Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av millla
Jag har skaffat mig en jättesnygg, härligt skrynklig och chokladbrun gås eftersom jag ville ha en sval sjal nu i värmen. Så långt är allt bra, nog är den sval och skön alltid. MEN! Jag får inte till knytningarna med den. :evil: Jag blir galen! Omslutet kryss, knutet enligt instruktionen i Hoppediz-häftet, är ju helt omöjligt. Barnets överkropp hänger ju utåt från min kropp hur jag än drar åt. Och ju mer jag drar åt ju mer skär sjalen in i mina armhålor, ganska obehagligt, minst sagt. Vad gör jag för fel? Hänger hon inte utåt från kroppen så lutar hon sig åt sidorna och blir hängande iallafall, hennes överkropp hålls inte in mot mig hur jag än gör. Är det mitt fel eller sjalens? (Snälla, säg att det inte är mig det är fel på.... :wink: )
Jag önskar verkligen att jag kom bättre överens med gåsen för den är mycket sval och jättesnygg, men det funkar inget bra mellan oss just nu. Är det en svacka eller är vi inte menade för varandra?
Det känns lite som att gåsen är för stum i tyget, den är inte alls särskilt generös mot en knytning som inte är heeeelt perfekt. Och jag kanske inte direkt är knytningarnas världsmästare... :(
Kan ni hjälpa mig, ge mig något tips, eller ska den här gåsen få flyga vidare?
Av Flodisen
När jag knyter så drar jag mer i övre delen av sjalen. Då blir det bra. Alltså inte hela sjalen, utan bara den kant som upp om ryggen.
Användarens profilbild
Av millla
Flodisen skrev:När jag knyter så drar jag mer i övre delen av sjalen. Då blir det bra. Alltså inte hela sjalen, utan bara den kant som upp om ryggen.
Ja, jag vet, jag försöker också med det men det är då det skär in i armhålorna. Det är väldigt oskönt! Suck, jag är så sur på gåsen nu så jag har lust att göra illa den med den stora saxen... *frustration*
Tack för att du försöker hjälpa!
Användarens profilbild
Av Isanna
Hoppsan då! Hur gammalt är ditt barn? Jag har en sexmånaders och på oss funkar den toppen. Men jag kan tänka mig att det blir lite trixigare med avlastning etc senare när barnet är lite större.
Användarens profilbild
Av Innana
millla skrev:
Flodisen skrev:När jag knyter så drar jag mer i övre delen av sjalen. Då blir det bra. Alltså inte hela sjalen, utan bara den kant som upp om ryggen.
Ja, jag vet, jag försöker också med det men det är då det skär in i armhålorna. Det är väldigt oskönt! Suck, jag är så sur på gåsen nu så jag har lust att göra illa den med den stora saxen... *frustration*
Tack för att du försöker hjälpa!
Innan du tar fram saxen returnerar du den till mig, vill jag bara säga! :shock:

Hoppas du får till det. Den är underbar.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Isanna skrev: Men jag kan tänka mig att det blir lite trixigare med avlastning etc senare när barnet är lite större.
Jag tycker inte det, Linus är 3½ o väger nog 17 kg och jag tycker den är underbar. Får inte lika bra avlastning med nån av mina andra sjalar...

millla: Fortsätt träna för sjalen är jättebäst, jag tycker att den knyter sig själv och blir perfekt! *nöjd*
Användarens profilbild
Av millla
Isanna skrev:Hoppsan då! Hur gammalt är ditt barn? Jag har en sexmånaders och på oss funkar den toppen. Men jag kan tänka mig att det blir lite trixigare med avlastning etc senare när barnet är lite större.
Hon är bara 3 månader så det är nog inte för att hon är för stor. Väger 7 kilo.
Användarens profilbild
Av millla
Innana skrev:
:ooops: Hej! Det kanske inte var meningen att du skulle läsa det här... :oops:
Tror säkert att sjalen kan vara underbar, den har bara inte visat sig från sin bästa sida här hos mig. Ännu. Eller så är det min knytteknik som brister, precis som tålamodet....
Men ok, jag lovar, inte klippa.... 8)
Användarens profilbild
Av millla
Innana skrev:
:ooops: Hej! Det kanske inte var meningen att du skulle läsa det här... :oops:
Tror säkert att sjalen kan vara underbar, den har bara inte visat sig från sin bästa sida här hos mig. Ännu. Eller så är det min knytteknik som brister, precis som tålamodet....
Men ok, jag lovar, inte klippa.... 8)
Användarens profilbild
Av millla
Hahaha, i min iver att släta över mitt missnöje med sjalens egenskaper inför dig, Innana, så råkade jag posta två gånger... :lol:
Användarens profilbild
Av millla
Ingen som känner igen problemet med att tyget skär in i armhålorna?
Användarens profilbild
Av Innana
millla skrev:Hahaha, i min iver att släta över mitt missnöje med sjalens egenskaper inför dig, Innana, så råkade jag posta två gånger... :lol:
:lol: alla sjalar passar inte alla, men den här är jättemysig om man får till den bra. Jag brukar också dra till den upptill, innan du knyter över huvud taget nånstans, och låt bebisen "boa in" rumpan ordentligt och hinna sjunka ihop.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Knyter du med armarna innanför eller utanför smokingbältet? Jag fick aldrig omslutet att sitta bra med gåsen förrän jag slutade försöka ha Dantes armar innanför bältet. Sedan hoppar jag nog till gåsen ganska mycket när jag knyter på magen, och drar åt den ordentligt i kanterna. Nu har jag iofs en slät gås så den kanske beter sig annorlunda.
Användarens profilbild
Av telistant
Jag hade oxå problem med att min fina gås skavde men mest mot halsen. Nu tar jag tag i den övre halvan av tyget så att kanten/fållen inte blir för spänd men jag får sträck på tyget längre upp över Loves rygg oxå, och nu fungerar det mycket bättre.

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?