hon är över 90cm lång men när hon är trött så vill hon bäras fram... trots att jag är kort och hon har sitt huvud i näshöjd på mig... men hon lägger ner sitt huvud mot mitt bröst (ok övre delen av bröstkorgen) så hon ligger under hakan på mig....
hon är snart 3 år och väger 12 kg...
på pappa går det bättre att åka magen... han är nästan 2 meter lång kolla här på dessa mysnissar!!!
Så hur länge man kan bära fram är nog en smaksak.. jag bär ju min 5 åring fram men inte så länge med alla de lååånga benen och armarna.. men även han tycker det är skönt när man är så ledsen att det inte går att sluta att gråta... ( En mycket känslig liten kille....)
Huruvida det är lämpligt eller inte är nog upp till varochen. och jag tycker nog att det verkar vara så att man bär allt mindre och mindre ju äldre barnet blir...
Sen tror jag ungrarna missat en sak... Mammor som bär sina barn mycket blir starkare efterhand som barnet växer och därmed även bäcken och dess strukturer för att man tvingas till att både lyfta och bära rätt. Samt så halveras barnets vikt när man bär det i sjal eller ergonomiska bärdon och då blir det inte så tungt...
Man börjar ju inte efter förlossningen att bära ett barn på 15 kg direkt utan man vänjs bit för bit till vikten på barnet och blir själv allt starkare... Så näääh jag tror inte så mycket på det där...
Jag är ju själv så illa i mitt bäcken att jag suttit i rullstol under mina graviditeter och jag har inte ramlat i tu.... jag tror att om jag inte burit mina barn så hade jag inte gått alls idag. Jag började sjala redan medan jag satt i rullstolen och mina var nyfödda och jag inte kunde gå ännnu...
Jag är inte någon expert utan det här är mina spånerier
mina sjalbarn födda 85,88,91,01,03,05 <3<3<3<3<3<3 Började bära barn 1985
Tidigare
www.pepplon.se numera privatperson!
p.s menskopp är bäst!