Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av pethra
Sitter och tittar på olika bäralternativ och har fastnat lite meitai-konceptet. Har tidigare bara burit i trikåsjal (har en snart 4-månaders son), och har nu utökat med en ringo för att snabbt kunna bära kortare pass. Men jag behöver ju något annat som jag kan bära längre i.. funderar på antingen en långsjal eller en meitai. Sambon vill inte bära i sjal, så kanske MT skulle passa bättre så att vi båda kan bära.
Men till frågan - hur är de att bära i? Är de varma? Kikar på edens mt som är jättefina, men sammet låter varmt. Jag är en riktig kamin ohc likaså min son.. Finns det andra som är svalare?

Vet ju inte heller vilken sittyta den bör ha när barnet är i den åldern och uppåt.. någon som har lite tips? :)
Användarens profilbild
Av Linnea
MT är svalast av alla alternativ tycker jag, lätta att knyta bra och sköna att bära länge i :D

överlag tycker jag att hemsydda är varmare än köpta (fast de är ju sydda av nån också :roll: )

jag hade länge en babyhawk, min allra bästa mt! men nu har det säkert kommit flera bra grejer på marknaden, kanske har du möjlighet att testa på en sjalträff eller hos någon återförsäljare :)
Användarens profilbild
Av Camilla74
Mei Tai är ett bra köp. :tumsup:
Av pethra
Tack tjejer! :) Jag skulle gärna gå på någon sjalträff och känna och klämma lite, men jag vill ju ha en MT nuuuu. Helst igår. :lol: Håller utkik efter någon träff i närheten snart dock.

Men var kan man egentligen köpa MT's? Har bara hittat Edens och Kozy, finns det andra på andra ställen? :?
Användarens profilbild
Av Linnea
man kan lägga ut en köpes-annons och spana i säljes här :D jag (som älskar babyhawk) vet inte om det finns någon svensk återförsäljare av den längre, sedan meitaibarn la ner :( om du vill köpa från usa så är ju problemet ur världen förstås, då får man välja och vraka bland tyger och detaljer, men det tar ju lite tid förstås

kolla här till höger, det måste ju finnas fler säljare av olika mt!?
Av Ponyo
pethra skrev:Tack tjejer! :) Jag skulle gärna gå på någon sjalträff och känna och klämma lite, men jag vill ju ha en MT nuuuu. Helst igår. :lol: Håller utkik efter någon träff i närheten snart dock.

Men var kan man egentligen köpa MT's? Har bara hittat Edens och Kozy, finns det andra på andra ställen? :?
Var bor du?
Användarens profilbild
Av Nova
http://www.mammabarn.se/butik/
Här hittar du Sköldpadda Mei Tai.

http://www.knyt-an.se/
Här har du Ella Roo och Lifter, samt Sköldpadda.
Användarens profilbild
Av Nova
Nu har jag en sammets Mei Tai från Eden.
Både jag och bebis är två kaminer och jag kan ärligt säga att den är inte varm. I och med att en Mei Tai är så öppen blir det inte svettigt.
Av Ponyo
pethra skrev:I Eskilstuna bor jag!
Synd, annars kunde du ha testat min.
Användarens profilbild
Av lisusanne
Jag tycker Mei Tai är det bekvämaste, enkelt och svalt.
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
:iagree:
MT är svalt och behagligt :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?