Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har äntligen fått hem min första långsjal det blev en Bali baby breeze, haumea. Den är riktigt vacker å såklart blir jag så sugen att använda den. Jag har ju inte använt långsjal tidigare så jag knyter den ju inte på ett kicka precis utan behöver öva mer och sonen som är van ett snabbt uppsving i mei taien hinner bli väldigt otålig. Jag har hittills gjort omlut på ryggen. Han är nöjd som en prins bara han kommit på plats å sover gott i den. Jag är nöjd för jag orkar bära honom fast jag är gravid med stormage :-D.

Men det är ju en pest att öva med en skrikig unge och det gör ju att jag tillexempel undvek att ta med sjalen igår på studentkalaset för att den redan sjalskeptiska skaran inte ska se den ilska sonen när han sätts i sjalen. Så några tips från er andra som har erfarenhet av större barn i sjal! nån som haft samma erfarenhet? hur gör jag tills jag fått upp farten på mitt knytande. Så trist när det känns bökigt att använda min nya sjal.
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Jag har egentligen inte haft några jättestora problem eftersom jag har knutit upp min kille på ryggen ganska länge nu, men när jag övar en ny knytning brukar jag ge honom något nytt köksredskap att leka med, t ex vispen, då håller han sig sysselsatt och lite stilla en stund. Att han sen börjar banka mig i huvudet är en annan femmma... :roll:
Användarens profilbild
Av lillvilda
jag får prova att ge honom en visp lr nått :D åh ja jag kommer garanterat få den i skallen med det går jag ta :D. jag ska se om scharlott har någon plats på sjalknytarkursen den 26 juni å hoppas att jag kan få tips på nån snabb ryggknytning som vi kan öva på.
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Ja, det blir ju betydligt lättare om någon visar, ta chansen med kursen om du får någon plats! Tycker själv att ryggsäck går fortast, omslutet är lite pilligt att få till när barnet inte sitter still.
Användarens profilbild
Av Jemmah
Jag har tyvärr inga bra tips men hade samma problem när N var i den åldern och jag tränade ryggknyt. Nu däremot, när han är 2,5, sitter han gärna stilla på ryggen och håller sig fast själv så att jag kan knyta och fixa... Man borde alltså få träna på ett större barn först :lol:

Jag knöt förresten också bara ryggsäck då eftersom det gick snabbare att få till.
Användarens profilbild
Av lillvilda
:-) jag har försökt med ryggsäck eftersom det påminner om meitaien på nått sätt och mei tai är jag ju van att knyta. Jag tycker det var lite svårt att få till ryggsäcks knytningen så det blev skönt runt armarna. Som det mesta krävs det väll bara lite träning.
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Jag brukar göra ett kryss fram innan jag korsar bak, får absolut inte till det bekvämt om jag knyter som ryggsäcksremmar (så att säga :hellu:, hoppas att du förstår hur jag menar ). Ja, visst måste man träna en del, det är nackdelen med sjal tycker jag. Det fungerar inte bara av sig själv...
Användarens profilbild
Av jag71
Gör tibetanavslut då? Finns knytinfo här på sjalbarn. Tycker jag är enklast, snabbast och avlastar väldigt bra.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Jemmah skrev:Jag har tyvärr inga bra tips men hade samma problem när N var i den åldern och jag tränade ryggknyt. Nu däremot, när han är 2,5, sitter han gärna stilla på ryggen och håller sig fast själv så att jag kan knyta och fixa... Man borde alltså få träna på ett större barn först :lol:

Jag knöt förresten också bara ryggsäck då eftersom det gick snabbare att få till.
Vi hade också problem med detta i perioder och då var det omöjligt! Killen satt inte still och vägrade ha händerna innanför sjalen och det var bara svajigt. Nu är han snart 2,5 år och sitter ibland mycket gärna i sjalen och då oftast på ryggen. Inga råd att ge alltså, vi fick vänta in viljan.
Av suramin
Jag har en mycket otålig liten ettåring och när jag skulle lära mig omslutet på ryggen övade jag med en soffkudde ( :oops: tur ingen såg mig), så att jag skulle få upp farten innan jag övade live med bebisen.... Då gick det mycket fortare och jag slapp en skrikande ostbåge på ryggen...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?