- mån jul 07, 2008 21:41
Jag har en Hoppe som är 4,6m, knyter oftast dubbelt omslutet kryss. Då räcker inte sjalen till att knyta fram. Den räcker precis om, men då blir det för tajt. Detta gör att man får knyta bak och får massa sjal över istället. Jag vill inte ha längre sjal för jag tycker redan att det är väldigt mycket tyg och när H blir större och jag knyter annorlunda kommer det att gå åt mindre tyg? Har jag rätt?
Nu är jag på jakt efter en Rebozo och har fått erbjudande om att köpa en som är 4,2m. Jag tänker som så att den kommer inte att räcka till att knyta fram, men jag kommer å andra sidan inte att få så lång svans där bak. Rebozon är ju tunnare också, så knuten blir inte lika störande. Vad tror ni, kommer jag att klara mig med en 4,2m? Jag är 1,60 lång och ca en strl 38.
Nu är jag på jakt efter en Rebozo och har fått erbjudande om att köpa en som är 4,2m. Jag tänker som så att den kommer inte att räcka till att knyta fram, men jag kommer å andra sidan inte att få så lång svans där bak. Rebozon är ju tunnare också, så knuten blir inte lika störande. Vad tror ni, kommer jag att klara mig med en 4,2m? Jag är 1,60 lång och ca en strl 38.