Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Just nu är jag arg och besviken. Det är 20 gången jag testar min nya Butterfly på dottern som är 2,5 mån men den sitter urdåligt på oss.

Dottern är över 6 kg och över 62 cm lång, jag är 173 lång storlek 40.

Problem:
- Dotterns fötter går inte att få utanpå höftbältet, det blir för brett för hennes höfter.
- Har provat utan babyinsatsen också, men det gick inte heller
- På mig så skaver axelremmarna in på baksidan av arnhålorna
- Det känns inte ett dugg ergonomiskt, kanske hade jag för höga förväntningar när jag trodde att det skulle vara lika avlastande som en sjal? Känns som tyngden blir hängande över nacken...

Jag har erfarenhet av elastisk sjal och BabyBjörn sedan tidigare (Just nu så är tom BB'n bättre än min Butterfly...)

Please, behöver akut hjälp för så här dålig kan den väl inte vara?

Hur infogar jag bild på eländet?

/Luttrad
Senast redigerad av Blårand den tor jul 10, 2008 11:19, redigerad totalt 1 gånger.
Av Blårand
:oops: Jag har hittat info om hur man lägger upp bilder - kommer strax om min bredbandsanslutning kommer igång ordentligt. :roll:
Användarens profilbild
Av eM
Oj, tråkigt! :(

Jag hade "armhåleproblemet" men det löste sig när jag upptäckte att man kunde flytta spännet som går över bröstet upp och ner, jag behövde ha det så långt ner det gick, då kändes det jättebra.

Jag har inte burit pyttebebis i den och inte på magen heller, men det är väl meningen att hon ska ha ben och fötter innanför selen när hon är så liten?

Har du tittat på dvd:n? Jag trodde inte jag behövde det, men det hjälpte mig ju t.ex. med bröstspännet, så det kan vara bra att titta igenom den ordentligt även om man tror att man vet hur allt ska vara...

Annars kanske du har möjlighet att komma på en sjalträff och få hjälp?
Av Blårand
Apelsin skrev:det låter inte rba.

mwn om hon sitter i babyinsatsen så ska hennes fötter vara inne i selen, inte utanför.

När jag tstade den tyckte jg också den hade kort vaddering, vet många som sagt att den är bättre på ryggen än på magen.
det är många spännen som man kan spänna och släppa på så den är ganska mycket du kan justera på den, försök med det
Jag tycker att jag testat att dra och släppa överallt... :(
Kanske får sälja den då, för ergonomisk för dottern är den inte.
Nu när jag fått till bilden kanske någon med tränat öga kan se uppenbara fel? :?:
Användarens profilbild
Av eM
Om jag bara tittar lite fort på bilden så skulle jag säga att du ska dra åt alla spännena mycket mer, hon sitter alldeles för långt ut ifrån dig och då förstår jag att tyngden blir fel och att det gör ont när du bär.

Testa och dra åt mycket mer i stropparna som du har under dina armar, dra dom liksom framåt så selen tightas till mycket och hon sitter jättenära dig.
Av Blårand
eM skrev:Oj, tråkigt! :(

Jag hade "armhåleproblemet" men det löste sig när jag upptäckte att man kunde flytta spännet som går över bröstet upp och ner, jag behövde ha det så långt ner det gick, då kändes det jättebra.

Jag har inte burit pyttebebis i den och inte på magen heller, men det är väl meningen att hon ska ha ben och fötter innanför selen när hon är så liten?

Har du tittat på dvd:n? Jag trodde inte jag behövde det, men det hjälpte mig ju t.ex. med bröstspännet, så det kan vara bra att titta igenom den ordentligt även om man tror att man vet hur allt ska vara...

Annars kanske du har möjlighet att komma på en sjalträff och få hjälp?
Jo jag har kollat dvd'n.
Kanske hennes ben är "för långa" för åldern helt enkelt. Det är ju en ganska rejäl bebis om man säger så :D Benen har ingenstans att ta vägen för jag vill ju inte peta in dem under höftbältet. Där råkade de hamna en gång och det var såklart inte kul för henne. Och om man inte kan dra åt höftbältet så blir det verkligen belastande för nacken.
Av Blårand
Det
Senast redigerad av Blårand den tor jul 10, 2008 10:39, redigerad totalt 1 gånger.
Av Ponyo
Jag ser att du inte spänt åt axelbanden ordentligt, så det är säkert därför de skaver in i armhålorna på dig.
Tyvärr har jag inte testat babyinserten, så den har jag inte koll på.
Av Blårand
Jag inser när jag provar igen fast tightare att det stora bekymret verkar vara stjärtens o benens placering.
Det framgår kanske inte på bilden men fötterna blir endera stående på kanten av selen (o så skulle jag aldrig kunna ha det för hennes del) eller så vill de in under bältet.

Får kanske kapitulera för faktumet. :( Ville ju så gärna ha en Butterfly.
Användarens profilbild
Av eM
Men om du liksom tar tag i hennes fötter med dina händer, under, och bara puffar pyttelite, åker inte hennes rumpa ner ordentligt i sitsen då och benen kan vara naturligt? Om hon har tillräckligt långa ben redan nu så kan dom ju vara utanför stora sitsen.... (Men dom ska ju absolut inte vara under midjebältet eller stå på heller som du säger)
Av Ponyo
Vad sen jag var på att svara! :oops:

Kan du inte träffa någon av oss andra stockholmare?
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:Vad sen jag var på att svara! :oops:

Kan du inte träffa någon av oss andra stockholmare?
Ja, precis! Sjalträff i Tanto i helgen/söndag? Jag och Bubbi och så kanske vi får med syrran också. Syrran har sin bebbe i Butterfly, han är född i januari. Ganska stor kille och de har inte haft några problem.

/MuuM
Av Blårand
Nu har jag testat igen. I stora sitsen - går ej. Hom kan inte grensla grodställning tillräckligt brett för att få ut benen utanför selen.
I babyinsatsen gick det inte att putta eller få till det - se bilden så ser ni hur långt ned hon blir sittande vilket omöjliggör att benen kan hamna ovanför och inte under midjebältet.

Bild

Sjalträff - vore trevligt. Kanske jag kan prova ut annat bärhjälpmedel.
Skulle vilja avancera från elastisk sjal.
Just denna helg är vi borta på semester dock.
Är också däeför jag desperat skulle vilja få ordning på bärandet.

Vad säger ni när ni ser ovan bild?
Av Ponyo
Jag tog en titt på min butterfly nu. Och nog tycker jag att babyinlägget sitter fasligt långt ned. Hur ska de få plats med benen nedanför där???

Du har inte tid imorgon? Du kan få låna en MeiTaihybrid av mig.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?