Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Rhea
Jag ammade sonen i en tricot-slen så sent som i kväll!
(Till solnedgången vid raukarna här på östra gotland...jättemysigt :heart: )
Användarens profilbild
Av tesoj
Jag har ammat i trikåsjal, vävd sjal, ergo och patapum. Fungerar hur bra som helst.
Användarens profilbild
Av Mrs Data
Jag ammar allra helst i sele, jättesmidigt att bara förlänga axelbanden och ev öka midjebanden så att allting hasas ned. Tricket var att komma på att bebben gillar att ammas sittande (mage mot mage). (Helt onödigt att ta ur bebis och lägga den på sida i bärdonet.) Jag har ammat precis vart som helt och gåendes och under den kalla årstiden med bärskydd över bebisen är det ingen som fattar vad man håller på med.
Användarens profilbild
Av zink
Instämmer - ammade i trikåsjalen och även i Patapumen. Nema problema. I vagga när han var lilliten och sedan omslutet kryss med trikån.

Fastän mina bröst inte är så himla flexibla, små/medel typ kupa A/B - alltså gissningsvis lättare om man har större bröst att justera? Men bara en gissning, det kan vara krångligare också om det blir för mkt ivägen?

Det är himla smidigt när man behöver akut-amma och/eller vara diskret. Minns när jag kom fram till ett allhelgonastängt bibliotek i spöregn med huuuuuuuuuuungrigt skrott, då ca 9 månader ungefär. Stod då i ett cykelskjul intill ett församlingshem och ammade i patapumen under jackan... :-)
Användarens profilbild
Av Mrs Data
cinclus skrev:Fastän mina bröst inte är så himla flexibla, små/medel typ kupa A/B - alltså gissningsvis lättare om man har större bröst att justera? Men bara en gissning, det kan vara krångligare också om det blir för mkt ivägen?
Fast jag skulle kunna tänka mig att små bröst är perfekta att "sittaamma" med. Problemet för mig är ju att mina är liiite för långt ned så jag måste hasa ned bebisen. Det kommer ju bara bli värre ju äldre och längre han blir med det. Fast visst kan jag fuska ibland och föra bröstet till barnet istf tvärtom. Det är väl som med allt annat individuellt om det funkar eller inte.
Användarens profilbild
Av zink
JPL skrev:
cinclus skrev:Fastän mina bröst inte är så himla flexibla, små/medel typ kupa A/B - alltså gissningsvis lättare om man har större bröst att justera? Men bara en gissning, det kan vara krångligare också om det blir för mkt ivägen?
Fast jag skulle kunna tänka mig att små bröst är perfekta att "sittaamma" med. Problemet för mig är ju att mina är liiite för långt ned så jag måste hasa ned bebisen. Det kommer ju bara bli värre ju äldre och längre han blir med det. Fast visst kan jag fuska ibland och föra bröstet till barnet istf tvärtom. Det är väl som med allt annat individuellt om det funkar eller inte.
Mmm, kom å tänka på det - därav mina egna invändningar och om och men i slutet ;-)

Sant ang det tekniska med att "sittamma" vilket ju är det som gäller rätt så omgående, alltså om man kört vagga i början. Fast vagga tror jag inte är ngt som är självklart en början - ingen statistik finns men jag tycker att det verkar så, att många skippar den knytningen?

Jo, jag tänkte mest att påpeka att inte oroa sig för att t ex små bröst vore ett problem men bättre formulerat är just att det är individuellt :-) Var och en hittar något som funkar hyfsat - om man inte oroar sig och kan testa i lugn och ro i lagom "skala" är bra. Och funkar det inte med amning i sele/sjal så är inte det heller dåligt. Närheten för både barn och bärare ger energi om än inte näring då... :-)

Lycka till!
Användarens profilbild
Av aktuelle
jag har ammat sonen i manducan och har brukar böka endel, i sjalen brukar det vara svårare. som sagt, lättare att bara släppa efter i selen :)
Användarens profilbild
Av mari_tres
Håller med övriga och vill tillägga att jag är tveksam till om man kan amma i Tri-cottin. Jag hade en Easy hug (som tri-cotti fast vävd) och den går ju inte att förlänga som man gör med sjalarna och selarna. Barnet sitter där det sitter, likssom. Däremot hade jag sytt en till mannen också och den funkade utmärkt, den var ju lite större. Den brukade jag använda när vi travade fram och tillbaks på kvällarna och nätterna och M bara ville ammas.
Tri-cottin är ju visserligen trikå så den kanske är mer flexibel så att man kan amma i den, och så beror det ju också vilken storlek man har. :blahblah:
En tanke bara :wink:
Användarens profilbild
Av Hs Bobbo
Jag ammar dagligen i min Ergo, i MT och i Angelpack, det är busenkelt och hur mysigt som helst. Senast i fredags gick jag mitt på Stökiga Drottninggatan i Sthlm o ammade i Angelpacken och ingen annan än vi anade vad som pågick, så himla mysigt...!! Det funkar bra i trikåsjal också.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?