- lör jul 26, 2008 23:00
Skulle egentligen bara ta fram lenda-tyget för att klippa den bit som skall bli väska, för att senare färga det.. dumt att färga alla 4m... rätt tungt tyg.
Hade rätt länge varit sugen på att sy en omlottkjol, eller en kjol med fiskarmidja, dvs sån vikomlott midja som det är på thailändska fiskarbyxor.
Bara på skoj tog jag en bit lenda, nålade ihop den och provade framför spegeln... Hmm fint fall på tyget...
Jag som inte är en ljuv kjolmänniska
vill ha en mer robust kjol (även om min stil blivit mer "romantic" ioch med graviteten...
Nåväl... det blev en kjol! Och! jag gillar den supermycket!! Synd bara att kreativiteten gjorde såatt tyget inte hann tvättas först... hoppas den inte krymper på längden.
Bäst just nu. Att lenda är så lätt att sy i. Att F sov hela tiden
, Att eftersom hitta på lösningar som rynket och fickan. Att den matchar sjalen!

Där rynket är sitter ett band på insidan så man kan välja om man vill ha bandet uppknäppt=rynk eller nedknäppt "normalt"

Sino, Chokladgås, UllIndio, Hemsydda MT, Sele, Hampa/Ramie Sjal!
Tygisar+EC!

Hade rätt länge varit sugen på att sy en omlottkjol, eller en kjol med fiskarmidja, dvs sån vikomlott midja som det är på thailändska fiskarbyxor.
Bara på skoj tog jag en bit lenda, nålade ihop den och provade framför spegeln... Hmm fint fall på tyget...
Jag som inte är en ljuv kjolmänniska

Nåväl... det blev en kjol! Och! jag gillar den supermycket!! Synd bara att kreativiteten gjorde såatt tyget inte hann tvättas först... hoppas den inte krymper på längden.
Bäst just nu. Att lenda är så lätt att sy i. Att F sov hela tiden

Där rynket är sitter ett band på insidan så man kan välja om man vill ha bandet uppknäppt=rynk eller nedknäppt "normalt"

Sino, Chokladgås, UllIndio, Hemsydda MT, Sele, Hampa/Ramie Sjal!
Tygisar+EC!