- fre aug 01, 2008 12:38
Jag har skaffat mig en jättesnygg, härligt skrynklig och chokladbrun gås eftersom jag ville ha en sval sjal nu i värmen. Så långt är allt bra, nog är den sval och skön alltid. MEN! Jag får inte till knytningarna med den.
Jag blir galen! Omslutet kryss, knutet enligt instruktionen i Hoppediz-häftet, är ju helt omöjligt. Barnets överkropp hänger ju utåt från min kropp hur jag än drar åt. Och ju mer jag drar åt ju mer skär sjalen in i mina armhålor, ganska obehagligt, minst sagt. Vad gör jag för fel? Hänger hon inte utåt från kroppen så lutar hon sig åt sidorna och blir hängande iallafall, hennes överkropp hålls inte in mot mig hur jag än gör. Är det mitt fel eller sjalens? (Snälla, säg att det inte är mig det är fel på....
)
Jag önskar verkligen att jag kom bättre överens med gåsen för den är mycket sval och jättesnygg, men det funkar inget bra mellan oss just nu. Är det en svacka eller är vi inte menade för varandra?
Det känns lite som att gåsen är för stum i tyget, den är inte alls särskilt generös mot en knytning som inte är heeeelt perfekt. Och jag kanske inte direkt är knytningarnas världsmästare...
Kan ni hjälpa mig, ge mig något tips, eller ska den här gåsen få flyga vidare?

Jag önskar verkligen att jag kom bättre överens med gåsen för den är mycket sval och jättesnygg, men det funkar inget bra mellan oss just nu. Är det en svacka eller är vi inte menade för varandra?
Det känns lite som att gåsen är för stum i tyget, den är inte alls särskilt generös mot en knytning som inte är heeeelt perfekt. Och jag kanske inte direkt är knytningarnas världsmästare...

Kan ni hjälpa mig, ge mig något tips, eller ska den här gåsen få flyga vidare?