Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
:D Skulle egentligen bara ta fram lenda-tyget för att klippa den bit som skall bli väska, för att senare färga det.. dumt att färga alla 4m... rätt tungt tyg.
Hade rätt länge varit sugen på att sy en omlottkjol, eller en kjol med fiskarmidja, dvs sån vikomlott midja som det är på thailändska fiskarbyxor.
Bara på skoj tog jag en bit lenda, nålade ihop den och provade framför spegeln... Hmm fint fall på tyget...
Jag som inte är en ljuv kjolmänniska :? vill ha en mer robust kjol (även om min stil blivit mer "romantic" ioch med graviteten... :babysits:
Nåväl... det blev en kjol! Och! jag gillar den supermycket!! Synd bara att kreativiteten gjorde såatt tyget inte hann tvättas först... hoppas den inte krymper på längden.

Bäst just nu. Att lenda är så lätt att sy i. Att F sov hela tiden :D , Att eftersom hitta på lösningar som rynket och fickan. Att den matchar sjalen! :vågen:
Bild

Bild
Bild

Där rynket är sitter ett band på insidan så man kan välja om man vill ha bandet uppknäppt=rynk eller nedknäppt "normalt"
Användarens profilbild
Av Droppen
Snyggt! :tumup:
Användarens profilbild
Av Eld77
:app: Tjusigt!
Användarens profilbild
Av miriel
Men vad fin! :eld: :D
Användarens profilbild
Av Ester
wow...slängde du ihop den bara "så där"

väldigt imponerad!!!!! :shock:
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
:oops: bara sådär... ibland har man mer tur är annars... :wink: men nålade med f i sjalen. sen ammade jag nog innan syandet... men det är ju bara en sö mitt bak förutom ficka och hällor för bältet... så det gick fort faktiskt. :D det är bra!
Användarens profilbild
Av binaem
den blev jättefin!
Användarens profilbild
Av mammahappy
wow vad snygg!
Av Jinxan
Elin skrev:wow...slängde du ihop den bara "så där"

väldigt imponerad!!!!! :shock:
:iagree: :rock:
Användarens profilbild
Av aina
Snyggt!! :love:

Gillar fickan. Den mildar upp det grova tyget helt perfekt!
Användarens profilbild
Av Monnis
Åh så fin, jag vill också kunna sy egna kläder :)
Användarens profilbild
Av jennychangala
Så snygg! :D Vill också kunna....
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
oj! Tack alla :oops:
Beskrivning då...
Ca 1.30-1.40 brett tyg, längd så lång som man vill ha den. klippte den lite smalare upptill ca 1,5 dm, så den inte blir helt rak, men det behövs eg inte eftersom den ändå blir vidare i tygvikningen nedtill.
Sy ihop.
Nu är den som en bred tub. prova den. vik midjan. (ta ihop det som är överflödigt tyg på hö sida. håll ihop m ena handen och vik resterande åt vä. ) då får du vecket ca mitt fram, eller där du vill ha det. kolla så att du har sömmen mitt bak. här nålade jag fast vecket (och satte senare tryckknappar, ev blir kardborre bättre eftersom det lätt kan bli ngt veck annars, man kan slopa knäppning halt och bara ha skärp.)
nu när du har nålat vecket, kolla var du vill ha upprynket. (kanske en på var sida :?: :) ) nåla. kolla även vars det passar med fickan. där du markerat för rynket fäster du en knapp på utsidan (jag tog tryckknapp) och en tamp på insidan som du kan ta runt fållen och fästa upp=rynk. fålla kanter. fäst ficka och hällor, gjorde mina rätt långa. Sy ett skärp i matchande tyg om du vill, med ringsjalsspänne eller 2 D-ringar.
Klart!
(om man inte vill fästa knappar/kardborre till linningsvikningen/vecket=lättare att sätta på sig den då, man behöver inte vara lika noga med att få viket slätt och skärpet på) :D
Lycka till!
ps den är bra att gå i, man kan ta ut stegen rejält eftersom det finns mer tyg i vecket.. :D

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?