- tor jun 12, 2008 12:17
Jag har äntligen fått hem min första långsjal det blev en Bali baby breeze, haumea. Den är riktigt vacker å såklart blir jag så sugen att använda den. Jag har ju inte använt långsjal tidigare så jag knyter den ju inte på ett kicka precis utan behöver öva mer och sonen som är van ett snabbt uppsving i mei taien hinner bli väldigt otålig. Jag har hittills gjort omlut på ryggen. Han är nöjd som en prins bara han kommit på plats å sover gott i den. Jag är nöjd för jag orkar bära honom fast jag är gravid med stormage
.
Men det är ju en pest att öva med en skrikig unge och det gör ju att jag tillexempel undvek att ta med sjalen igår på studentkalaset för att den redan sjalskeptiska skaran inte ska se den ilska sonen när han sätts i sjalen. Så några tips från er andra som har erfarenhet av större barn i sjal! nån som haft samma erfarenhet? hur gör jag tills jag fått upp farten på mitt knytande. Så trist när det känns bökigt att använda min nya sjal.

Men det är ju en pest att öva med en skrikig unge och det gör ju att jag tillexempel undvek att ta med sjalen igår på studentkalaset för att den redan sjalskeptiska skaran inte ska se den ilska sonen när han sätts i sjalen. Så några tips från er andra som har erfarenhet av större barn i sjal! nån som haft samma erfarenhet? hur gör jag tills jag fått upp farten på mitt knytande. Så trist när det känns bökigt att använda min nya sjal.
Stolt sjalmamma med buspojkarna storebror f april 2007 och lillebror f augusti 2008, bonusdotter f aug 2003.Bär i långsjal, mei tai och ringsjal. Tror att mei tai är guds gåva till småbarns familjer!