Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sanna73
Wow, vad snygga stolarna blev :love:
Kanske skulle tackat ja när svärföräldrarna erbjöd oss sin Hokuspokus :hmm:
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Suskiv skrev:
tinika skrev:Åh, en sån har jag med som skulle behöva ny klädsel..... kan du beskriva lite hur du gjort? Går den att plocka isär? Hur fick du fast den nya klädseln?
Jättefint blev det ju!!
Ja stolen går att ta isär. Är bara att skruva. Den är i tre bitar som man får klä om. Jag fäste vårt tyg med häftstift.

Bild
Menar du häftsift som:
Bild

eller häftklammer som:
Bild

Det sistnämnda har jag använt.
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Mumskickan skrev:Fyndade en barnstol på loppis för 25 kr

Bild

Hokus Pokus så blev den som ny

Bild

Jag bytte "tyget", den fick ny vaxduksklädsel som jag köpt på åhlens för ett par år sedan

Det var inte speciellt svårt, tog totalt en och en halv timme tror jag

Det gamla "tyget" var riktigt äckligt :ill:
Snyggt! Mamma och pappa har en som var likadan men som nu har svart skinnklädsel :-)

Det finns en tråd här på forumet med bilder på blev omklädda hokuspokusar :-)
Användarens profilbild
Av tinika
Skogskajsa skrev:
Det finns en tråd här på forumet med bilder på blev omklädda hokuspokusar :-)
Den måste jag leta upp!! :)
Användarens profilbild
Av verre
A har en grön trä hemma hos sin mormor, som jag hade när jag var liten.. hon har slipat den lite och bytt tyg..(hon tänkte måla den blå, men jag ville att den skulle vara som den var då)
Användarens profilbild
Av Suskiv
Mumskickan skrev:
Suskiv skrev:
tinika skrev:Åh, en sån har jag med som skulle behöva ny klädsel..... kan du beskriva lite hur du gjort? Går den att plocka isär? Hur fick du fast den nya klädseln?
Jättefint blev det ju!!
Ja stolen går att ta isär. Är bara att skruva. Den är i tre bitar som man får klä om. Jag fäste vårt tyg med häftstift.

Bild
Snyggt :D

Fanns det inga gummipluppar på sidorna på pinnen på din stol?
Pinnen var helt slut så min pappa tog med den till sitt jobb och en kollega gjorde en en ny pinne till stolen så den har träpluppar sitället.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Skogskajsa skrev:
Suskiv skrev:
Jättefint blev det ju!!

Bild
Menar du häftsift som:
Bild

eller häftklammer som:
Bild

Häftstift. Fast utan nån plast. De jag använde var helt i metall. Blir lite tunnare än med plast. Har fungerat utmärkt.

Men nu har Vidar satt tänderna i stolen så vaxduken är trasig, men eftersom stolen är bortplockad just nu så vet jag inte om jag orkar klä om den igen.
Användarens profilbild
Av Kotten
Å så fin den blev! :D
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Suskiv skrev:
Skogskajsa skrev:
Suskiv skrev:
Jättefint blev det ju!!

Bild
Menar du häftsift som:
Bild

eller häftklammer som:
Bild

Häftstift. Fast utan nån plast. De jag använde var helt i metall. Blir lite tunnare än med plast. Har fungerat utmärkt.

Men nu har Vidar satt tänderna i stolen så vaxduken är trasig, men eftersom stolen är bortplockad just nu så vet jag inte om jag orkar klä om den igen.
Nemi bet sönder vaxducken rätt lätt också, då satte jag dit vanligt tyg och transparent hobbyplast (eller vad det heter) över istället, mycket mer hållbart!
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Haha, en vaxduck skulle jag bra gärna vilja se...nu ska jag till jobbet :zzz:
Av Mumskickan
Skogskajsa skrev: Nemi bet sönder vaxducken rätt lätt också, då satte jag dit vanligt tyg och transparent hobbyplast (eller vad det heter) över istället, mycket mer hållbart!
Jag har använt textil-vaxduk, hoppas det håller bättre då :?
Användarens profilbild
Av Itis
Ville bara tillägga att även här sprack vaxduken rätt lätt och att dottern senare började riva och bita där det spruckit hjälpte ju inte situationen speceillt mycket *muttra*

Här är min stol i två olika skepnader:

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Itis
Glömde skriva: Stolen blev jättefin i sin nya skrud!! :-)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?