!
Jag tipsar igen om Karin Neuschutzs böcker. Hon har både mönster och beskrivning! :D
Användarens profilbild
Av eedar
CrazyMagpie skrev:Åh vad roligt att få se bilder på dina dockor! Så fiiiina! :loving:

(själv har jag, efter en djupdykning i mina föräldrars källare nu fått tag på allt material - så snart blir det dockverkstad här hemma... ;-) )
Spännande!! ser fram emot att se din docka sen också!!! :D
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Dödligt fina!!! :urule:
Har själv just gjort klart en docka (igår!), men inte börjat med kläder ännu. Funderar över det här med halshålet till tröjor, blir det gigantiskt, borde man ha en öppning bak istället? Hur har du gjort?
Användarens profilbild
Av eedar
Humleblomstern skrev:Dödligt fina!!! :urule:
Har själv just gjort klart en docka (igår!), men inte börjat med kläder ännu. Funderar över det här med halshålet till tröjor, blir det gigantiskt, borde man ha en öppning bak istället? Hur har du gjort?
Åh, jag vill se!!
Jag har gjort öppning där bak i kläderna, som man kan stänga med tryckknappar. Förutom på tröjor i riktigt strechigt material..
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
:love:
Användarens profilbild
Av Kotten
Hur gjorde du sjalarna? Slaktade du en gammal palestina eller? Säljer du dockor?
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
eedar skrev: Åh, jag vill se!!
Jag har gjort öppning där bak i kläderna, som man kan stänga med tryckknappar. Förutom på tröjor i riktigt strechigt material..
Ok! Det var en tröja i velour jag tänkte göra, kanske fungerar det utan knappar då.

Bild kommer när han har fått lite kläder på kroppen!
Användarens profilbild
Av eedar
Kotten skrev:Hur gjorde du sjalarna? Slaktade du en gammal palestina eller? Säljer du dockor?
Ja en gammal slaktad palestina är det..
Än så länge jag har bara gjort dockor för privat bruk.. :D . Men har fått en förfrågan, så vi får väl se...
:D
Användarens profilbild
Av eedar
Humleblomstern skrev:
eedar skrev: Åh, jag vill se!!
Ok! Det var en tröja i velour jag tänkte göra, kanske fungerar det utan knappar då.

Bild kommer när han har fått lite kläder på kroppen!
Du kan ju göra nån knapp på ena axeln också för att göra halshålet större..
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Ang. tröjor/toppar till dockorna så kan jag rekomendera singoalla-skärning där man har dragit i resårband i halsringningen. Funkar bra.

eedar - självklart kommer det bild...om ett tag sissådär... :roll: 8)

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?