- sön jun 29, 2008 15:21
jag tycker du ska se om du kan få prova en babyhawk, den är iförsig lite annorlunda än sköldpaddan så gillar man sköldpaddan kanske man inte gillar babyhawken lika mycket. jag har provat sköldpaddan när min son var mindre men jag tyckte den var alldeles för stor i sittdelen och svår att få tight mot kroppen. jag tyckte den blev lite för tung att bära i därför. jag trivs bättre med babyhawk som har en mindre sittdel, vår son har suttit med benen utanför sen han var ganska liten utan att det var några problem.
Jag kan tycka att nu när sonen är 1 år så kan babyhawken bli lite liten nästan när jag bär high backcarry med sonen på ryggen för då går det åt mer av ryggen på mei taien för att gå runt baken på honom så det blir inte lika mycket tyg för honom att gosa in sig i men då jämför jag iförsig med sjalen och hur onbonad den känns. Överlag är vi dock nöjda med den. Jag är nu höggravid och bär 1 åringen utan problem på ryggen i den utan att få ont nånstanns. Mei tai är toksmidigt och vi har verkligen använt våran flitigt från sonen var 1 vecka tills idag då han är 14 mån.
Stolt sjalmamma med buspojkarna storebror f april 2007 och lillebror f augusti 2008, bonusdotter f aug 2003.Bär i långsjal, mei tai och ringsjal. Tror att mei tai är guds gåva till småbarns familjer!