Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Emmiez
lotti skrev: Vi har även använt patapumen som sack-in-seat med gott resultat! :wink:
har du nån bild på det där? :)
Användarens profilbild
Av zero.sara
cinclus skrev:Länkar in Sagas mammas tråd :-)

"Orsaken till att jag måste behålla sjalerna! ;-)"
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... p?t=102054

Bild

Bild

Bild
:loving:
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Hänger på om sjalvagga!

Bär fortfarande i trikå(blir aldrig klar till att införskaffa den vävda..)

Kan man tänkas göra en vagga med trikå med? Om man knyter så "liggdelen" blir lite spänd, men ändå skålad?! Förstår ni? Eller det är helt obegripligt?! *ler*

Tack för svar!
Användarens profilbild
Av zink
Ellen och jag skrev:Hänger på om sjalvagga!

Bär fortfarande i trikå(blir aldrig klar till att införskaffa den vävda..)

Kan man tänkas göra en vagga med trikå med? Om man knyter så "liggdelen" blir lite spänd, men ändå skålad?! Förstår ni? Eller det är helt obegripligt?! *ler*

Tack för svar!
Testa vett' ja! Det enda som kan hända är väl att det bilr för "djupt" och sladdrigt?

Det varierar lite mellan olika trikåsjalar också. Tricot-slen lär ju vara den tjockaste och stabilaste - har nite kol på de övriga i fallande skala.

Hur gammalt är skrottet som bärs? Vi bar i trikå upp till 7-8 månader nå't, drygt 8 kg kanske? Tja, inne fortsatte vi ju men lägnre sträckor utomhus.
Användarens profilbild
Av zink
PS Välkommen förresten Ellen och jag! :-)
Av fridaerix
tassar..
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Nu orkar jag inte läsa tråden för att se om någon redan skrivit upp det, men jag kom på ännu ett användningsområde idag: Koppel.

Ni vet, en sån där sele med koppel man kan ha på barn med benägenhet att springa iväg (och som man kan tycka bu eller bä om, men det hör inte hit). Kanske lättast med en tunnare sjal eller trikåsjal. Knyt ena änden runt barnets överkropp. Håll i den andra. Ta-dah!

(Och nej, jag har inte provat...)

För övrigt är en MT ett utmärkt solskydd över en barnvagn, om man knyter banden runt suffletten och handtaget. :)
Användarens profilbild
Av zink
Auroratiger skrev:Nu orkar jag inte läsa tråden för att se om någon redan skrivit upp det, men jag kom på ännu ett användningsområde idag: Koppel.

Ni vet, en sån där sele med koppel man kan ha på barn med benägenhet att springa iväg (och som man kan tycka bu eller bä om, men det hör inte hit). Kanske lättast med en tunnare sjal eller trikåsjal. Knyt ena änden runt barnets överkropp. Håll i den andra. Ta-dah!

(Och nej, jag har inte provat...)
Haha, jag borde ha tänkt på det inna jag *precis* köpt några antika sådana selar här på SB. På 70-talet var det ju vanligt. Och jag kan nog tycka sisådär om det men det är akut läge nu efts grabben springer fortare än farmor med kärlkramp just nu och strax utanför huset kör det frontlastare fram och tillbaks.... Så hon behöver "koppel" under transportsträckan bort till sandlådan de gånger hon inte pallar med att bära... :-)

En tunn gås borde funka också... ;-)
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Ellen är tre månader och väger 5600 gram.. Vet inte om det är mycket eller lite;)

Vi testade med sjalen igår, fick sambon till att sänka sängen(han skakade bara på huvudet) och så skred jag till verket!

Det blev sådär. Trikå är nog lite i "svajjigaste" laget. Men Ellen såg nöjd ut, skrattade åt oss och verkade tänka att jag var den tokigaste person hon träffat. Men det ska garanterat testas när den vävda är inhandlad(väntar på att affären ska öppna, semester stängt) för det ser mysigt ut!
Användarens profilbild
Av millla
Hurra! Vilka bra tips! Meeeeera!!!
Användarens profilbild
Av Myrten
cinclus skrev: "Orsaken till att jag måste behålla sjalerna! ;-)"

Bild
Cinclus, hur har du hängt upp dina sjalar? Jag har funderat på hur man ska göra det utan att skada dem! Jag kan inte rikitgt se på din bild hur du har gjort.
Användarens profilbild
Av lotti
Myrten skrev:
cinclus skrev: "Orsaken till att jag måste behålla sjalerna! ;-)"

Bild
Cinclus, hur har du hängt upp dina sjalar? Jag har funderat på hur man ska göra det utan att skada dem! Jag kan inte rikitgt se på din bild hur du har gjort.
Det är Sagas mamma du ska fråga.... :wink:
Användarens profilbild
Av tinaw
Inte sagas mamma men jag har hängt dem i en sjalring som hänger i en krok i sin tur.
Användarens profilbild
Av Myrten
OK, tack! (Det blev visst lite förvirrat från min sida vem som lagt in bilden.)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?